Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
just_bassie schreef:Opleiding Bixie juryleden
Door het groeiend aantal Bixie wedstrijden is er binnen onze Regio behoefte aan terzake kundige Bixie juryleden.
Tot 1 april 2010 geldt een overgangsregeling en mogen Bixie rubrieken behalve door Bixie juryleden, ook beoordeeld worden door reguliere juryleden en instructeurs niveau 3. Vanaf 1 april 2010 is dit echter niet meer toegestaan.
De KNHS organiseert in mei of juni 2009 een Opleiding voor Bixie juryleden. Duur van de cursus is 1 zaterdag en de cursus in kosteloos.
Voor de cursisten geldt dat zij moeten voldoen aan één van de volgende toelatingscriteria:
* IL jurylid of hoger;
* Springjurylid;
* Instructeur niveau 2 of
* uitkomen in de L dressuur of
* springen met winstpunt;
* FNRS jurylid.
Dit stond vandaag trouwens op de site van Groningen!
just_bassie schreef:Toen ik zelf deze cursus deed in 2008 werd dit ookal gevraagd!
beetje vreemd dat ze niet overal dezelfde eisen nemen.
spottyhors schreef:Milleniumruiters waarom staan de uitslagen en de foto's van de bixi van 28 Maart nog niet op jullie site of op startlijsten.nl
schorppie schreef:Duurt de cursus maar 1 dag??
Ik hoop dat er veel mensen deze cursus gaan doen.
Ik had namelijk een hele hoge pet op van het bixie rijden, maar helaas zit hier een jury die echt geen idee heeft waar ze de kruisjes neer moet zetten. Helaas is er in onze regio nog maar 1 bixie jury( volgens mij), waardoor we ook steeds dezelfde tegenkomen.
,.. raket schreef:Nu wordt er geen enkele eis gesteld, behalve die dag aanwezig geweest te zijn. Er kan toch wel iets van een selectie in zitten? Van mij hoeven het geen IL jurys te zijn, maar een toetsing moet toch mogelijk zijn?
Ik ken serieus mensen die de Bixiedag willen doen, niet omdat ze nou zoveel met kinderen hebben, maar om te kunnen zeggen dat ze jureren.
.