NK dressuur: Totilas lichtvoetig dansend naar de titel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:32

Zo dat was 4 dgn genieten geblazen.

Uitgebreid verslag voor de BoktVoorpagina volgt later vandaag :D

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:33

Bettine schreef:
Imke bezorgde me ook kippenvel trouwens, die ging echt suuuuper! 1 grote fout in het drafappuyement naar links (sprong aan in galop), maar verder echt prachtig. Heel knap hoe ze Sunrise weer terug op niveau heeft, en heb hun piaffe nog nooit zo goed gezien! :)

Dat viel mij ook op :j Ik vond Sunrise echt verbeterd.

Toch vond ik Salinero ook erg goed, die is bepaald niet op z'n retour. Het viel me met name op dat hij gelijkmatiger was in z'n beweging, en voor de loodlijnzeikers: hij bleef constanter bovenin dan in het verleden wel eens geweest is.

Totilas is echt een wereldpaard, maar nog wel groen in het GP-werk, dat kon je er wel aan af zien. Dat is maar goed ook, gezien z'n leeftijd, en het beloofd nog wat voor de toekomst. Het viel me wel op hoe hij nergens van onder de indruk was. De hoek bij K was om de een of andere reden heel kijkerig voor veel paarden, maar Totilas keek nergens naar, en zo heel veel wedstrijdkm's heeft hij ook nog niet.

Ik heb best een paar paarden gezien waar nu nog het een en ander mis ging, maar waarin je wel veel kwaliteit kon herkennen.

Elisa2

Re: NK dressuur: Totilas lichtvoetig dansend naar de titel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:38

Zijn passage en piaffe zijn echt geweldig! Als kritische zeiker ;-} zou hij van mij nog wat meer mogen verlengen in zijn lijf en hals in de zij en uitgestrekte gangen.Maar dat is zoals ik al zei m**renn**ken.
Ik vind het ook een geweldig paard,hij doet mij wat denken aan Ferro.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:46

Equimotion schreef:
Dat viel mij ook op :j Ik vond Sunrise echt verbeterd.

Toch vond ik Salinero ook erg goed, die is bepaald niet op z'n retour. Het viel me met name op dat hij gelijkmatiger was in z'n beweging, en voor de loodlijnzeikers: hij bleef constanter bovenin dan in het verleden wel eens geweest is.

Totilas is echt een wereldpaard, maar nog wel groen in het GP-werk, dat kon je er wel aan af zien. Dat is maar goed ook, gezien z'n leeftijd, en het beloofd nog wat voor de toekomst. Het viel me wel op hoe hij nergens van onder de indruk was. De hoek bij K was om de een of andere reden heel kijkerig voor veel paarden, maar Totilas keek nergens naar, en zo heel veel wedstrijdkm's heeft hij ook nog niet.

Ik heb best een paar paarden gezien waar nu nog het een en ander mis ging, maar waarin je wel veel kwaliteit kon herkennen.

Ik heb Sunrise éénmaal eerder beter zien piafferen :D
In Rotterdam ging ze op het losrijterrein echt gigantisch zitten, maar dit was de eerste keer dat ik het ook in de ring zag gebeuren. Heel knap :j

Bij Sali heb ik zitten janken :o De professor versus het nieuwe fenomeen. Wij vonden Salinero beter dan in Hong Kong. De oprichting is toch fenomenaal. Constant bovenin, constant op de loodlijn, constant op lengte. Totilas is een wereldpaard, maar daar kan hij nog een puntje aan zuigen.

Heel opvallend hoe braaf Totilas is. Hij heeft toch niet eerder voor groot publiek gereden? Echt zonder problemen ving hij het applaus op.

WandaJacco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:47

Echt een topprestatie! Super! :D

Totilas is echt een wauwpaardje!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:48

Bettine schreef:
De verlichting was inderdaad bijzonder slecht. Het was gewoon véél en véél de donker.

Ook was het heel erg storend dat de ingangen voor de tirbunes aan de voorkant zaten, en er nog heel lang mensen doorgelaten werden, ook wanneer de proef al begonnen was klommen er nog allemaal mensen stampend die tirubnes op.

Er was wel meer niet heel briljant georganiseerd :o

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 11:57

Totilas is echt een mooi dier... maar ik heb nog nooit een paard zo hoog de benen zien opgooien, dan stel ik me stiekem vragen, maar durf er niet aan te denken dat een goede ruiter dit zou doen.

Super kur! ik ben voorstander van Edward, maar zijn muziek.... die kon écht wel beter. Pracht paard, pracht kur maar de muziek verpest het!
Enne edward.... Teentjes naar binnen! :Y)

Anky heeft wél goed muziek, een leuk paard maar is zo... gewoontjes geworden.
Maar ik neem wel aan dat als je zoveel geld en tijd kwijt zijt aan de muziek dat je niet eventjes wisseld ;)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:01

Aimee schreef:
Bettine schreef:
De verlichting was inderdaad bijzonder slecht. Het was gewoon véél en véél de donker.

Ook was het heel erg storend dat de ingangen voor de tirbunes aan de voorkant zaten, en er nog heel lang mensen doorgelaten werden, ook wanneer de proef al begonnen was klommen er nog allemaal mensen stampend die tirubnes op.

Er was wel meer niet heel briljant georganiseerd :o

Klopt ook ja :=

Nog even iets wat me enorm opviel bij Totilas: wát kan dat dier schakelen zeg! :wow:
Met zo enorm veel gemak neemt hij vanuit uitgestrekte gangen weer gewicht op, prachtig.
Ook in de pi/pa doet hij dat echt geweldig, hij gaat zo mooi zitten en brengt zijn achterbeen ook echt ónder en je ziet hem echt zakken van achteren. Hier en daar zou alles nog iets gepolijster mogen, maar ach :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:02

Wat heerlijk voor Edward trouwens dat hij er zeker van kan zijn dat hij Totilas voorlopig niet kwijt raakt!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:11

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:28

Heeft Edward soms een nieuwe kur? Ken deze niet. Wel erg mooi hoor :D

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:29

Heel blij dat ik er bij was, anders had ik gedacht dat jullie allemaal overdrijven. Wat een fantastische winnaar heeft dit Kampioenschap opgeleverd!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:29

Sjoert schreef:
Zo dat was 4 dgn genieten geblazen.

Uitgebreid verslag voor de BoktVoorpagina volgt later vandaag :D

Topper :D

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:36

Wat heb ik genoten, was echt super! Niet alleen Edward en Totilas, maar ook de rest van küren!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:43

geweldige combinatie! Geweldig paard!
erg mooie kur en de muziek gewoon geweldig :D
Ik vind het jasje van edward juist mooi. Op deze manier is hij ook nog eens beter zichtbaar op Totilas :D ;)

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:47

Onwijs mooie kur..!
Echt een topprestatie.!

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:50

ja heerlijk om na te kijken!! *D
Ook happie heb ik van genoten,die middendraf :D
Als Adelinde er straks weer klaar voor is wordt het idd een moeilijke keuze om
te selecteren voor de volgende kampioenschappen!haha zoveel kwaliteit!

over de organisatie: super slecht dat ze opeens 30min eerder begonnen!Vandaar dat
iedereen nog niet op de tribune zat.. Ik heb ze het niet horen omroepen?
En vorig jaar kon je ook van de achterkant naar de tribunes,nu overal voorlangs

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 12:59

Dit is echt super voor de sport!! :j
En een geweldig paard natuurlijk.

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:00

Ik was er ook met mams gister en WOW wat heeft nederland toch een sterk team zeg.
Vanaf HP Minderhoud werd het zo geweldig om naar te kijken, eerst hij, een mega applaus, daarna Imke, een nog nèt wat harder applaus, dan Anky met een superproef...en ja toen kwam Totilas binnen...:~ Toen ik hem rond zag rijden rond de ring dacht ik: oja dit gaat helemaal goed komen! wat een paard zeg, ik gun het Edward echt van harte dat hij dit super dier uit brengt :j

@KissmeB: ik dacht al idd dat ze eerder begonnen! maar was wel mooi want ik zei net tegen mijn moeder: Ohh shit we moeten nog een half uur wachten voordat het begint, mja niet dus :P
Maar dat is inderdaad wel slecht van de organisatie.

Oja en over de rijrok van Edward: super mooi! helemaal op de zwarte Totilas :j

retseH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:05

Bettine schreef:
Nog even iets wat me enorm opviel bij Totilas: wát kan dat dier schakelen zeg! :wow:
Met zo enorm veel gemak neemt hij vanuit uitgestrekte gangen weer gewicht op, prachtig.
Ook in de pi/pa doet hij dat echt geweldig, hij gaat zo mooi zitten en brengt zijn achterbeen ook echt ónder en je ziet hem echt zakken van achteren. Hier en daar zou alles nog iets gepolijster mogen, maar ach :D

Hee bettine zag je gister nog lopen :) Ik zat op de tribune bij de korte zijde rij 2, en je liep voor langs.
Maar idd het ziet er zo makkelijk uit, en dat terwijl Totilas nog maar 9 jaar is, ongelofelijk.
De piaffe die hij pal voor mij liet zien bij A: wow, totilas zakte, zakte nog meer, op een gegeven moment zat ie bijna op zn kont :')
En wat me ook opviel hoe koel Totilas is tijdens het applaus, hij loopt heel schattig met zn oortjes naar voren aan een lang teugeltje: "hee is dat allemaal voor mij, cool :)) " ..en ook tijdens de ere ronde: met 1 hand kan het ook prima hoor :Y) en toen bleef hij weer heel rustig zonder gestuiter etcetera.

DaniqueHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:14

Oohh wat was het mooi!!!
dit wil ik nog wel 100 keer zien!
Zulke mooie gangen van totilas! Die benen gaan echt een meter de lucht in! echt heel mooi

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:16

heb net de kur van edward voor de 2de x bekeken, met muziek over mijn mooie boxjes, ben er zo ontzettend van onder de indruk....kippevel echt niet normaal. heb ook de kur van anky bekeken, vond ik ook echt goed, maar totilas heeft net iets meer, wat iets meer?? heel veel meer!!
en de outfit van edward? helemaal GEWELDIG, past gewoon bij de hele combinatie, ben zelf niet snel onder de indruk, maar van dit stel echt helemaal....
mijn appie 3 jr ( zie profiel) haar vader is een zoon van gribaldi....dus ben best wel trots op mijn appie!

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:22

Zit hier met kippenvel te kijken!
Wat een geweldig paard!!! niet normaal mee!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:23

Allereerst: geweldig paard, en nogmaals als we die heel houden dan komt ie HEEL ver!
Helaas vind ik de Kur echt afschuwelijk en nog niet zo mooi passen bij het paard. Daardoor bezorgd Anky en Sallie me toch meer kippenvel dan deze kur.

Ben bang dat als Totilas een mooie kur onder zn bewegingen krijgt, ik voor het eerst sinds jaren weer ga huilen tijdens een dressuurproef ;)

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 13:36

Een verschrikkelijk goed bewegend paard alleen moet Edward zijn hoed aanpassen aan zijn jas.

Ik denk een rode krulletjes pruik, en een rode dopneus.