Anky van Grunsven: De egoïstische topsporter in mij wint

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

manisha

Re: Anky van Grunsven: De egoïstische topsporter in mij wint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:28

Echt een mooi stuk om te lezen.. Ook hoe ze zo nuchter blijft dat Edward van Gal haar ingehaald heeft enzo..

Echt super.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 15:32

You go girl! +:)+

Lekker doen wat je zelf wilt, zo moet het!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:23

Volgens mij is hier een bokt-record...
Al drie pagina's, en maar 2 á 3 negatieve opmerkingen over Anky!

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 16:28

jodi schreef:
Zo,is ze al 40? :oo

Is heel menselijk om je op die leeftijd af te vragen of je doorgaat of wat anders wil....

41 :o

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 17:23

Netjes stuk en ik kan alleen maar zeggen dat dit wel de manier is te relativeren. Ik ben geen Anky fan en haar manier van rijden maar een sportvrouw in hart en nieren is het zeker. Wat worden dat een mooie gevechten Salinero / Totilas ik kijk er naar uit :D

Ik zeg altijd je kan alleen maar beter worden als je concurrentie hebt.

Tumba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:34

Ik was in De Steeg bij het NK, en ze kwam daar nogal chagerijnig over nadat Edward Gal had gewonnen van haar.
Ik had ook altijd veel bewondering voor haar, maar 'in het echt' (en dus niet voor de camera) is ze een stuk minder
sympathiek.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 18:37

Tumba: Misschien omdat een wedstrijd een stuk spanning met zich mee brengt? _O-

Want in clinics vind ik haar een super sympathiek mens :j
Net als in de persconferentie...

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:13

Bewondering heb ik zeer zeker voor Anky , maar ik vind dat ze niet dat ze moet zeggen dat de Jury,Pers en Publiek misschien een beetje Salinero en Van Grunsven moe zijn, dat vind ik geen zeggen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:21

Mija schreef:
Bewondering heb ik zeer zeker voor Anky , maar ik vind dat ze niet dat ze moet zeggen dat de Jury,Pers en Publiek misschien een beetje Salinero en Van Grunsven moe zijn, dat vind ik geen zeggen.

Dat heb ik gemist zeker?

Als ik jury was, zou ik niet moe kunnen worden van zo'n combinatie :)
Als de pers er zat van zou zijn, zouden ze echt niets publiceren, lijkt mij?

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:38

Heel mooi dat Anky dit stuk schrijft.

Maar op een gegeven moment moet je gewoon je meerdere, ook als deze jonger en heeft deze 6 jaar minder training gehad, erkennen!!!!

Stoppen moet je op je hoogtepunt......Alleen moet je dan wel weten wanneer je hoogtepunt is.

Doorgaan na je hoogtepunt is niet slim, dan raak je in verval en vergeet het publiek je topmomenten!!!
Doorgaan moet nu wel anders raak je in verval!!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:45

De motivtaie is weer terug...
In een eerder stuk las ik dat ze zij dat ze alles al bereikt had en daarom weinig motviatie meer had.
Het enige wat ze niet heeft is een Gouden Olympische Teammedaille op de Olympische Spelen.
Daar kan ze nog voor gaan ;) Zeker met de steeds beter wordende andere Nederlandse combinaties.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:55

Ulissa mooi gezegd ben ik het mee eens.
Al heeft Anky wel meer hoogtepunten gehad. Maar ik blijf erbij Sidney met bonfire de tranen stonden in mijn ogen en dat heb ik noooooit meer gehad niet bij Sallinero niet bij PB

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:56

Salinero, Athene...
Dat vond ik écht kippevel, ook door de muziek... Waauw...
Heb ik met de huidige kür absoluut niet :n

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:07

Tumba schreef:
Ik was in De Steeg bij het NK, en ze kwam daar nogal chagerijnig over nadat Edward Gal had gewonnen van haar.
Ik had ook altijd veel bewondering voor haar, maar 'in het echt' (en dus niet voor de camera) is ze een stuk minder
sympathiek.

Dat is vrij logisch imo. Anky is een echte topsportvrouw en wil winnen. Niet winnen hoort haar wat te doen, anders stond ze nu niet waar ze nu staat. :) Achteraf kan ze dat ook wel weer relativeren maar de keren dat ze tweede (of lager) was, gaven haar juist peper in haar reet om de volgende keer weer te winnen.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:12

Ulissa schreef:
Maar op een gegeven moment moet je gewoon je meerdere, ook als deze jonger en heeft deze 6 jaar minder training gehad, erkennen!!!!

Volgens mij dingt de 'meerdere' van Anky zich nog lang niet aan. :D Ik ken iig geen andere Nederlander die momenteel ook drievoudig Olympische kampioen is. 1x Nederlands kampioen worden, ondanks dat dit een prachtige prestatie is, is IMO nog lang niet genoeg om in de buurt van Anky te komen.

Ik vind het wel een heel mooi geschreven stuk. Ik ben dus benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, hopelijk gaat Anky nog één keer volop knallen tot het zover is Salinero afscheid te laten nemen van de sport.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:17

Sander_ schreef:
Ulissa schreef:

Volgens mij dingt de 'meerdere' van Anky zich nog lang niet aan. :D Ik ken iig geen andere Nederlander die momenteel ook drievoudig Olympische kampioen is. 1x Nederlands kampioen worden, ondanks dat dit een prachtige prestatie is, is IMO nog lang niet genoeg om in de buurt van Anky te komen.

Ik vind het wel een heel mooi geschreven stuk. Ik ben dus benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, hopelijk gaat Anky nog één keer volop knallen tot het zover is Salinero afscheid te laten nemen van de sport.

Dat heb je leuk belicht Sander!
Haar meerdere is er inderdaad nog niet! Zo had ik het nog lang niet bekeken!

Ulissa; Iedereen weet dat het aantal jaar dat je rijdt, of het aantal jaar training dat je paard heeft genoten niets zegt over hoe goed de ruiter/het paard is... Een manegeruiter die 8 jaar op een manege rijdt, hoef je niet meer van te verwachten als een ruiter die inmiddels 2,5 jaar goede les krijgt op een goed paard.
Net als een paard dat al 2 jaar gereden wordt door een 'penny'-meisje of een paard dat in 2 jaar door een ervaren ruiter wordt gereden..

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:35

Tumba schreef:
sympathiek.

Nou in de meeste stukken die ik van haar lees vind ik haar absoluut nooit sympathiek overkomen. Ze komt op mij altijd over als een egoïstische, omhooggevallen betweter queen en in het echt is ze zelfs nóg erger.
Dit stuk heeft een prachtig passende titel en de tekst schreeuwt jaloezie en hoogmoedigheid uit. 'Zijn ze moe van Salinero en Grunsven?' KOM OP ZEG!!!! Het lijkt wel alsof ze denkt dat niemand anders eerste mag worden behalve haarzelf, BAH geen enkel respect voor haar teamgenoten/collega's BAH

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 20:40

hns schreef:
Tumba schreef:
sympathiek.

Nou in de meeste stukken die ik van haar lees vind ik haar absoluut nooit sympathiek overkomen. Ze komt op mij altijd over als een egoïstische, omhooggevallen betweter queen en in het echt is ze zelfs nóg erger.
Dit stuk heeft een prachtig passende titel en de tekst schreeuwt jaloezie en hoogmoedigheid uit. 'Zijn ze moe van Salinero en Grunsven?' KOM OP ZEG!!!! Het lijkt wel alsof ze denkt dat niemand anders eerste mag worden behalve haarzelf, BAH geen enkel respect voor haar teamgenoten/collega's BAH

_O-
Het is maar net wat je wilt lezen he?

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 23:32

hns schreef:
Tumba schreef:
sympathiek.

pff nou ja zeg..
wat een uitspraken voor iemand die anky niet persoonlijk kent. niet dat ik haar wel persoonlijk ken maar dat is dan ook precies de reden dat ik geen uitspraken doe over hoe ze is, haar persoonlijkheid.
een mening geven is één ding maar een persoonlijk oordeel vellen..
laat iedereen even in zijn waarde.
met 1 vinger wijzen naar de ander wijzen er 4 terug ...

: BAH geen enkel respect voor haar teamgenoten/collega's BAH <-- serieus?? en wie geeft anky dan les???

goed eigenlijk stom van mijzelf dat ik mij laat verleiden tot reageren op dit soort uitspraken, maar los van je mening over iemand is een oordel vellen toch echt heel wat anders als in de vorm, een gekleurd beeld , voor oordelen hebben.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 07:10

denbine schreef:
Altijd bewondering voor Anky gehad, maar word nu wel een beetje moe ervan.

iedere keer als het niet gaat zoals we en dus ook Anky gewend zijn is er wel weer iets met dr motivatie die zoek is of dat ze wel of niet moet stoppen.

Het zijn altijd weer de zelfde onderwerpen en woorden die ze aanhaald als het Niet gaat zoals gewend!

Het is een paard en een mens .....maken allebij fouten !

Denk dat ze daarom dit schrijft, als het niet gaat zoals WIJ het gewent zijn van anky, is Salinero meteen oud ofzo.

Vind het echt een heel eerlijk stuk, klasse!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 07:31

Dat vergelijk met Totilas en Sali moet je ook relativeren. Totilas staat aan het begin van zijn GP carriere. En hout vasthouden dat hij heel blijft. Talent heeft hij zeker met overvloed, maar zo'n bewegingen werken ook sneller blessures in de hand lijkt me.
Verder heeft Sali een staat van verdienste en verdient het een pluim naar het management van Anky toe, hoe dit paard al verschillende jaren aan de top meedraait. 2 voudig olympisch kampioen word je niet zomaar.
Persoonlijk denk ik niet dat PB de rol van Sali gaat waarmaken en of vervangen. En denk dat vooral dat wel parten begint te spelen bij Anky. Want Sali en volgende olympiade zal kantje boordje worden om dan voor het goud te strijden. En als ze dan geen vervanger heeft, zal dit zeker kansen creeeren voor nieuwe combinaties. Dus ik denk dat ze zelf gewoon haar orientatie aan het aanpassen is. Hoewel ze zeker sportvrouw in hart en nieren is.

Gabriellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:48

Super verhaal! Helemaal gelijk:D..

Leuk omdat zo te lezen;)

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 19:07

Wat een mooi stukje, blijf het knap vinden dat ze steeds haar schouders eronder zet en er weer voor gaat.

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 16:57

Janine1990 schreef:
Salinero, Athene...

Ja dat was prachtig he?Zat er bij op de 2e rij....krijg nog kippevel!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 17:00

Fortuna22 schreef:
Janine1990 schreef:
Salinero, Athene...

Ja dat was prachtig he?Zat er bij op de 2e rij....krijg nog kippevel!!

Jaaa...
Iemand hier op bokt (misschien was jij het wel?) had een filmpje van de prijsuitreiking... Waaauw...