Amondi en moonprayer: Super dat je Z1 zou willen starten zonder bit. Maar hou je er wel even rekening mee dat een hackamore waarschijnlijk niet bij de toegestane bitloze optomingen gaat horen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Arabesk schreef:tja niet dat ik een voorstander ben van de hackamore, maar waarom zou die niet mogen en een scharenbit wel?
Arabesk schreef:tja niet dat ik een voorstander ben van de hackamore, maar waarom zou die niet mogen en een scharenbit wel?
Arabesk schreef:nou ik hoop maar dat er deelnemers gevonden kunnen worden, want het is wel redelijk kort dag vind ik
Arabesk schreef:Ik had ook wel mee willen doen, maar vier weken is wel erg krap als je paard nog nooit een rijbak heeft gezien
Arabesk schreef:Bovendien moet ik z'n manen dan snoeien en moet ie op de trailer in de file (vrijdagmiddag hier weg, langs Amsterdam over de A1 = kansloos), daar doe ik hem geen plezier mee denk ik.
Miriam schreef:Jose/Juliette: Als een optoming met bit tegen je principes is verplicht niemand je te starten.. Dat bedoel ik
Nibbit schreef:Ik vraag me wel af hoe ze de doelgroep gaan bereiken, niet iedereen kijkt op de site van de KNHS, als je geen wedstrijden rijdt valt dat al helemaal tegen. Via bokt dan toch?
celticpony schreef:word een beetje moe van de opmerkingen; er zullen er wel weinig op hoger nivo rijden.
c_alsemgeest schreef:Heel vaak zie je dat, Ik ben Z dus een S&T erin te vaak wordt aangehouden...
horseyfries schreef:Ik hoop wel dat iedereen die op internet altijd zo hard roept over dat bitloos wedstrijden rijden zou moeten mogen, ook daadwerkelijk in Ermelo aan de start komt.
moonprayer schreef:als je nou een niveau hoger probeert dan kun je het zien als een oefening waar niks vanaf hangt, maar dat je het kan gebruiken als training.
piezze schreef:Omdat ik een niet-wedstrijdruiter ben zie ik het als een goede oefening voor mijn pony. Bovendien kan ik dan kijken hoe ze reageert op drukte enzo. Een startkaart heb ik niet dus winstpunten tellen toch al niet. Het zou wel goed zijn als ze leuke prijzen hebben, dat zou misschien een drive kunnen zijn dat er meer mensen mee willen doen.
moonprayer schreef:als je nou een niveau hoger probeert dan kun je het zien als een oefening waar niks vanaf hangt, maar dat je het kan gebruiken als training.
jasmijn78 schreef:Arabesk schreef:nou ik hoop maar dat er deelnemers gevonden kunnen worden, want het is wel redelijk kort dag vind ik
Als je je paard gewoon goed voor elkaar hebt is het helemaal niet kort dag hoor. Als je nu nog je paard vanalles bij moet gaan brengen, dan ben je inderdaad te laat. Dan moet je uberhaupt niet aan een wedstrijd mee willen doen.Arabesk schreef:Ik had ook wel mee willen doen, maar vier weken is wel erg krap als je paard nog nooit een rijbak heeft gezien
Dat valt mij wel een beetje tegen van jou? Ik had echt verwacht dat jij als bitloos-activist deze gelegenheid met beide handen aan zou grijpen om te bewijzen dat bitloos alles veel beter kan. En een B-proef zou voor iemand als jij appeltje eitje moeten zijn. Om een fatsoenlijke volte, en wat overgangetjes hier en daar te rijden... Daarvoor hoef je niet maandenlang in een rijbak te trainen hoor. Op een buitenrit lijkt het mij toch ook dat je aan rechtrichten, gehoorzaamheid, nette overgangen, enige dressuurmatige training etc. doet? Het enige verschil is dat je het nu even op een grasveldje tussen een paard bordjes moet doen.Arabesk schreef:Bovendien moet ik z'n manen dan snoeien en moet ie op de trailer in de file (vrijdagmiddag hier weg, langs Amsterdam over de A1 = kansloos), daar doe ik hem geen plezier mee denk ik.
Ook niet als het voor een 'hoger doel' is? Dus jij wil je paard niet even een paar uurtjes op de trailer zetten zodat er in de dressuurwereld een paardvriendelijke revolutie op gang gebracht kan worden?![]()
Miriam schreef:Jose/Juliette: Als een optoming met bit tegen je principes is verplicht niemand je te starten.. Dat bedoel ik
Precies! En verder wordt er heel vaak geroepen: ja maar thuis in training zijn we al veel verder etc. Nou iedereen mag meedoen in welke klasse diegene maar wil, dus dit is wel DE kans daarvoor.Nibbit schreef:Ik vraag me wel af hoe ze de doelgroep gaan bereiken, niet iedereen kijkt op de site van de KNHS, als je geen wedstrijden rijdt valt dat al helemaal tegen. Via bokt dan toch?
Die doelgroep weet anders wel de KNHS te bereiken, anders zou de KNHS niet met deze proef op de proppen komen. En het nieuws staat nu toch ook op Bokt? Waar veel bitlozen het kunnen lezen? En als er dan toch nog bitlozen overblijven die niet bereikt worden met dit nieuws van de KNHS over deze proef kun je je afvragen of zij uberhaupt wel interesse hebben in het starten van wedstrijden. Niet iedereen die bitloos rijdt zal automatisch in de doelgroep vallen die ook daadwerkelijk bitloos wedstrijden zou willen rijden.celticpony schreef:word een beetje moe van de opmerkingen; er zullen er wel weinig op hoger nivo rijden.
Het omgekeerde is anders ook heel vermoeiend, namelijk dat er altijd maar stellig beweerd wordt dat je bitloos net zo goed of zelfs nog beter (hogere) dressuur kunt rijden, terwijl je daar vrijwel nooit een aansprekend voorbeeld van voorbij ziet komen.c_alsemgeest schreef:Heel vaak zie je dat, Ik ben Z dus een S&T erin te vaak wordt aangehouden...
Sja, als ze hackamores vanaf de Z gaan toestaan krijg je precies hetzelfde; ik ben Z dus hop die hackamore erop. Een hackamore (vooral die met wat langere scharen) heeft toch in verkeerde handen ook een vreselijke inwerking.horseyfries schreef:Ik hoop wel dat iedereen die op internet altijd zo hard roept over dat bitloos wedstrijden rijden zou moeten mogen, ook daadwerkelijk in Ermelo aan de start komt.
Ik vrees dat ik de eerste fanatiekelingen al af zie haken