Ik geloof dat dit ook een keer was gebeurd op de oude locatie van manege lies beukers?
Hier van de week nog een huis af gebrand door dat een van de kinderen aan het spelen was met vuur in de woonkamer/slaapkamer.
Maar jongens, vergeet niet dat het gaat om kinderen van 8 en 10, die doen gewoon onnozelle dingen en denken vaak niet aan de consuquenties die aan hun acties zitten. Tis vooral belangrijk dat ze erover kunnen praten om het te kunnen verwerken. Straffen gaat niet helpen daar maak je de situatie alleen maar erger mee voor hun en zullen ze de situatie groter maken dan dat het eigelijk al is. Laat ze anders helpen opruimen als ze dat willen zodat ze ze deze situatie beter een plek kunnen geven. Een goeie begeleiding is zeker nu belangrijk, ze deden dit echt niet uit kwaadwilligheid en hadden zich nooit bedacht dat ze de paarden in gevaar hadden kunnen brengen.
(edit) @Spatter, kinderen van 10 maken nog een ontdekkingsreis in hun leven. Iedere dag uitmesten voor een jaar? je verpest die kinderen alleen maar, want de straf staat niet gelijk aan de situatie waarvoor ze de straf krijgen. En wie zegt dat de hooischuur niet verboden terein was? stiekem naar binnen kruipen is kind eigen, wie heeft dat niet gedaan toen die klein was. Stiekem dingen doen die niet mogen van paps en mams

das alleen maar goed dat kinderen zo avontuurlijk zijn aangelegt. Te braaf zijn is niet gezond, kattekwaad uithalen is erg goed voor kinderen, misschien wat minder voor de mensen waar ze het bij uithalen maar goed! gezond is het absoluut. Het is hier alleen ontzettend jammer dat het zo is afgelopen, hoe dapper van hun om te bekennen dat ze het hebben gedaan en om de eigenaar te waarschuwen? hele trouwe hele goeie kinderen vind ik het hoor. Ze hadden weg kunnen rennen en niks kunnen zeggen uit angst voor wat er dan boven hun hoofd zou hangen. Maar hier hebben ze geen gehoor aan gegeven en hebben aan de dieren en personeel in het gebouw gedacht... en dat op een leeftijd van 10 en 8

. Ik zou ze na een hartig woordje ook zeker vertellen dat ze enorm knap waren dat ze dat hadden gedaan, dat mogen ze zeker weten!
overgens moet je niet wijsheid met intellegentie verwarren.... dat zijn 2 hele verschillende dingen.