Joolien schreef:Kom op nou. Denk je nou echt dat er hier niet logisch wordt nagedacht? Anders was idd deze race al jaaaaren geleden gestopt. Dat vind ik dan weer 'kort door de bocht'...
Het gaat hier om eer, traditie, het winnen en ja vooral het geld, maar k kan je zooooo veel meer praktijken/wedstrijden/ races opnoemen waarbij ze voor veel minder meedoen en waarbij dierenslachtoffers vallen... Dan is deze race netjes!
Om je even een geheugensteuntje te geven:
De paardenrace ergens in Amerika waarbij tientallen deelnemers als een bezetenen met paard en al zich een berg afstorten en daarna door het water moeten. Hier vallen jaarlijk meer dan 1 doden (paarden EN rijders).
Om maar niet te spreken van de stierenvechten etc....
Dus als je logisch nadenkt noemt, zou ik me pas bij bovengenoemde races/praktijken achter de oren gaan krabben...
Ook dit is een verkeerde vorm van redeneren. Eigenlijk zeg je nu: "er zijn dingen die erger zijn dan dit, dus dit mag."
Er is altijd wel ergens op de wereld iets te vinden dat erger is, maar dat betekent niet dat alles dat niet zo erg is wel zou mogen.
In sommige landen is het normaal dat kinderen van 11 keihard in een fabriek moeten werken, betekent dat dat we kindermishandeling in Nederland niet moeten aanpakken omdat dat niet even erg is? Ik denk het niet.