Ezelbasketbal: Nieuwe sport met ezels of pure mishandeling?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:51

Ik vind het er naar uitzien.
Triest :n

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:52

Vind het beetje hypocriet dat dit zware dierenmishandeling is en paardrijden niet, maar goed :+ .

Ruiters zijn idd te zwaar voor de ezels, maar verder zie ik niet in waarom dit zieliger is dan wanneer ze op paarden zouden zitten. En er rijden ook genoeg dikke mensen paard..

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:53

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 10-02-22 02:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 17:58

Renza schreef:
Vind het beetje hypocriet dat dit zware dierenmishandeling is en paardrijden niet, maar goed :+ .

Ruiters zijn idd te zwaar voor de ezels, maar verder zie ik niet in waarom dit zieliger is dan wanneer ze op paarden zouden zitten. En er rijden ook genoeg dikke mensen paard..

Ik denk dat je een ezel kan vergelijken met een a ponytje: daar horen geen volwassen mensen op, in ieder geval niet van deze grote en geen mannen! Je kan duidelijk zien dat ze veel te groot zijn.
En jij gaat toch ook niet tig keer achter elkaar op je pony springen, hoe slecht is dat, en achter op de rug :n
Wat een idioterie :(

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:08

Leuke sport zeg :roll:

Ik vind het maar niks, zo aan die beesten zitten trekken en schoppen en met te zware mensen op zijn ezel ruggetje gaan zitten? :=

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:18

KarinvdM schreef:
.
Ik vind het ook wel sneu voor de ezels, maar polo en polocrosse wordt toch ook geaccepteerd?

Zelf vind ik het ook geen leuke foto's/filmpjes maar inderdaad, ook ik vind polo wél acceptabel.

"Laat ze zelf basketballen" en "Ze kunnen toch zelf lopen" ligt ook voor op mijn eigen tong, maar waarom nergens zo'n reactie (ook van mij niet hoor) als Jeroen Dubbeldam het NK wint?
En ja, veel ruiters in deze filmpjes en op deze foto's zijn te zwaar, maar als je op de gemiddelde manege/KNHS-wedstrijd/pensionstal zie je ook tig amazones/ruiters die eigenlijk een groter maatje paard zouden moeten hebben.

Mijn eerste reactie is net als het merendeel, alleen als ik erover na ga denken kan ik het niet goed onderbouwen. Ik denk wel dat als het buiten op een grasveld gespeeld zou worden het er al wat vriendelijker uit zou zien.....

Rani007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:21

Ik heb het tweede filmpje niet eens uitgekeken. Hoe schandalig dit! _-:(

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 18:50

Wat vreselijk :( !
daar kan ik me zo kwaad om maken, echt ezels trappen niet gou maar dat mogen ze van mij doen.
als je op youtube verder kijkt die je ook soms dat de schijtsrechter een zweepje ofzo in de handen heeft.

Arme beesies, heb zo medelijden met ze :(:)
Laatst bijgewerkt door mathilde_ op 11-05-09 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:00

Ik vind het walgelijk !!Is weer echt iets voor die amerikanen.Ik vind dat dit verboden moet worden.Bij zo`n gladde vloer zullen veel ezels vallen en zich bezeren.Bah !!ik hoop dat die lui die dit spelen allemaal zo op hun bek gaan ,dat ze nooit meer kunnen basketballen.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:01

Hoe kunnen mensen het toch verzinnen.
In en in triest.

marloesXpaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:01

Echt dierenmishandeling

dym_whis2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:08

ik vind het ook egt zielig, super dierenmishandeling
ik vind het trouwens ook dierenmishandeling als te dikke mensen op pony;'s rijden
maar dits is wel heel erg, ook omdat ze niet veel te eten krijgen
belachelijk gwn

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:09

Vreselijk, arme dieren... :(

Marloez

Re: Ezelbasketbal: Nieuwe sport met ezels of pure mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:12

Argh, dat 2e filmpje is nog schokkender. Die domme vadsige kerel springt steeds op het zwakste gedeelte van de rug, en maar raar vinden dat ie er steeds weer af wordt gekicked daardoor? :?

Aan het eind van het filmpje zie je op de achtergrond zo'n kerel zijn veel te kleine ezeltje helemaal aftuigen door hem keihard te schoppen en heen en weer te sleuren met de teugels. :n

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:15

Jasper schreef:
Die ezels zijn veel te licht om zulke gewichten te dragen. Wat jammer! Ik ben er altijd voor als mensen wat gaan doen met hun ezels in plaats ze een levenlang verveling te geven in een weitje. Zet een paar lichte kinderen op deze ezeltjes, doe het lekker buiten in grote paddock en train de ezeltjes van te voren. Dan zou het al een heel ander beeld geven.

hier ben ik het volledig mee eens.
ik vroeg mij (voor het zien van de filmjes) wel af of pony-voetbal dan niet zielig is... of polo... of... of... of..

gootje12

Re: Ezelbasketbal: Nieuwe sport met ezels of pure mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:20

Daar zit toch wel verschil tussen,dit zijn volgens mij gewoon kerels die niks met paard/ezelrijden te maken hebben.Maar gewoon op zo`n ezeltje gaan zitten alsof het een stoel is.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:22

Wat een onzin en ophef zeg, ponyvoetbal of paardenpolo is dan toch hetzelfde?!?

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:23

Ik vind het maar een rare sport, wie verzint nou zoiets? :n
Ja hebt toch zeker zelf benen gekregen om op te lopen.
Die arme beesten zijn helemaal overstuur.
Edit: Op de filmpjes zie je dat de ezels het helemaal niet leuk vinden.
Laatst bijgewerkt door xvanity22 op 11-05-09 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:23

sport met dieren is sowieso geen goed idee

maar is dít heel veel dier-vriendelijker dan de ezeltjes?

hotsende en klotsende beginners die sta-zit leren door zich op te trekken aan teugels die aan het bit zitten, vinden we heel normaal

een paard rare danspasjes leren en opsluiten in kleine kooien, vinden we heel normaal

....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:25

Ik vind het duizend keer helemaaaaaaaaaaaaal niks.

Die ezels zijn helemaal niet nodig, en het is een dierenkwellerij.

xvanity22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:27

Arabesk schreef:
sport met dieren is sowieso geen goed idee

maar is dít heel veel dier-vriendelijker dan de ezeltjes?

hotsende en klotsende beginners die sta-zit leren door zich op te trekken aan teugels die aan het bit zitten, vinden we heel normaal

een paard rare danspasjes leren en opsluiten in kleine kooien, vinden we heel normaal

....

Wie zegt dat dan?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:28

Arabesk: waar zie jij daar te zware mannen op die paarden, zittend op het zwakste deel van de rug? Ik ben het er mee eens dat er ruw mee omgegaan wordt met polopaarden ed, daarom zeg ik daar ook niks over.

Oja: hoe heb jij leren rijden? :D Vast zonder zadel en hoofdstel, direct perfect lichtrijdend :+ En of bitloos in dat geval nou zo vriendelijk is ;) Werkt dan net zo streng in.

Daannn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:30

Ik vind dit echt zielig.
Triest :n

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:34

Inderdaad Arabesk.

Ok, iedereen heeft moeten leren paardrijden als ukkie en dan heeft menigeen totaal nog geen onafhankelijke zit met een goed evenwicht.

Ook ik heb het moeten leren (gelukkig wel op een degelijke manier, eerst een paar lessen aan de longe met een knoop in de teugel en later ook eerst heel veel lessen met knoop in de teugel).

Maar waarom is het geaccepteerd dat op manege's die arme ponies schokkende kinderen en volwassen op hun rug moeten dragen en zodra het om ezels en vatsige mannen gaat is het ineens dierenmishandeling.

Het is BEIDE dierenmishandeling!

En echt waar ik denk er heel vaak over na, dat mijn grootste hobby, het paardrijden, eigenlijk tegen mijn principes ingaat van dierenwelzijn...

En ik vind mezelf soms een behoorlijk hypocriet kwijf, om op te komen voor alle dieren maar dan wel paard te rijden...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-09 19:36

Arabesk over die 'danspasjes' ben in het niet eens...

Paarden kunnen uit zigzelf al bijv een passage of het 'achteruit' galloperen.

Ik vind het sneu voor de ezeltjes..