Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Niels schreef:Maar het is toch van de gekke dat ballonvaarders gewoon 'huisvredebreuk' mogen plegen?
Reageer je ook zo Moon als er een zwerver opeens in je tuin gaat slapen? Of als mensen een picknick in je tuin houden zonder toestemming?
Daarbij is het met ballonvaarten nog gevaarlijk ook voor het vee. Prima dat men graag iets dergelijks wilt, maar ga dan niet andere daarmee lastig vallen...

orienta schreef:ik vind dit wel een beetje ver gaan.
kan moeilijk mensen gaan verbieden om met een ballon over te vliegen
Waarschijnlijk wel als je daar AFSPRAKEN over maakt.Moon schreef:Als er nou elke dag een ballon in je achtertuin landde, dan snap ik dat je gaat klagen.
Maar zo vaak gebeurd het niet....
Zolang er iets te klagen valt, dan grijpt men dat tegenwoordig met beide handen aan en dan moeten er natuurlijk weer regeltjes voor komen waar men over kan klagen

, oogkassen, kaak, schouder, paar ribben en heup en een supergestressd paard. Ik heb een week niet goed kunnen zien...
(Hij heeft tegenwoordig echte kettingen met hangsloten eromheen)
Caesar schreef:Ons land is donkerrood gekleurd bij het kadaster![]()
Mijn vader is boer en er moet echt geen ballon op zijn land landen. Vroeger zijn zijn melkkoeien op hol geslagen. Aantal in de sloot... veel stress en armoei. De ballonnen die vanaf die tijd zijn geland hebben moeten betalen want hij was er zo snel bij dat hij de hekken op slot deed en ze de ballon dus niet konden inladen(Hij heeft tegenwoordig echte kettingen met hangsloten eromheen)
Hij heeft zelfs 1x bijna de politie op z'n dak gehad. Een passagiere vond mijn vader een "idi**t" omdat alleen maar een stuk gras plat lag en verder toch geen schade? Nou joh, ik heb mijn vader nog nooit zo kwaad gezien...! Hij wilde het die dag erna gaan maaien...
Nu een paar jaar later landt er echt geen enkele ballon meer... En dat is geen toeval, want verderop bij de buurman doen ze het wel. Dus ik geloof best; dat als je echt korte metten maakt met die gein, ze het ergens registreren.
Mijn paard is gelukkig geen zenuwpees, maar is ook een keer flink uitgegleden toen ze net boven zijn weiland die gasfles opentrokken...
Moet er alleen niet aan denken wat er kan gebeuren als ik lekker in de polder aan het rijden ben en er vliegt ineens zo'n ballonding vlak boven je
Caesar schreef:Ons land is donkerrood gekleurd bij het kadaster![]()
Mijn vader is boer en er moet echt geen ballon op zijn land landen. Vroeger zijn zijn melkkoeien op hol geslagen. Aantal in de sloot... veel stress en armoei. De ballonnen die vanaf die tijd zijn geland hebben moeten betalen want hij was er zo snel bij dat hij de hekken op slot deed en ze de ballon dus niet konden inladen(Hij heeft tegenwoordig echte kettingen met hangsloten eromheen)
Hij heeft zelfs 1x bijna de politie op z'n dak gehad. Een passagiere vond mijn vader een "idi**t" omdat alleen maar een stuk gras plat lag en verder toch geen schade? Nou joh, ik heb mijn vader nog nooit zo kwaad gezien...! Hij wilde het die dag erna gaan maaien...
Nu een paar jaar later landt er echt geen enkele ballon meer... En dat is geen toeval, want verderop bij de buurman doen ze het wel. Dus ik geloof best; dat als je echt korte metten maakt met die gein, ze het ergens registreren.
Mijn paard is gelukkig geen zenuwpees, maar is ook een keer flink uitgegleden toen ze net boven zijn weiland die gasfles opentrokken...
Jolandaa_ schreef:nja, je kan niet overal rekening mee houden.. waneer er een goede omheining zou zijn zal ook al een hoop schelen:= ..
afspraken zijn wel handig, maar wat voor afspraken wil je gaan maken. hier in de buurt is er nog nooit iets gebeurd. wij wonen ook redelijk achteraf, en niet midden in de stad. scheelt misschien ook weer.