Apotheek geeft fout toe inzake dood van 21 polopaarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magiccc

Re: Apotheek geeft fout toe inzake dood van 21 polopaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-09 11:11

ik vind die mensen bij die apotheek ook wel zielig :') grootste blunder ooit voor ze.. maar die paarden zijn nog veel zieliger.

Whinnylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 09:28

Ow my god...

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 00:41

bah, bah,,
Je zult het maar op je geweten hebben..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 01:02

Roosje1987 schreef:
Dit is nou echt zo'n verhaal waar ik een heel naar gevoel van krijg. Volgens mij wisten zowel de eigenaren van de paarden als de apotheek heel goed waar ze mee bezig waren. En dan bedoel ik dat niet positief.

Alleen was de kennis over de samenstelling en dosering even zoek...Kleinigheidje.

Ongelooflijk dat die apotheek ook medicijnen voor mensen bereidt. Ben benieuwd wat ze daar allemaal voor je maken als je een mooie cheque laat zien!

En die eigenaren...Daar heb ik geen goed woord voor over. Die hebben dit zelf veroorzaakt.

Wat geld toch weer met mensen kan doen :(

Nou idd, ik vind het toch best ernstig.
Simpelweg een vitaminespuitje kost 21 paarden het leven, dan hebben ze wel heel erg foute ingredienten gebruikt...
Je moet er toch niet aan denken dat je daar een pilletje tegen verkoudheid gaat halen :oo

Ik hoop dat ze dit tot de bodem uitzoeken en dat de schuldigen ook de consequentie's moeten dragen want ik vind dat dit niet zomaar als 'ongelukje' afgedaan kan worden.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:35

Woow, wat een grove fout zeg! Ik hoop dat de apotheek op de vingers wordt getikt. Met niets worden de paarden teruggehaald natuurlijk, maar 21 (!!!) doden, dat is wel érg veel. Het echte complete onderzoek zal nog wel lang duren, ben benieuwd wat er nog meer voorgevallen is.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:10

Jasmijn76 schreef:
Elpharo schreef:
Ik vind het overigens wel goed dat de apotheek meteen is gaan kijken bij zichzelf...Helaas zijn mensen mensen en kan een fout gemaakt worden. Dat er dan 21 paarden overlijden....poeh, wat een verdriet.

dat is idd zo!...maar anders waren ze er ook wel achter gekomen..dus kan je maar beter zo snel mogelijk zelf onderzoeken

wilde net zeggen, tuurlijk ga je er zelf achter aan, want ze komen er toch wel achter..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:12

Poeh, dat is een hele grove fout.... Erg hoor, het zal je paard maar zijn geweest. ;( ;( ;(

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 23:39

anneliesdj schreef:
Roosje1987 schreef:
Dit is nou echt zo'n verhaal waar ik een heel naar gevoel van krijg. Volgens mij wisten zowel de eigenaren van de paarden als de apotheek heel goed waar ze mee bezig waren. En dan bedoel ik dat niet positief.

Alleen was de kennis over de samenstelling en dosering even zoek...Kleinigheidje.

Ongelooflijk dat die apotheek ook medicijnen voor mensen bereidt. Ben benieuwd wat ze daar allemaal voor je maken als je een mooie cheque laat zien!

En die eigenaren...Daar heb ik geen goed woord voor over. Die hebben dit zelf veroorzaakt.

Wat geld toch weer met mensen kan doen :(

Nou idd, ik vind het toch best ernstig.
Simpelweg een vitaminespuitje kost 21 paarden het leven, dan hebben ze wel heel erg foute ingredienten gebruikt...
Je moet er toch niet aan denken dat je daar een pilletje tegen verkoudheid gaat halen :oo

Ik hoop dat ze dit tot de bodem uitzoeken en dat de schuldigen ook de consequentie's moeten dragen want ik vind dat dit niet zomaar als 'ongelukje' afgedaan kan worden.

Je moet je wel realiseren dat een van de meest voorkomende fouten een decimalen fout is. De komma word per ongeluk een plaatjes verschoven en de patient krijgt 10x de voorgeschreven dosis. Als je acount ben kan je fout nog herstellen, als je apotheker of ats bent niet meer. Is nog steeds een even klein foutje eigenlijk. Dat is ook de voornamelijke reden dat artsen en apothekers elkaars werk altijd horen te controleren maar hier heeft iedereen de fout over het hoofd gezien. Dit is waarschijnlijk niet de fout van een persoon, maar van meedere. Het blijven wel mensen natuurlijk ik denk dat die apotheker zich al wel verschrikkelijk genoeg voelt.

En ik kan me juist voorstellen dat een aphotheker voor mensen de dosering voor paarden niet direct uit zijn hoofd weet. Immers reageerd een ander dier heel anders op bepaalde mineralen als een mens, en kan je niet alleen van gewicht uitgaan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 16:26

het was door een over-dosis selenium....dat is dus dodelijk...wist ik niet..