Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Letizia schreef:Ik ben stiekem wel benieuwd wat er gebeurd is met de "al wat ouderen kloons", doen ze het goed in de sport, maken ze waar waarvoor ze gekloond zijn?
Hoe hete die ene dure merrie nou ook al weer, die is toch ook gekloond, dat is inmiddels toch ook 'n jaar of 3 geleden, evenaart dit paard haar moeder?
Ragdollcat schreef:Het klopt dat we constant aan het vernieuwen zijn, onze cellen, onze haren, onze huidschilfers etc.
Maar na het aantal keren houdt het op, en dan sterf je, want die cellen vernieuwen wel constant maar we worden wel oud en rond de 80ste leeftijd bijvoorbeeld, gaan we sterven, ik zeg niet dat het zo is, maar bijvoorbeeld rond de 80ste, kan ook 100 zijn of ouder of eerder.
Dan ben je versleten, dus klonen is geen goed idee, die cellen krijgt de kloon natuurlijk ook mee, en dat is wel degelijk van de leeftijd van het origineel.
Want stel dat het echt zo is dat alles constant vernieuwen en herstelt, waarom rimpelen onze huid dan als we ouder worden en waarom krimpen we in onze ruggen als we ouder worden en waarom kunnen we na 45 a 50 jaar niet meer menstrueren, en worden we grijs als toch alles constant vernieuwd??? nee het houdt een keer op, en worden we ouder en kakken we in alles gaat hangen en rimpelen en slapper worden en krijgen osteoporose etc. en dan zijn we op en houdt het op.
Als het echt goed is dat alles echt 100% constant vernieuwen dan werden we toch niet oud maar bleven we jong, en er zo uitzien ook al was je 100 jaar geleden geboren.

starjo schreef:Ik vind dat klonen veel te ver gaan, zou verboden moeten worden.![]()
Straks zijn we nog zover dat de mens gekloond wordt.( Gebeurd misschien wel al)
Lopen er straks allemaal van die gestoorde rond![]()
Macht hebbers , moordenaars ,terroristen enz .Nou daar zijn we klaar mee zeg.

kiwi1990 schreef:Het doelbewust splitsen van een embryo in twee of meer delen die elk uitgroeien tot een volwaardig organisme wordt klassiek klonen genoemd. De grondlegger van deze techniek is de Duitse embryoloog en Nobelprijswinnaar Hans Spemann.

Embe schreef:Gisteren was er bij de VPRO een interessant programma over klonen. Daar werd ook uitvoerig over de voors en tegens gesproken. Klonen kan bv voor de toekomst een uitkomst zijn om bepaalde ziektes (kanker, hiv) uit te sluiten. Er werd gesteld dat we ook inenten tegen bepaalde ziektes en daar zijn we het (bijna) allemaal mee eens. Door klonen kunnen we (waarschijnlijk in de toekomst) ook bepaalde minder gewenste factoren uitsluiten waardoor we een betere kwaliteit van leven zouden hebben. Weet nog niet of ik er voor of tegen ben. Je krijgt dan de maakbare mens (of dier in dit geval) en daar kunnen hele goede dingen uit voort komen maar ook minder goede dingen lijkt mij. Moeilijke materie %-)
ranna schreef:Dit is even een zijsprong van dit topic maar wel iets om goed over na te denken.
Wij willen teveel beslissen voor onszelf en de natuur. Zo is het niet bedoelt en ik ben ervan overtuigd dat het ook niet goed gaat aflopen. Idem met klonen.

LadyJane schreef:Zijn er misschien mensen die weten hoe het met de eerder gekloonde paarden gaat? Het kan aan mij liggen, maar vind het wel vreemd dat we weinig van hen horen. Idd, ben benieuwd hoe het met ze gaat in de sport enzo... of ze nou écht hetzelfde zijn.. vind het maar vreemd, dat klonen. Het kan ook té ver gaan, en waar eindigt het dan ooit?
) dan ook niet inenten? Vind dat een heel dillema, wat als je kind dan polio oid zou krijgen? Dat is hoe de natuur het gewild heeft? Met klonen gaat het allemaal een flinke stap verder maar als je bv kanker kan uitschakelen zou je dat je (toekomstige) kind ontzeggen? Ik ben daar allemaal niet zo zeker van... Begrijp mij goed, ik vind dat je tot een zekere hoogte wel gelijk hebt maar volgens mij is het allemaal niet zo zwart/wit en dat maakt deze hele issue best moeilijk en controversieel. Insider schreef:vinos schreef:Met Levisto mocht er toch niet gedekt worden omdat hij iets had... ocd ofzo.. (schiet me lek als het niet zo is...)
Inderdaad! Maar er zijn er wel meer bij dat stamboek die op de foto's niet lekker zijn en toch dekken.
Heb jij ooit (DE ECHTE) rontgenfoto's van een zangersheide hengst mogen bekijken?
)
of in iets investeren ..anders moet ie het aan de belastingen afgeven ..dat wil niemand , toch ? moeshie schreef:GRRRR, ik word hier écht kwaad van, die mensen van Zangersheide hebben echt geen verstand!