Anky van Grunsven heeft flink 'motivatieprobleem'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:02

Metteltje: Wat je nu zegt, is totáál iets anders dan wat je eerder zei hoor :+ Ik vond niet dat je negatief over Anky deed, maar wel erg denigrerend over wat ze nog kan presteren.

Ik vermoed trouwens dat de media het allemaal weer erger maakt dan het is... :Y)
Anky zal het nuchterder hebben gezegd en bedoeld dan de ondertoon van het artikel zegt.
Het lijkt mij een meer dan logische opmerking, om weer te geven waarom je motivatie weg is, en ik denk dat Anky het gebrek aan motivatie ook zeker betreurt. Misschien moet ze aan haar doel van een paar jaar geleden werken, de perfecte proef met 90% neerzetten? Zoiets las ik een keer? :)

En inderdaad, ze haalde dit weekend alsnog 84% dat is véél.
Als je nagaat dat ze OS haalde met ruim 82% Dan rij je gemiddeld hoger dan een 8.
Als je dat nagaat... Pfoee...
We doen zelfs minderwaardig over GP-ruiters die 60% halen, terwijl dat in principe ook een winstpunt is, en de gemiddelde bokker bij lange na niet aan dat niveau komt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:05

ik snap het wel.......... vrouw heef het uiterste van haar kunnen behaald............ en yep das iook leeftijdsgebonden met dit soort spri8ngint veldjes

zou een wijze zet zijn om nu afscheid te nemen in de sport en zich toe te leggen aan de nieuw komende talenten.......

wat wil ze nog bewijzen............. niks toch.;....... ze heeft het allemaal al

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:06

Rymke schreef:
Als jullie precies willen weten wat ze op de vraag: "Is dit het einde van een tijdperk?" heeft geantwoord, kunnen jullie de persconferentie bekijken via deze link: http://horsus-nl.ning.com/video/perscon ... -na-kur-de op ongeveer 0:53 komt Anky aan het woord.

_/-\o_

Het antwoord is hier zojuist gegeven.
Die verslaggever heeft maar met een half oor geluisterd... :+

AnneOkona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:09

Ik vind dat Anky echt nog door moet gaan!
Op de OS in 2012 te Londen, wat is er dan mooier om een equipe te hebben om "eindelijk" de duitsers te kunnen verslaan? *D
En als het nu Salinero,PB of Totilas is die dan 1 staat in het persoonlijk klassement, maakt mij niets uit... :D ;)

Snoevie

Re: Anky van Grunsven heeft flink 'motivatieprobleem'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:24

ik snap niet waar mensen zich druk om maken,2e is toch ook een geweldige prestatie?

laat haar lekker zelf uitzoeken of ze door wil gaan in de sport of niet.

Kimberly1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 17:47

trouwens als je met een niet foutloze proef alsnog 84% weet te scoren.. dan denk ik toch dat je behoorlijk goed bezig bent.. amai.. :+

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:05

Schouders ophalen en weer doorgaan.
Je kan nu eenmaal niet altijd winnen.

En wat is er erg aan een 2e plek? Zoveel heeft ze Salinero niet uit gebracht dus opzich best logisch. En tja Totilas was nu zeker veel beter. Ben wel benieuwd naar de volgende wedstrijd als Adelinde ook weer van de partij is. :)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:16

Deze opmerkingen zien als excuus vind ik wel erg onnozel.

Anky ís uniek, nog nooit vertoond in de NL dressuur: 15 jaar aan de top....alles gehaald....ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk wordt om je dan nog steeds weer op te laden.

Ik denk niet dat ze erg veel last heeft van de concurrentie; om haar echt te evenaren is wel meer nodig dan een keer Nederlands kampioen worden. Wat overigens niets afdoet aan de kwaliteiten van Totilas, Parcival, Sunrise en hun ruiters/amanzones.

Bovendien: het is toch nooit goed, zo gauw Anky meer dan twee woorden tegen de pers spreekt komt het met koppen in de krant en gaat heel dressuurminnend Nederland daar weer iets van vinden.

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 18:55

vanRijnwoude schreef:
En laten we wel wezen: Anky herself heeft Edward en Totilas gemaakt tot wat ze nu zijn, toch schitterend als JOUW pupil je overtreft?
Ze zal apetrots zijn op Edward, hoe kan dit anders?

Lijkt me niks gek als ze zich meer zou gaan richten op support ipv zelf meedraaien in de topsport, gezin vraagt vast ook steeds meer.

EXCUSE ME???? :? :roll:

Zowel anky en haar sjef hebben hier part nog deel aan.
Edward traint bij Nicole Werner.
Dus alle eer naar haar en niet naar Anky . *\o/* +:)+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:09

Edward heeft wel bij Anky getraind hoor :+
Misschien niet met Totilas, maar zeker wel met Lingh. :j
Misschien dat vanRijnwoude zich hier in heeft vergist, maar ik begrijp haar opmerking helemaal! Ik denk ook zeker dat Anky hier een klein deel in heeft, dan misschien niet met Totilas, maar wel met andere paarden van hem in het verleden.
Daarnaast is Sjef bondcoach? :+
Dus ik vind niet dat je vanRijwoude haar reactie moet misplaatsen...

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:18

Dat vind jij...
Misschien niet met totilas?Ik weet het zeker dat hij niet met totilas daar traint of heeft getraind.
Ik vind het belachelijk dat je, de resultaten die Edward met totilas nu haalt, toeschrijft aan Anky.
En what the fuck heeft sjef er mee te maken?
Omdat hij bondscoach is loopt totilas zo fijn? :?
Wat een onzin.
Ja met lingh heeft hij daar gelest.
En hij is beginnen op een pony bij de huppeldepup ruiters en die instructrice van toen...ook nog hartelijk bedankt! +:)+

Maar ga gewoon weer even lekker ontopic....het gaat over anky en haar motivatie probleem..

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:26

Citaat:
Lieve schat ZIJ/SALINIERO is de wereldtop, wat jij slaat raakt kant noch wal....
Natuurlijk zijn er kapers op de kust, denk aan een Sunrise, een Parcival, maar als Salinero in vorm is, heeft Totilas een hele grote kluif aan hem en niet alleen aan Salinero, ook Sunrise of Parcival in topvorm en dan moet ik nog zien hoe ver Totilas komt...

Natuurlijk is het leuk en ontzettend knap van Edward en Totilas maar laten we niet vergeten dat de absolute top van ons land niet in vorm zijn of simpelweg niet aanwezig

Totilas is nog jong en heeft 6 jaar minder evaring. Maar Totilas is wel een paard dat de aandacht van het publiek geweldig vind en er verdomd nuchter onder blijft.
Halthouden perfect!!!!

Ik heb zaterdagavond gekeken en ik vond de bewegingen van Totilas van een totaal andere kwaliteit dan de die van Salinero.
Ook als ruiter vind ik Edward dankzij Nicole enorm gegroeid.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:47

Als je heel eerlijk wilt zijn is Totilas op dit moment kwalitatief echt super. Dat paard is een paard en heeft lol in het werk. Ik krijg bij Salinero de indruk dat die het niet leuk vind en dat Anky het ook niet leuk meer vind. Als je in interviews al zegt dat Salinero niet meer mee kan tot aan de Olympische spelen en je alles hebt gewonnen wat er te winnen valt dan is dat niet vreemd.

Ik heb me werkelijk kapot zitten ergeren aan Sjef Jansen wat een onopgevoede kerel is dat de onbeschoftheid naar o.a. Gal toe door hem naar een andere stoel te verwijzen terwijl hij beter had kunnen opstaan en hem te feliciteren. Wat Anky ziet in die ongeschoren en ongemanierde Cat Wiesel is me een volslagen raadsel.

Zou daar een stukje ongemotiveerdheid bij Anky vandaan kunnen komen? .... Ik snap het niet :Z

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 19:55

Daar heb je helemaal gelijk in Senja.
Het is gewoon een ontzettende boeren..l.
Snap niet dat dat getolereerd wordt.
Het was gewoon onbeschoft wat ie deed. Als ie ook zo tegen Anky doet :roll:
En ik vind Totilas een wereldpaard zo los door zn lijf en hij doet het met zo'n plezier.
Ik vind sinds Edward niet meer bij Anky lest zo ontzettend vooruit gegaan met zn manier van
rijden. Petje af voor Ed

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:09

crabbybitch; Je moet iets beter lezen, ik zeg alleen dat ik me de reactie van kan indenken. Ik zeg niet dat ik het vind... :+
Eerlijk gezegd zie ik niet veel verschil in de training van Anky of Nicole. Want de beste man is zo lang uit de schijnwerpers geweest. (woon iets te ver van de 'gewone' zware tour wedstrijden en ben te druk om alles op internet te volgen :+ ), dat ik het niet aan een persoon ga toeschrijven, maar aan Edward zelf.

Senja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:15

Ik weet niet hoe je kijkt maat Ed tijdens Sjef en Ed na Sjef is een heel verschil van rijden. Ik zie nu een ongedwongen paard dat fijn door zijn lijf loopt. Dat wat anders bij Lingh en Grib.

Juist jij zou dat moeten kunnen zien met die tussenpozen die jij kijkt.

Zeker het ontspannen rijden van Ed is een wereld van verschil.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:20

Senja_x schreef:
Ik weet niet hoe je kijkt maat Ed tijdens Sjef en Ed na Sjef is een heel verschil van rijden. Ik zie nu een ongedwongen paard dat fijn door zijn lijf loopt. Dat wat anders bij Lingh en Grib.

Juist jij zou dat moeten kunnen zien met die tussenpozen die jij kijkt.

Zeker het ontspannen rijden van Ed is een wereld van verschil.

Hihi, klopt.
Maar de laatste keer dat ik Totilas zag, was bij Indoor Zuidlaren, toen hij drie jaar was.

Ik denk niet dat het gepast is om paarden met elkaar te vergelijken.
Hij als persoon rijdt wel veel fijner, maar dat kan natuurlijk ook het paard zijn dat hem een ander gevoel geeft, of juist heel sensibel is, waardoor Ed geen keus heeft dan zo rijden.

Hoe dan ook, wat een geweldig paard! En wat kan Edward lekker sturen!

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:21

Citaat:
Eerlijk gezegd zie ik niet veel verschil in de training van Anky of Nicole.

Citaat:
(woon iets te ver van de 'gewone' zware tour wedstrijden en ben te druk om alles op internet te volgen

Waar in hemelsnaam baseer jij je mening dan op?

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:23

Ulissa schreef:
Citaat:
Lieve schat ZIJ/SALINIERO is de wereldtop, wat jij slaat raakt kant noch wal....
Natuurlijk zijn er kapers op de kust, denk aan een Sunrise, een Parcival, maar als Salinero in vorm is, heeft Totilas een hele grote kluif aan hem en niet alleen aan Salinero, ook Sunrise of Parcival in topvorm en dan moet ik nog zien hoe ver Totilas komt...

Natuurlijk is het leuk en ontzettend knap van Edward en Totilas maar laten we niet vergeten dat de absolute top van ons land niet in vorm zijn of simpelweg niet aanwezig

Totilas is nog jong en heeft 6 jaar minder evaring. Maar Totilas is wel een paard dat de aandacht van het publiek geweldig vind en er verdomd nuchter onder blijft.
Halthouden perfect!!!!

Ik heb zaterdagavond gekeken en ik vond de bewegingen van Totilas van een totaal andere kwaliteit dan de die van Salinero.
Ook als ruiter vind ik Edward dankzij Nicole enorm gegroeid.

Salinero was ook jong op de OS van Athene 2004... Kwaliteit te over...
Neemt niet weg dat het ook van Totilas een enorme prestatie is op het NK, enigste wat ik zeg is dat de huidige top van NL op dit NK niet aanwezig was of niet in vorm...

Mag ik vragen waarom je over halthouden begint?
Beetje flauw om het daar op te steken... Totilas heeft gewoon veel kwaliteit, dus je hoeft het halthouden niet aan te halen om te overtuigen van zijn kwaliteiten...
Ik kan nu ook zeggen dat Totilas hengst is en ook daarom enorm imponeert, toch??
Maar daar gaat het nu niet om!

Edward is ook al sinds jaar en dag "samen" met Nicole, dus waarom dit nu telkens word aangehaald :?

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:29

Ha daar hebben we kaja...
Niemand valt salinero aan ,maar om nu te zeggen dat de "top"van nederland niet aanwezig of niet in vorm was gaat mij te ver.
Je bedoelt dat Adelinde er niet was?
Idd erg jammer...
Sunrise was in vorm hoor...wat liep die merrie er fijn overheen.
Salinero had nog niet zoveel wedstrijden in de benen idd...
Totilas wel?
Dit was zijn eerste keer in de special en de tweede keer een kur.
Maar waar gaat dit over?
Laten we de kwaliteiten van de paarden en vooral het lopen van de proeven over laten aan de jury leden en niet aan een stel forumleden.

Het topic gaat over het MOTIVATIE probleem van anky...
kaja een idee hoe we onze ank weer gemotiveerd krijgen?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:31

KiWiKo schreef:
ik snap het wel.......... vrouw heef het uiterste van haar kunnen behaald............ en yep das iook leeftijdsgebonden met dit soort spri8ngint veldjes

zou een wijze zet zijn om nu afscheid te nemen in de sport en zich toe te leggen aan de nieuw komende talenten.......

wat wil ze nog bewijzen............. niks toch.;....... ze heeft het allemaal al

Ik vind dit heel goed gezegd, helemaal mee eens. :)

Misschien legt ze zich nu wel nog iets meer toe op Westernrijden, ben benieuwd. :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:33

crabbybitch schreef:
Citaat:
Eerlijk gezegd zie ik niet veel verschil in de training van Anky of Nicole.

Citaat:
(woon iets te ver van de 'gewone' zware tour wedstrijden en ben te druk om alles op internet te volgen

Waar in hemelsnaam baseer jij je mening dan op?

Zie wat Senja zegt... :+
Juist grote tussenpozen leveren veel verschil op.
En omdat ik hem en Totilas niet zo zeer kón volgen, zeg ik dat ik het aan niemand als trainer toeschrijf, enkel op Edward.
Wat een man, wat een held. Nederland moet dit jaar in Aken zeker winnen :j

Maar inderdaad, waarom Edward? Het gaat hier om Anky :P
En haar komt zeker niet minder eer toe, gezien haar eerdere prestaties.
En gezien de persconferentie, zal ze echt niet stoppen voorlopig.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:36

Citaat:
Salinero was ook jong op de OS van Athene 2004... Kwaliteit te over...
Neemt niet weg dat het ook van Totilas een enorme prestatie is op het NK, enigste wat ik zeg is dat de huidige top van NL op dit NK niet aanwezig was of niet in vorm...

De top had moeten weten en zorgen dat ze wel in vorm waren. Dit vind ik een slap excuus.
Imke was toch ook voor de tijd dat zij heeft kunnen trainen fantastisch in vorm.
Citaat:
Mag ik vragen waarom je over halthouden begint?

Beetje flauw om het daar op te steken... Totilas heeft gewoon veel kwaliteit, dus je hoeft het halthouden niet aan te halen om te overtuigen van zijn kwaliteiten...[/quote]
Ook het halthouden geeft punten :+
Citaat:
Ik kan nu ook zeggen dat Totilas hengst is en ook daarom enorm imponeert, toch??
Maar daar gaat het nu niet om!

Totilas is idd een hengst en heeft enorm veel uitstraling.
Een hengst zonder goede beweging kan mij niet bekoren!!!!!
Citaat:
Edward is ook al sinds jaar en dag "samen" met Nicole, dus waarom dit nu telkens word aangehaald

Omdat er gesteld werd dat Ed bij Anky/Sjef traint en dat is niet waar!!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:39

crabbybitch schreef:
Ha daar hebben we kaja...
Niemand valt salinero aan ,maar om nu te zeggen dat de "top"van nederland niet aanwezig of niet in vorm was gaat mij te ver.
Je bedoelt dat Adelinde er niet was?
Idd erg jammer...
Sunrise was in vorm hoor...wat liep die merrie er fijn overheen.
Salinero had nog niet zoveel wedstrijden in de benen idd...
Totilas wel?
Dit was zijn eerste keer in de special en de tweede keer een kur.
Maar waar gaat dit over?
Laten we de kwaliteiten van de paarden en vooral het lopen van de proeven over laten aan de jury leden en niet aan een stel forumleden.

Het topic gaat over het MOTIVATIE probleem van anky...
kaja een idee hoe we onze ank weer gemotiveerd krijgen?

Ik wilde niet eens reageren, totdat een of andere wannabee zegt dat Anky over dr top en Salinero op zijn retour...
Dan denk ik :?

Anky haar motivatieproblemen zijn niet aan mij of in dat geval aan ons, daar kan zij en alleen zij wat aan doen.
Daar ga ik me niet in mengen, vooral niet omdat de media zich in deze kwestie gemengd heeft!

Overigens vind ik Sunrise nog niet "terug" op haar oude niveau, Salinero was nog niet voldoende in vorm en Parcival was niet aanwezig.
Maar daar gaat het niet om...

Het is gewoon een topprestatie van Edward en Totilas!
Daar wil ik helemaal niets aan afdoen, maar moet wel bekennen dat ik het nog moet zien in een deelnemersveld op sterkte en in vorm.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 20:40

anky had bij haar eigen besluit moeten blijven en moeten stoppen na de afgelopen OS.....ze gaf toen ook aan om meer tijd met haar kinderen te willen hebben......ze liep toen samen met sali aan de top.......dat was haar tijd,en had ze met opgeheven hoofd de geschiedenis in gekund.......ben bang voor haar dat ze de piek niet meer zal halen,ik hoop dat ik het mis zal hebben,maar ze is denk ik nu te lang door gegaan,en dat sjef hier veel mee te maken zal hebben.....anky wilde stoppen sjef niet!