pharagirlke schreef:lientjeds schreef:Onze merrie liep meerdaagse evenementen. Toen wij ze verkochten sprong ze 1.30-1.40m, 1x per week, laatste half jaar toch snel van vrijdag tot zondag op grote jumpings.
Nu loopt ze in minder dan half jaar 1.50-1.60m en start die ruiter er verschillende proeven per weekend/dag mee.
Volgens ons moet ze nu of kapot binnen korte tijd, of krijgt ze véél "vitamines"
Als je dat doet met je merrie dan vrees ik dat je de hand in eigen boezem moet steken, vind dat nl veel te veel. Wat de volgende ruiter doet kan je natuurlijk niets aan doen maar dat is geen manier van doen en dat zullen de echte topruiters ook niet doen. Eerder degene die willen maar niet kunnen.
lees nog eens: wij hebben ze verkocht toen ze 1.30-1.40m sprong. Laatste half jaar is ze door een beroepsruiter opgebouwd van 1.25m nr 1.35-1.40m. (top 3 op BK Kapellen) Tis hij ook die ons zegt dat hij vreest voor het paard, want dat ze er op dit ogenblik niet goed mee bezig zijn, volgens hem.
De huidige ruiter is nochtans top 10 in USA, regelmatig gesecteerd voor landenprijzen ed.
Dus ik heb mijn twijfels over de topruiters hun methodes. En nee, ik ga ze niet allemaal over dezelfde kam scheren, maar sommige prestaties lijken gewoon... niet meer natuurlijk.
@manic: exact wat ik bedoel, Beerbaum is niet de enige, hij is wel de eerste die er zelf voor uitkomt
Ik zou het leuk vinden als je voor jezelf sprak... Ik maak deel uit van de sport en denk er zo absoluut niet over.
Dat is een cirkelredenering... Dan moet het niveau naar beneden, het zijn nog altijd de paarden en ruiters die het moeten kunnen en niet hun junk-versie 
Dus geheel met je eens KiWiKo