Toch nog hoop voor paarden met hardnekkige mok

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suflo
Berichten: 212
Geregistreerd: 03-09-08
Woonplaats: Maasdijk

Re: Toch nog hoop voor paarden met hardnekkige mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:16

Dat feetcleaner kan je dat oi die link ook bestellen?
Een vriendin van mij heeft een pard van 25 en het laatste jaar heeft ze ineens onwijs veel mok gekregen.
Maar niks wil helpen, mijn paard heeft ook mok maar met hydrocotiderm en Lurax werkt het heel goed, maar bij haar helaas niet.

Liefs

Storm

Berichten: 20881
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Toch nog hoop voor paarden met hardnekkige mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 20:25

Ik maakte mijn mokzalf altijd zelf, een homeopaat vertelde me het receptje, ik had een gelderlander met 4 hoge witte benen en chronische mok, met het middeltje wat ik zelf maakte, had hij er bijna geen last meer van. Ook andere paarden heb ik er vaak mee behandelt.
Het is heel makkelijk, koop een tube zinkzalf en een tube vaseline, meng dat 1 op 1 en smeer dat 2 keer daags op de plekken. Na een paar dagen kan je voorzichtig de korstjes eraf masseren en komt er een roze huidje zichtbaar. Nu 2 keer daags blijven smeren totdat er haar op komt.

knapmannetje
Berichten: 515
Geregistreerd: 27-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 13:49

Volgens mij is er op deze foto geen sprake van mok maar lycesite pastern dermatitis. Dit lijkt heel erg op mok maar is veel hardnekkiger. Mijn paard (4 witte benen) heeft dit aan alle 4 zijn benen gehad na heel lang getob en vele middeltjes verder kwam ik bij de dieren kliniek in Lienden (weer) met neem maar een biopt want wat dit is ik weet het echt niet meer. De arts die mij die dag hielp had in Utrecht gewerkt aan deze ziekte en zag gelijk wat het was. Ik heb toen een speciale zalf gehad, pretnaral en nog iets hierdoor is het uiteindelijk overgegaan. Nu (klopt even af) heeft mijn paard dit gelukkig al jaren niet meer gehad. Ondanks dat ze op de kliniek zeiden dat ik er nooit vanaf zou komen. De huid raakt geerriteerd van zon en iets prikkends bijvoorbeeld vlas of stro tegen de benen. Ik schreer nu zijn benen niet meer op en het gaat geweldig.

madamX
Berichten: 1914
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Luxemburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-09 14:07

knapmannetje schreef:
Volgens mij is er op deze foto geen sprake van mok maar lycesite pastern dermatitis. Dit lijkt heel erg op mok maar is veel hardnekkiger. Mijn paard (4 witte benen) heeft dit aan alle 4 zijn benen gehad na heel lang getob en vele middeltjes verder kwam ik bij de dieren kliniek in Lienden (weer) met neem maar een biopt want wat dit is ik weet het echt niet meer. De arts die mij die dag hielp had in Utrecht gewerkt aan deze ziekte en zag gelijk wat het was. Ik heb toen een speciale zalf gehad, pretnaral en nog iets hierdoor is het uiteindelijk overgegaan. Nu (klopt even af) heeft mijn paard dit gelukkig al jaren niet meer gehad. Ondanks dat ze op de kliniek zeiden dat ik er nooit vanaf zou komen. De huid raakt geerriteerd van zon en iets prikkends bijvoorbeeld vlas of stro tegen de benen. Ik schreer nu zijn benen niet meer op en het gaat geweldig.

Je zou heel goed gelijk kunnen hebben; het is sowieso moeilijk om vanuit een foto een diagnose te stellen. Maar het bijbehorend artikel lezend gaat het uiteindelijk om mok. Het kan natuurlijk zijn dat de schrijver van dat artikel een foto zocht wat er bij past. Misschien dat er inderdaad een foto is geplaats van de door jou genoemde aandoening, alhoewel mok in enkele gevallen er ook zo uit kan zien. Maar je (terechte) opmerking geeft wel aan dat er wel meer aandoeningen zijn die op elkaar lijken, en kan anderen waarschuwen niet zomaar conclusies te trekken en altijd te overleggen met de DA.

mille1

Berichten: 97
Geregistreerd: 08-03-09

Re: Toch nog hoop voor paarden met hardnekkige mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 15:28

Je kunt het ook met Zwavel en visolie doorelkaar mengen helpt er ook goed tegen.

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:51

Suflo schreef:
Dat feetcleaner kan je dat oi die link ook bestellen?
Een vriendin van mij heeft een pard van 25 en het laatste jaar heeft ze ineens onwijs veel mok gekregen.
Maar niks wil helpen, mijn paard heeft ook mok maar met hydrocotiderm en Lurax werkt het heel goed, maar bij haar helaas niet.

Liefs


Ja dat kan, je moet dan gewoon een mailtje sturen met je gegevens naar het info@ adres.

Tyke

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 23:20

knapmannetje schreef:
Volgens mij is er op deze foto geen sprake van mok maar lycesite pastern dermatitis. Dit lijkt heel erg op mok maar is veel hardnekkiger. Mijn paard (4 witte benen) heeft dit aan alle 4 zijn benen gehad na heel lang getob en vele middeltjes verder kwam ik bij de dieren kliniek in Lienden (weer) met neem maar een biopt want wat dit is ik weet het echt niet meer. De arts die mij die dag hielp had in Utrecht gewerkt aan deze ziekte en zag gelijk wat het was. Ik heb toen een speciale zalf gehad, pretnaral en nog iets hierdoor is het uiteindelijk overgegaan. Nu (klopt even af) heeft mijn paard dit gelukkig al jaren niet meer gehad. Ondanks dat ze op de kliniek zeiden dat ik er nooit vanaf zou komen. De huid raakt geerriteerd van zon en iets prikkends bijvoorbeeld vlas of stro tegen de benen. Ik schreer nu zijn benen niet meer op en het gaat geweldig.



Je zegt geirriteerd door zon. In de winter is er toch niet heel veel zon dat het zo erg kan worden?? Mijn paard zag er ook zo uit. En was midden in de winter met niet al teveel zon.
Kan zijn hoor. Maar het is behandeld als mok en het is nu weg. Weet natuurlijk niet of het terug komt. Hoop het niet.

knapmannetje
Berichten: 515
Geregistreerd: 27-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 12:00

Tyke schreef:
knapmannetje schreef:
Volgens mij is er op deze foto geen sprake van mok maar lycesite pastern dermatitis. Dit lijkt heel erg op mok maar is veel hardnekkiger. Mijn paard (4 witte benen) heeft dit aan alle 4 zijn benen gehad na heel lang getob en vele middeltjes verder kwam ik bij de dieren kliniek in Lienden (weer) met neem maar een biopt want wat dit is ik weet het echt niet meer. De arts die mij die dag hielp had in Utrecht gewerkt aan deze ziekte en zag gelijk wat het was. Ik heb toen een speciale zalf gehad, pretnaral en nog iets hierdoor is het uiteindelijk overgegaan. Nu (klopt even af) heeft mijn paard dit gelukkig al jaren niet meer gehad. Ondanks dat ze op de kliniek zeiden dat ik er nooit vanaf zou komen. De huid raakt geerriteerd van zon en iets prikkends bijvoorbeeld vlas of stro tegen de benen. Ik schreer nu zijn benen niet meer op en het gaat geweldig.



Je zegt geirriteerd door zon. In de winter is er toch niet heel veel zon dat het zo erg kan worden?? Mijn paard zag er ook zo uit. En was midden in de winter met niet al teveel zon.
Kan zijn hoor. Maar het is behandeld als mok en het is nu weg. Weet natuurlijk niet of het terug komt. Hoop het niet.


Klopt had ik ook maar de DA vertelde dat dat de trigger is.

vlekjes1971

Berichten: 206
Geregistreerd: 27-12-07
Woonplaats: Alphen ad Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:59

saskiaojan schreef:
Smidtje schreef:
Een middel voor koeien moet ook goed werken. Weet de naam nu even niet maar wordt op de stal van een vriendin van me gebruikt en het moet echt goed werken.

oe zou je navraag willen doen voor mij?

heb nl ook al vanalles geprobeert en het helpt wel maar niet snel genoeg en het is zo weer terug.... :o


Hoi is het wellicht het middel Cydectin?

Ik gebruik dit nml ook voor mijn tinker en het werkt supergoed!
Maar mijn ervaring is dat het 9 vd 10x om schurftmijten gaat dus er moet van binnenuit bestreden worden.
Je brengt per 100kg gewicht 10ml aan per been en het mag de eerstvolgende 24uur absoluut niet nat worden!
Na ongeveer 10 dagen herhaal je dit om de cyclus van de mijteitjes te doorbreken.

Daarna kun je het nogeens preventief gebruiken.

Alleen is Cydectin een UR product en naar mijn laatste info vervangen voor een ander middel.

Mocht je toch nog ergens ibv dit middel kunnen komen let dan wel even op met je ontwormschema aangezien je meteen ook ontwormt met dit product.

Als ik jou was zou ik eens navraag doen bij je DA,misschien kan hij je nog aan het product helpen.

Succes het is en blijft ongelooflijk lastig mok/mijten onder de duim te krijgen!

groetjes,
Sylvia