Dierenbescherming vindt opstelling van minister bedroevend

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:29

Ja dat is een fantastisch argument :j :n
Affijn dan heb ik een doodongelukkig paard, want ze zuigt lucht. Veel minder dan vroeger. Maar ze doet het nog steeds rond etenstijd. Ai..

Toch durf ik zomaar te schrijven dat mijn paard happy is. Dagelijks de hele dag in een vaste kudde, waar ze ook nog opperheks is. Luchtzuigen is een heel stuk minder geworden. De band heb ik in de container gegooid. Met regelmaat een buitenrit waar ze happy om zich heen kijkt en blij loopt te proesten.. Fatsoenlijk op luchtzuigers afgestemd voer. En de paar uur dat ze op stal staat kan ze ook gewoon met de neus bij haar maatje komen. Sociaal contact is dan ook mogelijk.

Wiz daarentegen is zielig. Want die gaat volgende week weer dag en nacht naar buiten.

Maar ja: wij staan dan ook (gelukkig) op een van die verguisde niet aangesloten pensionstallen zonder ook maar één ster :D :D :D. er is ook al geen kantine trouwens. je moet je koffie zelf zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:31

Leuk hoor, de dierenbescherming. Met mijn herhaalde melding over een verschrikkelijk geval van verwaarlozing is wederom vandaag ook weer niks gedaan door de DB. Kennelijk vinden ze het hogere prioriteit hebben dat elk paard met andere paarden buiten staat, ook al is het ZONDER eten en ZONDER drinken, maand in maand uit.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:31

Anya schreef:
Maar ja: wij staan dan ook (gelukkig) op een van die verguisde niet aangesloten pensionstallen zonder ook maar één ster :D :D :D. er is ook al geen kantine trouwens. je moet je koffie zelf zetten.


ja geen kantine voorzieningen dus en geen ruitergemak

0 STERREN mevrouw, helaas u telt niet mee :+

mvs

Berichten: 812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Dierenbescherming vindt opstelling van minister bedroevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:49

tuurlijk moet de dierenbescherming reageren op zo'n belletje! Alleen het overgrote deel van paarden in nederland krijgt wel gewoon eten en drinken, maar missen ook een misschien ietsjes minder essentieel deel in hun leven.. Tot nu toe heb ik eerlijk gezegd nog niks gemerkt hoor van dierenbescherming die reageer op paarden die geen maatje hebben om mee te spelen.....

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:53

Arabesk schreef:
Anya schreef:
Maar ja: wij staan dan ook (gelukkig) op een van die verguisde niet aangesloten pensionstallen zonder ook maar één ster :D :D :D. er is ook al geen kantine trouwens. je moet je koffie zelf zetten.


ja geen kantine voorzieningen dus en geen ruitergemak

0 STERREN mevrouw, helaas u telt niet mee :+


Oh gelukkig ik doe maar wat. Dan klopt het helemaal dat de sectorraad zegt dat ik (en andere individuele niet aangesloten eigenaren) niets van paarden weet en dat ik nodig opgeleid moet worden in hoeveel voer ze moeten hebben en hoe je ze gezond en gelukkig houdt. :j
Ik tel gewoon niet mee :+ *D

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Dierenbescherming vindt opstelling van minister bedroevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 23:56

Ja je valt helemaal in de doelgroep. Nergens bij aangesloten zeker ook nog? Geen ruiterbewijs, geen menbewijs. Ook van die fijne dingen waar je véél over paardenwelzijn leert als je dat gaat halen :+

Je moet dringend bijgeschoold worden 8-)

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Dierenbescherming vindt opstelling van minister bedroevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:03

Nee ik ben niet aangesloten. Als westernruiter hoef ik geen lid te zijn om toch te kunnen starten. En aangezien ik wedstrijden rijden niet zo leuk vind, ben ik nergens lid van.

En ruiterbewijs weiger ik al jaren te halen. Daarmee begon de 'geld uit de zak klopperij'. Zeker met de gedwongen winkelnering van de verplichte wa verzekering die je er bij moet kopen. Ook als je al een WA hebt.

Gelukkig hebben we geen ruiterbewijsverplichting in mijn omgeving. En anders trailer ik wel naar Duitsland om daar te rijden. Daar doen ze niet aan die onzin :D

Ik ben zó benieuwd naar de bijscholingsvragen. Ik verzin er al wat..


1. Paarden moeten onderling contact kunnen hebben. Betekent dat

a. naast elkaar in de stal met afgesloten wanden, ze kunnen elkaar immers horen
b. naast elkaar in de stal met afgesloten wanden maar voor ruimte om het hoofd door het weefrek te steken
c. een spiegel in de stal zodat ze niet eenzaam zijn
d. all of the above

Paarden hebben goede kwaliteit voedsel nodig, afgestemd op hun behoefte en de hoeveelheid werk. Een recreatief gereden paard heeft de volgende hoeveelheid brokken nodig.
a. 6 kilo onderhoudsbrok
b. 6 kilo sportbrok
c. 5 kilo sportbrok
d. 4 kilo sportbrok

Zo kan ik vast nog een paar goede vragen verzinnen :j

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:08

Sportpaarden zijn een hele andere diersoort dan gewone HTK paarden (huistuinkeuken) en kunnen dus niet in de weide, waarom?

A. Ze zijn zover doorgefokt dat ze allergisch zijn voor gras en hooi
B. Ze hebben een breekbare spoiler achterop
C. Bij het zien van daglicht veranderen ze in monsters

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re: Dierenbescherming vindt opstelling van minister bedroevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 00:10

Je vergeet
D. ze kunnen stuk gaan en dan kunnen er geen wedstrijden meer worden gereden ;)

___Tessa___

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 08:58

Idd, ze gaan eerder stuk als ze eindelijk eens een keer naar buiten mogen omdat ze dan helemaal door het dolle heen zijn :+
Als ze dagelijks buiten staan is het normaal en zullen ze niet stuk gaan, dan is de rangorde ookal bepaald dus blijft het rustig in de kudde.

mvs

Berichten: 812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Dierenbescherming vindt opstelling van minister bedroevend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 10:34

ik heb wel mijn ruiterbewijs gedaan omdat ik volgend jaar misschien kampen wil gaan begeleiden en het dan wel handig is als je een beetje verkeersregels kent-ik rijd nog geen auto :P - maar er zaten inderdaad dat soort vragen tussen.. We moesten ook tijdens het examen gewoon er van uitgaan wat ze als antwoord wouden op de vragen en niet wat wij zouden antwoorden.. Dat zeiden ze dan ook met veelbetekende blikken in de richting van 'ja we weten het.. Niet egt zinvol'

Heb wel een leuk weekend gehad hoor