Friese dekhengst Heinse gestorven aan koliek

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:05

Horsedances schreef:
... In plaats van allerlei dingen te veronderstellen en mensen in diskrediet te brengen zou men ook gewoon de link kunnen volgen op de website van ISF waar men antwoorden kan krijgen van de direkt betrokkenen. ISF heeft twee veeartsen in vaste dienst dus die zullen best op alle vragen antwoord kunnen geven...

Als je bovenstaande in een eerdere reaktie had gegeven, was dat constructiever geweest ;) .

Odieta

Re: Friese dekhengst Heinse gestorven aan koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 08:09

Ach, Echt zonde vind het een prachtig dier !!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 09:26

Horsedances schreef:
Citaat:
Ik wijs niet maar hoe verklaar je het dan.
Er is een lijstje gemaakt van hengsten die daar staan en inmiddels allemaal niet meer leven.

15.03.2003 Bonne 341 --> accident, he runs against a tree
13.01.2005 Sytse 385 --> Nieren
13.02.2007: Goffert 369 --> kolik
July 2007: Winand 405 --> kolik
21.05.2009: Heinse 354 --> kolik

Misschien kun je mij dan even vertellen wie dit lijstje heeft gemaakt. Want er klopt helemaal niets van !

Theo

Dit lijstje komt van het Fries paarden forum en is niet juist gequoot, het was namelijk een lijstje wat men aan het opbouwen was van ALLE hengsten die in HEEL Amerika zijn overleden de afgelopen jaren, dat heeft dus maar zijdelings hiermee te maken.
Het voegt ook niet veel toe want als je zo een lijstje zou maken van hengsten die in Nederland dood gaan dan kom je ook op een hele rij. Dat is nu éénmaal het nadeel van werken met dieren: ze gaan ook dood.

nichtjejury

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 15:27

Arm beestje!
friese paarden vind ik juist het mooist.
Mijn lievelings paard heeft kort geleden ook koliek gehad maar daar
waren ze snel genoeg bij om het gelijk weer te genezen :j

Echt zonde dat die ziekte bestaat!

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:14

horseyfries schreef:
Dit lijstje komt van het Fries paarden forum en is niet juist gequoot, het was namelijk een lijstje wat men aan het opbouwen was van ALLE hengsten die in HEEL Amerika zijn overleden de afgelopen jaren, dat heeft dus maar zijdelings hiermee te maken.
Het voegt ook niet veel toe want als je zo een lijstje zou maken van hengsten die in Nederland dood gaan dan kom je ook op een hele rij. Dat is nu éénmaal het nadeel van werken met dieren: ze gaan ook dood.

En dat bedoel ik nu Jenny, er worden dingen verteld die niets met de zaak te maken hebben.

Goffert stond al jaren niet meer bij ISF, Bonne kennen ze daar niet eens.
Maar zo wordt er wel weer een heel naar sfeertje gecreerd.

Bij ISF staan meer dan 150 paarden, er werken meer dan 90 mensen om dit allemaal in goede banen te leiden,
en zelfs dan gaat het best wel eens mis, vooral omdat niet alle 90 werknemers een glazen bol cq "horsepeople"
hebben/zijn.

Theo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:20

Nou nou nou Theo, je maakt het allemaal wel tien keer erger dan het is hoor.
Je maakt je volgens mij druk om niets, als er een gewilde hengst op die stal staat, en men verkeerde opvattingen over de stal heeft, denk je dat die hengst dan minder gewild wordt?
Kom op, jij weet toch wel beter, waarom zou je uberhaupt reageren op zo'n zinlose "discussie" waarin mensen gewoon dingen opmerken.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 16:37

Janine1990 schreef:
Je maakt je volgens mij druk om niets, als er een gewilde hengst op die stal staat, en men verkeerde opvattingen over de stal heeft, denk je dat die hengst dan minder gewild wordt?
Kom op, jij weet toch wel beter, waarom zou je uberhaupt reageren op zo'n zinlose "discussie" waarin mensen gewoon dingen opmerken.

Mensen merken niet "gewoon dingen op". De mensen waar ik op doel hebben totaal geen besef van normen. Maar misschien heb je wel gelijk en ben ik Don Quichotte aan het spelen, in de ijdele hoop om hier op Bokt wat besef en etiquette bij te brengen. Maar zoals een goede vriend en Olympisch dressuurrijder laatst tegen me zei : "Theo ik snap niet dat je tijd besteed aan dat stelletje gillende keukenmeiden"

Theo

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-09 18:34

Horsedances schreef:
Janine1990 schreef:

Mensen merken niet "gewoon dingen op". De mensen waar ik op doel hebben totaal geen besef van normen. Maar misschien heb je wel gelijk en ben ik Don Quichotte aan het spelen, in de ijdele hoop om hier op Bokt wat besef en etiquette bij te brengen. Maar zoals een goede vriend en Olympisch dressuurrijder laatst tegen me zei : "Theo ik snap niet dat je tijd besteed aan dat stelletje gillende keukenmeiden"

Theo

Nou hier, dat snap ik dus ook niet... :+
Man, laat die mensen toch gewoon denken!
Ze hebben heus wel besef van normen, maar misschien op een ander gebied. Ik heb hier niets beledigends gelezen, wel enkele opmerkingen die vragen opriepen.
Maar dat lijkt me meer dan normaal op een forum?
Probeer een grote groep mensen niet dingen te leren die goed zijn volgens jou, iedereen heeft recht op meningsuiting... Hallelujah Nederland... _/-\o_
En iedereen heeft andere normen en waarden, er zullen meer dan genoeg mensen zijn die jouw manier van praten hier beledigend en/of abnormaal vinden, dat jij oordeelt over hun potje met normen en hun potje met waarden. En er zijn weer mensen die moeten lachen, omdat je het toch niet bij het juiste eind hebt.
Zoals die goede vriend van je zegt (ik snap niet wat het feit dat hij een olympisch dressuurruiter is, moet bijdragen aan zijn uitspraak) snap ik het dus ook niet, je verdoet je tijd hiermee, leven en laten leven ;)

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:13

Vreselijk! Hij was echt super mooi.

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:27

Horsedances schreef:
Janine1990 schreef:

Theo

"Gillende keukenmeiden"....vind ik ook een nogal genererende opmerking. ik kan me voorstellen dat als je dichtbij een dergelijk gebeuren staat dat speculatieve opmerkingen nogal snel kwetsend kunnen zijn. Maar een speculatie is nog lang geen feit.

Iedereen die een klein beetje kaas heeft gegeten van het Friese Paard ziet op de foto een hengst in behoorlijke overconditie. Alleen is het meteen weer de vraag of de foto recent is. Overconditie KAN koliek veroorzaken. Dan is het logisch dat mensen zich dit af gaan vragen. Of het dan meteen op een forum gegooid moet worden is weer een ander verhaal.

Ik vind toch dat je de dingen die hier worden gezegd behoorlijk hard opvat hoor.

Het zinnetje: "Maar zoals een goede vriend en Olympisch dressuurrijder laatst tegen me zei..." geeft ook genoeg reden om te gaan speculeren bv. het voegt niet toe aan je verhaal. "Zoals een goed vriend laatst tegen me zei.." was meer dan voldoende geweest. Ik vind dit een beetje "dikdoenerij'.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 15:58

Horsedances schreef:
Janine1990 schreef:

Theo

wat jammer dat 'OLympisch dressuurrijder' erbij staat want ik vind dat afbreuk doen van alles wat je zegt en ik denk niet dat je 'OLympisch dressuurrijder' nodig hebt om gehoord te worden.

xX_manon_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 15:31

zo'n mooie hengst en nog zo jong! egt zo jammer friezen paarden zijn zo mooi en deze hengst ook weer! egt gewoon zonde dat het zo moet eindige voor hem! hij had nog veel meer van die mooie friese kunne maken.

in ieder geval sterkte :(:)

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 02:36

Hilde's papa....
eeuwig zonde!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-09 02:44

Afgezien van alles wat er is gezegd, de getoonde foto is niet representatief voor het Friese ras. Op de foto zie je een paard wat moddervet is en zeer zeker niet representatief voor de Friese rasstandaard. Rug-lendenpartij vond ik jaren geleden al discutabel.
Desalnietttemin, voor degenen die hem dierbaar waren, sterkte en vooral de familie Reijenga.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 09:51

Laatst zei Obama nog tegen me dat het zo jammer was dat ik op dit forum zit met een stelletjuh keukende gillenmeiden. Ik vond dat echt zo gemeen!

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 10:04

_O-