Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee [Update pag.8]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:51

Oh wat erg!! echt een nachtmerrie!!

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:51

oeeehh ik moet er niet aan denken
vreselijk zeg, zo over de straat #)
hoop dat het goed komt met hem!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:52

Klaasje schreef:
Jeez, niet best. Hoe kan een jochie van 11 nou alleen op buitenrit gaan? Zo zie je maar weer..

Nou in mijn ogen is dit zeker wel een aanname...

OT: veel sterkte voor alle betrokken. Moet een vreselijk gezicht zijn geweest. Hoop dat de berijder snel hersteld.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:53

Citaat:
Dat vind ik zo apart, elke ambu heeft genoeg voorraad voor trauma's. (ook Morfine) Ik vraag me echt af wat ze dan kwamen brengen.

Ja daarom was ik ook al bang dat het wel vrij ernstig is...Het feit dat ze hem niet met de trauma meegenomen hebben, maakt het dan gelukkig wel weer ietsje minder eng.

een trauma vervoert toch nooit mensen? Dat is toch alleen als ze bijv. van het ene ziekenhuis naar het andere moeten?
ik dacht dat de trauma alleen maar even kwam kijken en idd voor extra medicatie enzo, maar dat de ambulance de rest doet.

HorseChica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:55

BAH...vreselijk...kippevel..heb er verder geen woorden voor..denk dat het iedereen z'n worst nightmare is als ie van paard afvalt om te blijven haken......

arm jochie... :(:) ..open beenbreuk is niet echt fijn....
op die leeftijd ging ik ook alleen op buitenrit....maar dat was wel op een 1000000% betrouwbare en verkeersmakke pony
zal wel niet zo'n lekker gezicht geweest zijn...

trauma vervoert zeker wel mensen...als er hier in de buurt een ernstig ongeluk is gebeurd , gaan ze gelijk met traumahelikopter door naar Groningen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:56

Toen ik 11 was reed ik al best leuk en maakte ik ook alleen buitenritten met mijn brave pony, of je nu 11, 15, 17 of 30 bent, er kan altijd wat gebeuren, paarden blijven dieren.

Ik denk dat de ouders, eventuele pensionhouder en andere eventuele betrokkenen zich al rot genoeg voelen zonder de domme kletspraatjes, speculaties en 'interessante' vragen over de wet in deze situatie, die hier op bokt natuurlijk weer meteen de kop op steken. Waarom moet er nu altijd een zondebok aangewezen worden; het is een ongeluk en ongelukken zitten in een klein hoekje, zoals meestal het geval is.

marsmars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:59

Iris82 schreef:
Klaasje schreef:
Jeez, niet best. Hoe kan een jochie van 11 nou alleen op buitenrit gaan? Zo zie je maar weer..

Nou in mijn ogen is dit zeker wel een aanname...

OT: veel sterkte voor alle betrokken. Moet een vreselijk gezicht zijn geweest. Hoop dat de berijder snel hersteld.

Sorry deze had ik idd over het hoofd gezien, en aannames maken moet er in dit geval ook zeker niet gebeuren.

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:59

HorseChica schreef:
op die leeftijd ging ik ook alleen op buitenrit....maar dat was wel op een 1000000% betrouwbare en verkeersmakke pony

En ook die kunnen schrikken of een rare sprong maken.

Hoe het gebeurd is zullen we toch alleen achter komen als een bekende het op bokt komt vermelden. Er word hier idd wel van alles gezegd over dat het jongetje alleen zou rijden en dat dat zo stom is, leuk om te lezen voor bekenden en ouders die er misschien wel gewoon bij zijn geweest... en machteloos hebben gestaan toen de pony/paard het op een lopen zette...
Niemand weet hoe het gegaan is dus tot die tijd is sterkte het enige wat er gezegd kan worden denk ik.

Dus idd mensen, beetje minder speculeren zou fijn zijn!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:00

Bah wat een vreselijk ongeluk, wat een doodsangsten zou die jongen doorstaan hebben. Kilometers mee gesleurd door een paard op hol. Die kan wel 50 km per uur halen...en dat over asfalt...

Gadver, begin paardrijden steeds enger te vinden.

Al die ongelukken met vreselijke gewonden of zelfs doden.

Vrouw bij ons op stal is ook een keer tijdens buitenrit blijven haken in de beugel, meegesleurd met het paard.
Gelukkig buiten bewustzijn door de klap (wel cap op), door paniekerig paard paar keer in het gezicht getrapt tijdens het rennen.
Gevolg een verbrijzelde oogkas en jukbeen.

Zij kan zich niets meer herinneren van het ongeluk, wat haar geluk is geweest i.v.m. angst.

Ik rijd zelf met veiligheidsbeugels, mocht ik vallen dan is de kans dat ik blijf haken in de beugel erg klein. Veiligheid voor alles (zo ook cap en bodyprotector), maar je bent nooit zonder risico's met paarden...

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:02

Oh wat verschrikkelijk! Die arme jongen. Hopelijk komt hij er gauw weer boven op. :(:)

Celinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:04

Jeetje, dat is hier super dichtbij!
Hopen dat het allemaal weer snel goed komt. :) wel jong trouwens, 11 jaar en dan al alleen een buitenrit maken.

pyrrhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:05

Wie zegt dat hij alleen aan het rijden was.... iedereen zegt dat wel maar in het verhaal is het niet terug te lezen.

OT: erg sneu voor het jongetje, en idd zoals al eerder gezegt werd of je nu 11 bent of 30 het kan iedereen overkomen. Wat moet dat jongetje ontzettend geschrokken zijn zeg. Hopelijk komt alles goed en durft hij straks nog weer op de pony te stappen.

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:07

Vreselijk zeg! brr krijg er de rillingen van.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:07

Ididit schreef:
HorseChica schreef:

En ook die kunnen schrikken of een rare sprong maken.

Hoe het gebeurd is zullen we toch alleen achter komen als een bekende het op bokt komt vermelden. Er word hier idd wel van alles gezegd over dat het jongetje alleen zou rijden en dat dat zo stom is, leuk om te lezen voor bekenden en ouders die er misschien wel gewoon bij zijn geweest... en machteloos hebben gestaan toen de pony/paard het op een lopen zette...
Niemand weet hoe het gegaan is dus tot die tijd is sterkte het enige wat er gezegd kan worden denk ik.

Dus idd mensen, beetje minder speculeren zou fijn zijn!

Ik mocht op mijn 10de ook het erf al af. Maar leeftijd maakt voor mij niet uit, als je paardje schrikt, dan schrikt ie.

Vreselijk! Ik hoop dat het snel beter gaat met de jongen en het paardje en ik hoop dat ie daarna wel nog gewoon kan paardirjden en zijn dingetjes kan doen!!

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:08

Wat een naar ongeluk. Hopelijk herstelt de jongen van zijn verwondingen. Hulde aan die man die het paard tot stilstand wist te brengen en het touw doorsneed. Altijd diep respect voor mensen die niet denken maar doen!

Veiligheid voor alles...

silvester

Re: Paard sleurt gewonde elfjarige jongen kilometers mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:13

Wat een akelig ongeluk. Ik hoop dat die jongen er gauw weer bovenop komt en er geen blijvend letsel aan over houdt.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:17

Arme jongen. Vandaar dus die trauma helicopter gisteravond, zagen hem 2 keer overvliegen.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:33

jeetje, schrik ervan zeg.
Dit zet mij weer even met beide voeten op de grond!
Sterkte voor het jochie zelf en heel veel beterschap toegewenst mocht je dit lezen!

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:34

Lotje02 schreef:
Henkjan schreef:
:oo Verschrikkelijk zeg... Echt mijn angst, als ik val dat ik blijf hangen..

ja, dat is ook mijn grote angst....Afschuwelijk....
Ik hoop dat het goed komt met die jongen.

Zo hier nog een idd
Verschrikkelijk zeg, voor zowel de jongen als de omstanders. Brrrrrr. Ik moet er niet aan denken.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:34

Verschrikkelijk voor die jongen wat moet hij een angst gehad hebben gadver! Ik denk dat hij nooit meer op een paard zal stappen.
Wat een rotbok ook om een ruiter zo kilometers mee te slepen, paard zal wel geschrokken zijn of wat, maar goed. :(

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:36

Gadsie, krijg er kippenvel van en ben heel benieuwd hoe het nu met het jongentje is.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:39

Lante schreef:
Toen ik 11 was reed ik al best leuk en maakte ik ook alleen buitenritten met mijn brave pony, of je nu 11, 15, 17 of 30 bent, er kan altijd wat gebeuren, paarden blijven dieren.

Helemaal mee eens. Ook ik maakte op mijn elfde al in mijn uppie buitenritten met mijn (brave) pony.

Het maakt voor mij ook echt geen verschil of het een kind of een volwassene is die zoiets overkomt. Het blijft in alle gevallen een gruwelijk ongeluk. Hopelijk komt dit jongetje er weer bovenop en hopelijk durft hij ook ooit weer te genieten van het rijden. Kan me voorstellen dat hij erg bang geweest moet zijn.

Samm schreef:
Wat een rotbok ook om een ruiter zo kilometers mee te slepen, paard zal wel geschrokken zijn of wat, maar goed. :(

Dat zal zo'n paard ook echt expres doen. :j
Laatst bijgewerkt door Karin op 20-05-09 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:39

Wat verschrikkelijk zeg dat dit is gebeurd. Gelukkig is er iemand geweest die de jongen kwam helpen door het touw? door te snijden.
Het zal vreselijk zijn geweest om dit gezien te hebben, hopelijk maakt de jongen het nu goed.

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:40

ik rij daarom met safestyle beugels, zodat ik nooit kan blijven vastzitten met mn beugels maar deze jongen is aan een touw blijven haken?
ik hoop dat alles goed komt met dit knulletje, arme ouders ook pffff heb het met ze te doen!

xxxNaatjuhxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 14:41

verschrikkelijk ! helaas kunnen zulke dingen altijd gebeuren