Citaat:Volgens een woordvoerder van de BBC werd de merrie geslacht voor een traditionele vruchtbaarheidsceremonie bij de paarden.
Is het niet mogelijk dat de merrie al eerder dood was maar dat ze de bijl en messteken slechts deden omdat het bij hun een soort ritueel is? (Ik heb de docu niet gezien helaas, maar zo kwam het nieuwsbericht een beetje op mij over).
Ik ben het voor de rest met Arabesk eens, ik vind persoonlijk dat we in één van de meest verdervelijke culturen van de wereld leven, en daarom is het niet aan ons om andere culturen te veroordelen. Hun hebben misschien niet de meest diervriendelijke methodes maar zijn veel meer in balans met de natuur en maken daardoor uiteindelijk veel minder kapot dan wat wij doen. Daarnaast is het simpel weg de natuur, als een jager een konijntje doodschiet met een geweer krijg je commentaar dat het geen eerlijke strijd is, doen ze het een keer zonder geweer is het weer niet goed

Het feit dat veel mensen hun veroordelen heeft denk ik meer met de krankzinnigheid van onze cultuur te maken dan met die van hun cultuur.