randalinpony schreef:EDIT:
Wild Wings: het gaat hier erom of je om hypocrisie mbt dieren aan de kaak te stellen, zélf daadwerkelijk een dier mag laten lijden....
Want dan stel je het niet aan de kaak, maar maak je je er schuldig aan.
Wat je meteen naar een bepaalde kant van het debat trekt.
Dat snap ik, maar het punt is dat die kunstenaars zich feitelijk 'schuldig' maken aan iets wat meer dan de helft van de mensheid doet.. een dier afmaken (laten lijden vind ik nog een stapje verder) voor iets 'moois'.
Logisch bekeken doen zij hiermee NIETS anders dan de rest van de mensheid.. alleen om mensen te confronteren gebruiken ze bijv een ander dier, of doen ze het op een andere wijze.. daarom vind ik het raar om te stellen dat zij dit niet zouden 'mogen', maar anderen wel.
Natuurlijk is het dubbel dat je je zelf schuldig maakt aan iets waar je mensen juist mee wilt confronteren.
Het is dubbel, maar absoluut niet zo vreselijk als sommige mensen hier stellen als je het mij vraagt. Ik ben van mening dat als jij zelf vindt dat dieren gebruikt mogen worden voor een lekkere burger, terwijl mensen helemaal niet zoveel vlees nodig hebben en velen zelfs zonder kunnen, of als jij vindt dat een kalfje of koe wel als rijlaars of tas mag eindigen, terwijl dat beide onnnodig is, je logisch bedacht toch ook geen probleem kan maken van een kat die als tas eindigt, bijvoorbeeld..

. Ik krijg hier een héél naar gevoel van.