Bahoe schreef:pharagirlke schreef:\Ja hoor, want als je rustiger bent kan je betere prestaties leveren dan als je verstijfd van de zenuwen. Ik ken een hoop ruiters die prachtige proeven zouden rijden áls ze niet stik nerveus waren op wedstrijden. Op training gaat het goed, op wedstrijd klappen ze toe van nervositeit... Als ze niet nerveus zouden zijn, zou die proef een stuk meer ontspannen zijn. Dan krijg je het zelfde verhaal: als een paard kreupel staat en je geeft hem pijnstillers, dan breng je hem ook alleen maar terug op zijn natuurlijke capaciteit...
stel je hebt twee mensen. beiden hebben ongeveer gelijke kennis van bepaalde materie. laten we zeggen: het testen van software voor het meldkamersysteem van wat wij kennen als het bellen naar het alarmnummer. 911
beiden moeten een presentatie verzorgen voor groot publiek over het onderwerp, waarover ze veel kennis hebben.
de een is enorm zenuwachtig door het publiek. de ander niet.
de zenuwachtige neemt valdispert en weet zich te redden in de presentatie, net als degene die geen zenuwen kent.
moet de valispert man worden ontslagen vanwege ongeoorloofde middelen??
ga vooral even te rade binnen je werkzame omgeving.
Kreupel of nerveus zijn wel twee héél erg verschillende dingen! ik ken mensen die voor hun rijexamen rustgevende middelen krijgen via hun huisarts. fout? wie van jullie ie er mee geslaagd?
Ik nog niet en ik zal ook geen tranquilizers nemen.
Die vergelijking is verbazingwekkend gelijk. Als het gaat om de job, vind ik dat die zonder tranquilizer aangenomen moet worden en die met niet. Simple as that, je kan toch niet je godganse leven aan de rustgevende middelen gaan zitten om je job uit te oefenen. Je zal met betere argumenten moeten komen om me van je gelijk te overtuigen.