Ermelo: Geen verrichtingsonderzoek of bezichtigingen meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:47

asjemenou schreef:
Laureentje schreef:
Ik begrijp alleen de zondagsrust niet? Ik heb het KNHS nog nooit gehoord dat wedstrijden niet op zondag gehouden mogen worden. Dan worden ze hier in Limburg alleen maar gehouden (net zoals in de rest van NL denk ik).

De Hippiade is op vrijdag en zaterdag.
Iedereen kan op vrijdag een vrije dag opnemen, incl de aanhang die mee zou willen, om te kunnen starten.
Of ze kunnen gewoon niet starten, omdat het niet mogelijk is om vrij te krijgen.
Dit ivm de zondagsrust, de Hippiade op zaterdag en zondag houden zou voor veel mensen veel makkelijker zijn.

... Dan moet de gemeente Ermelo ook nog toestemming geven. Dát is het probleem voor de KNHS. Niet omdat ze zelf niet willen...

shan

Re: Ermelo: Geen verrichtingsonderzoek of bezichtigingen meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 18:58

Selectie wedstrijden elders in het land mogen ook niet op zondag gereden worden volgens mij en dat willen ze zelf dan wel weer.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:02

OT: de zondagsrust komt vooral vandaan bij de oud-KNF verenigingen. De Levade was ook altijd op zaterdag. Een heleboel leden willen of mogen vanwege hun geloof ook niet op zondag starten. Dat is precies hetzelfde als met het zaterdagamateurvoetbal.

Ontopic: Gert vd Hoorn in Kootwijk is wel een mooi alternatief :D

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:06

Idd Fitzroy, dat is de reden.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:13

shan schreef:
Selectie wedstrijden elders in het land mogen ook niet op zondag gereden worden volgens mij en dat willen ze zelf dan wel weer.

Onzo selectie wedstrijden zijn al zo lang ik me kan herinderen op zondag. :)
Ligt eraan in welk gedeelte van Nederland je start.

Nooit geweten dat dat met voetbal ook het geval was. :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 20:30

Veel centraler dan Ermelo kan niet in Nederland...

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:14

Zo zie je maar weer dat "het geloof" overal ruzie om kan maken, zelfs oorlogen zijn om het geloof en nu dus ook een kwpn<>knhs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 08:20

Fitzroy schreef:
Ontopic: Gert vd Hoorn in Kootwijk is wel een mooi alternatief :D

Is veel te klein en krijgt nooit vergunning om uit te breiden.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 09:09

Dat de schuld nu bij KNHS wordt neergelegd is volgens mij niet helemaal terrecht. In dit geval heb je met twee verenigingen te maken met besturen, ledenraden etc. met zoveel mensen dat je het onmogelijk allemaal met elkaar eens kunt zijn.

De reden dat ze weg willen uit Ermelo heeft helemaal niks met de zondagsrust te maken, maar wel met de stalling die volgens het KWPN niet voldoet voor de hengsten. Het KNHS wil of kan dit niet aanpakken, dat is een behoorlijke kostenpost, het KWPN wil daar zelf ook niet in investeren... tja... wat moet je dan. Als beide partijen recht tegenover elkaar blijven staan, kom je geen stap verder.

Toch is het jammer dat twee grote spelers in de paardenwereld er niet samen uit kunnen komen, het zou zo mooi zijn als je één groot centraal paardencentrum kunt creeëren waar alle belangrijke zaken zich afspelen.

Off-topic: de zondagsrust bij het federatiecentrum is opgelegd door de gemeente Ermelo, ook voor KNHS is dit heel beperkend voor het organiseren van evenementen.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:09

BKS schreef:
Nou kunnen ze mooi eens naar het Noorden naar het nieuwe centrum in Warga. Kunnen de mensen uit het midden en zuiden van het land eens een eindje rijden...... ;)

ja daag, weet je hoever t vanuit limburg naar Ermelo al is :P
mss kunnen ze naar limburg komen :P kunnen de mensen uit t Noorden van t een land eens een eindje rijden ;)

shan schreef:

jawel hoor,
wij doen niet aan die rare fratsen :P

annemarieke9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 10:16

een eigen centrum bouwen in de polder?

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:26

Er staat in de buurt van Lelystad nog een oud paardenproefbedrijf leeg :) Even een beetje pimpen en dan kun je dat best gebruiken

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 15:43

Ik heb geprobeerd om een artikel met die strekking, dat het KWPN niet meer in Ermelo komt, in de paardekrant of op Horses te vinden maar dat lukt mij niet. Ik kan het betreffende artikel niet vinden. Kun je vertellen waar je dat precies hebt gelezen?