Zes psychisch gehandicapten slagen voor koetsiersopleiding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Zes psychisch gehandicapten slagen voor koetsiersopleiding

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 11:37

Moderatoropmerking:
De nieuwsredactie heeft uitleg gegeven waarom de titel niet wordt aangepast. Mochten jullie nog opmerkingen hierover hebben kunnen jullie dat doen via pb, in dit topic is dat nog steeds offtopic :)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:33

daantjuhhh schreef:
misschien gaan ze wel met begleiding alleen de bok op.

Met begeleiding is niet alleen. Dan draagt de menner ook niet de verantwoordelijkheid doch de begeleider.
Iemand onder voorwaarde van begeleiding laten ´slagen´ is volledig de plank van het examen mis slaan. Dat zal hier niet de bedoeling zijn hoop ik.
Een menbewijs hoort een bewijs van bekwaamheid te zijn.

De kern is verder niet de naam die het gegeven wordt.
De kern is of de betreffende personenen voldoende bij hun gezonde verstand zijn om er vertrouwen in te hebben dat ze als menner op onvoorziene omstandigheden kunnen anticiperen en reageren. Als alles goed gaat kan iedereen mennen :)*
Het gaat erom of de menner met incidenten om kan gaan.
Zo niet, dan is het mijns inziens een politiek correct onzinnig project. Als de geslaagden alleen in parken verantwoord kunnen rijden zijn ze daar óók niet verantwoord. Lijkt me zo helder als glas.

hc

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 12:49

Nee die zin is verkeerd geformuleerd.
Ik bedoelde: misschien gaan ze alleen de bok op als er begleiding bij is!

Dus niet op de bok zonder begleiding.

Maar goed, dat is allemaal speculeren.
Jij en ik weten niet wat deze mensen precies hebben?

Nogmaals mijn broertje zou nooit achter een kassa kunnen staan, maar ik weet 100% zeker dat hij met een degelijke opleiding echt wel weet hoe hij met vreemde situatie's moet omgaan.
Ook op de bok.

Naast het paard kan hij dat ook heel goed.
En dat terwijl mijn broertje weinig met paarden heeft.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:36

daantjuhhh schreef:
Nogmaals mijn broertje zou nooit achter een kassa kunnen staan, maar ik weet 100% zeker dat hij met een degelijke opleiding echt wel weet hoe hij met vreemde situatie's moet omgaan.
Ook op de bok.

Dat kan je zo niet zeggen, want dat weet je pas écht als het zover is.

Dit "nieuwsitem" geeft nog steeds verder geen informatie over de aard van de aandoening van de kersverse koetsiers en dus vullen we het zelf maar in. Echt geslaagd is dit project m.i. pas als de mensen een baan hebben gekregen en als koetsier aan het werk kunnen en dat goed blijken te doen. Tot die tijd schaar ik me toch achter het standpunt van HC.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:41

paars schreef:
daantjuhhh schreef:
Ook op de bok.

Dat kan je zo niet zeggen, want dat weet je pas écht als het zover is.

Echt geslaag is dit project pas als de mensen een baan hebben gekregen en als koetsier aan het werk kunnen en dat goed blijken te doen. Tot die tijd schaar ik me toch achter het standpunt van HC.

Ja dat klopt,. daarom durf ik ook te zeggen dat ik dat weet!!!

Nee het is geslaagd als die mensen wat bereikt hebben een examen is weer iets bereiken.
Al zouden ze daarna amper op een bok komen.
Als ze bij een paardenboer/manege/stal aan de slag kunnen dan is het dubbel geslaagt.

Ik denk overigens dat die mensen echt wel kijken naar hoe die mensen presteren, en hoeveel gevoel ze hebben.

Ik geloof nooit dat ze zomaar geslaagd zijn.

Daarbij zijn er nog zat mensen op de weg zonder men bewijs die misschien wel minder goed reageren dan een van de geslaagde kandidaten.

Ik neem juist GEEN standpunt in.

Ik zeg juist duidelijk dat ik meer zou willen weten.
Misschien hebben jullie wel gelijk, maar ik vind wel dat je op z'n minst eerst dieper onderzoek moet doen voordat je een conclusie kunt hebben, of achter een andere conclusie schuil houd.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:51

Daar heb je gelijk in, maar omdat de informatie niet verder wordt aangepast of uitgebreid (ondanks herhaalde verzoeken) moeten we het doen met de info die er is. En daar zet ik dus wat vraagtekens bij.
Wat heb je eraan koetsier te worden als je vervolgens kan solliciteren naar een baan als koetsier tot je een ons weegt?? En wordt aangenomen als hulpkoetsier, verzorger of palfrenier. Dat is toch mensen voor de gek houden? Als je ze serieus neemt, dan leidt je ze op voor banen waar ze reële kánsen mee hebben.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 13:56

paars schreef:
Daar heb je gelijk in, maar omdat de informatie niet verder wordt aangepast of uitgebreid (ondanks herhaalde verzoeken) moeten we het doen met de info die er is. En daar zet ik dus wat vraagtekens bij.
Wat heb je eraan koetsier te worden als je vervolgens kan solliciteren naar een baan als koetsier tot je een ons weegt?? En wordt aangenomen als hulpkoetsier, verzorger of palfrenier. Dat is toch mensen voor de gek houden? Als je ze serieus neemt, dan leidt je ze op voor banen waar ze reële kánsen mee hebben.

Mee eens....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:07

Mmm, je kent de precieze problemen van deze mensen niet, verder zijn het wel mensen die iig onder behandeling/toezicht zijn.
Verder kan eenieder zich opgeven voor een menbewijs en van velen zul je helemaal niet weten dat ze een pshychische aandoening hebben ;) .

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:14

ìk heb ook een psychische aandoening ( meerdere zelfs) maar ik mag ook gerust met een vrachtwagen rijden als chauffeur.
De term psychisch gehandicapt/aandoening zegt dus helemaal niets over in welke mate iemand problemen heeft. dit is een heel breed spectrum.
ik ga ervanuit dat voor deze mensen die banen zijn gecreerd en daar is op zich niets mis mee. hoewel het buiten die banen om wat lastig is om te soliciteren als koetsier xD

flynn1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:15

wat knap zeg!
gefeliciteerd voor die mensen dan maar :D