Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yellowfish

Re: Vader mishandelt pony na val van kind in Wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:06

Het zal je vader zijn zeg.. goede zaak dat er stappen zijn ondernomen :)

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:06

BELACHELIJK!! hier wordt ik echt boos van.. :(

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:08

Dit soort voorvallen zouden juist op nummer 1 moeten staan in de nota paardenwelzijn.
Het gebeurt te vaak, maar nog veel vaker achter gesloten deuren.
Maar ja, te vaak is, presteren en geld een belangrijk iets.
Beangstigend vind ik het ook, want ook ik denk dat vaders en moeders thuis dan ook hun handjes moelijk bij zich kunnen houden.
Nog belangrijker taak ligt bij instructie en juryleden.
Als getolereerd wordt en geleerd wordt dat je geweld mag gebruiken, dan wordt het al heel snel normaal.
Laatst hoorde ik, dat een manege instructeur gewoon tegen zijn klanten roept; als hij niet luistert, dan trek je zijn kiezen er maar uit!
Kijk, dan wordt het al heel normaal, als je bij het begin van je leerschool al leert dat je geweld mag gebruiken.
Ik ben een doetje, volgens sommigen, maar leer de kinderen maar dat je pony je vriendje is. Ze leren nog beter rijden ook, uiteindelijk.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:09

Ik heb dit soort zaken helaas erg vaak op concour gezien.
In erge en minder erge mate, maar het is gewoon echt walgelijk.
Alles voor die ene rozet en dat heeft mij heel lang terug doen beslissen om niet meer met mijn pony te starten.
Vind het overigens nog wel steeds leuk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:09

In tegenstelling tot iedereen hier blijkbaar, ga ik geen uitspraak doen tot ik weet wat er daar exact gebeurd is. In het artikel wordt nergens verteld wat er precies gebeurde. Misschien begon de pony wel gigantisch te walgen dat dat kind eraf viel. Misschien viel ze ook zomaar, wie zal het zeggen.
Er gaat heel wat door je heen als je je eigen kind ziet vallen. Iedereen hier koppelt het gelijk aan presteren maar ik denk juist dat die vader bezorgd was voor het welzijn van zijn dochter.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:10

barbara28 schreef:
Wat sneu, arm paard en arm kind! Lijkt me niet leuk voor een kind als je vader zo door het lint gaat en je pony zo afranselt..

Ik zou me eigen kapot schamen voor mijn eigen vader!
Zo erg zelfs dat ik nooit meer met hem in het openbaar durf te komen :\

Dit doe je toch niet. Die man heeft echt een steekje los.
En vind het erg sneu voor ze kind. Die wordt natuurlijk ook scheef aangekeken door de domme actie van die vader van haar.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:10

kazary schreef:
En daar sta je dan met je domme gedrag op meerdere sites op de voorpagina. Goedzo pappie!

Ik denk dat de man dit ook niet had overdacht.
Alleen maar goed dat er zoveel aandacht aan wordt gegeven.

Vorige week sprak ik een man aan die zijn hond schopte in het gezicht, midden op straat. Iedereen fietste voorbij, ik ben met knikkende knieën erop afgestapt. Het klinkt allemaal makkelijk, maar daadwerkelijk iemand aanspreken op zo'n moment is best eng.

Gerner

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:16

Urielle schreef:
In tegenstelling tot iedereen hier blijkbaar, ga ik geen uitspraak doen tot ik weet wat er daar exact gebeurd is. In het artikel wordt nergens verteld wat er precies gebeurde. Misschien begon de pony wel gigantisch te walgen dat dat kind eraf viel. Misschien viel ze ook zomaar, wie zal het zeggen.
Er gaat heel wat door je heen als je je eigen kind ziet vallen. Iedereen hier koppelt het gelijk aan presteren maar ik denk juist dat die vader bezorgd was voor het welzijn van zijn dochter.

Jeetje zeg, dat is toch geen excuus voor zijn gedrag.
Ook al schrik je nog zo dat je kind eraf valt, dan hoef je toch niet uit je dak te gaan en de pony in elkaar te schoppen?
En trouwens waarom zou deze pony het kind eraf gegooid hebben? Gemene pony's , als deze tenminste de schuldige was van de val, worden nooit zo geboren, maar gevormd door de opvoeding en omgeving.
Laatst bijgewerkt door Gerner op 31-03-09 09:18, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:17

Urielle schreef:

als je bezorgd bent om je kind raap je je kind op en troost het...dan ransel je niet een pony inelkaar.....
en als je bang bent dat je kind wat overkomt lijkt het mij heel verstandig een andere hobby te zoeken voor kindlief.
Paardrijden is en blijft een relatief gevaarlijke sport....

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:20

Eens met geerke, zijn we nou helemaal besodemieterd om de frustratie op een dier af te gaan reageren?
Ga dan je auto in elkaar schoppen ofzo!

Less een pluim voor jou!

Knollol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:21

Walgelijk. Hopelijk mankeert de pony niets, want dan heeft pappa heel wat uit te leggen aan zijn dochter. Waarschijnlijk was hij inderdaad heel bezorgd en geschrokken, anders zou hij niet zo gereageerd hebben. En niemand die zijn handy pakte om meteen aangifte te doen van dierenmishandeling? Die man mag blij zijn dat hij niet mijn buurman is.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:25

1 woord gezegt, zal wel paasei komen te staan: Klootzak!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:27

Urielle schreef:

Tuurlijk,.... dan is het heel legitiem om dan die pony af te rossen!

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:28

dat niemand die man heeft kunnen stoppen en wat een voorbeeld voor zijn dochter zeg, als dat in amerika was gebeurd had ie de cel in gemogen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:28

Ik vind het artikel te vaag om echt iets zinnigs te kunnen zeggen over zijn gedrag.
Voor je kind opkomen is volgens mij een diepgewortelde oerreflex en daarom best begrijpelijk.
Dat wil niet zeggen dat ik het goedpraat overigens.

Wat me wel verbaasd is dat de Dierenbescherming zo'n zaak van een dergelijk incident maakt terwijl het verschrikkelijk moeilijk is om hun aandacht te krijgen voor zaken waarbij paarden langdurig slecht behandeld worden.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:32

uit reflex kan je een knal geven maar dan ga je daarna niet nog een tijdje door, lekker zo'n vader die zijn woede niet kan bedwingen en dat op de pony uit en thuis is het zeker een schatje voor zijn vrouw en kinderen...

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:32

Lekker onvolwassen vind ik dit :n

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:34

ach ach....wat reageren de mensen hier weer overtrokken....

en op t moment dat het je in real life overkomt, zal 5 % hier ook werkelijk er iets van zeggen...

de rest de hier nu reageert met klojo dit, mishandeling dat .....die houd dan toch zn mond...

dus zou hun sieren dat ze dat nu ook deden.....

er zijn genoeg paarden die eens een beste schop nodig hebben.....zeg niet dat dat in deze situatie nodig was.

maar als je iedereen die een paard schop verkoopt, voor dierenmishandeling aan wilt geven...

dan moeten jullie dat dan ook maar tegen mij doen!

Ik schop een paard ook niet te zuinig onder zn flik-ker, als ie mij tracht te bijten of trappen...oid....

Citaat:
Wat me wel verbaasd is dat de Dierenbescherming zo'n zaak van een dergelijk incident maakt terwijl het verschrikkelijk moeilijk is om hun aandacht te krijgen voor zaken waarbij paarden langdurig slecht behandeld worden.

helemaal mee eens

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:35

Er staat helemaal nergens dat ie die pony in elkaar geranseld heeft of uit zijn dak ging etc. dat is allemaal eigen invulling. Hij heeft het dier volgens het artikel een paar (twee, drie, tien, honderd? allemaal suggestie..) schoppen gegeven tegen de ribben. Nou, ook bij ons op stal krijgt een paard best eens een trap onder zijn hol als ie zit te klieren of uithaalt oid.

Ik vind het echt een heel verschil of het kind even haar balans kwijt was en er af donderde of dat die pony een rodeosessie weggaf. Daarbij zeg ik ook niet dat het een gemene pony is, maar een pony kan ook uit frissigheid of spanning van de omgeving of wat dan ook uit zijn panty gaan en ook bij ons thuis hoeft de Welsh dat niet te doen met kinderen erop. :n

Er is tot dusver niemand op Bokt die erbij is geweest en heeft gezien of die man idd uit zijn plaat ging en twintig keer op die pony in stond te schoppen of dat hij die pony gewoon een (of twee) goede shot onder zijn hol verkocht en daarmee klaar.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:49

Ben t stiekem toch wel met Urielle eens. Ik wist alleen niet zo goed hoe ik mijn gevoel moest verwoorden. Nou ja, wat zij zegt dus. ;)

Iedereen geeft van allerlei invullingen aan het geheel. Maar niemand weet precies hoe of wat. Er zijn best situaties waarbij ik me voor kan stellen dat die pony een flinke schop onder zn hol verdient. En genoeg waarbij ik dat zeker niet vind. Zolang ik geen verhaal uit de eerst hand heb, ga ik niet gelijk conclusies trekken mbt dierenmishandelaar enzo. Veel te voorbarig.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:51

welke oplossing denk je met dit gedrag te bereiken, dat het beestje zich volgende keer wel twee keer bedenkt voordat zijn berijdertje eraf valt. ach kom op zeg. Je agressie, onmacht boosheid op deze manier afreageren is op geen enkele manier in het belang voor zowel kind als dier. sterker nog, als je als ouder denkt dit gedrag te kunnen vertonen ben je wat mij betreft niet in staat om een positief voorbeeld te zijn voor je kind. Leer je kind hoe preventief te handelen en te anticiperen; een probleemoplossend vermogen meegeven.
wat de aanleiding ook is, dit gedrag is niet goed te praten, ik schrik er echt van, dat er mensen zijn, die daar blijkbaar anders over denken en het nog voor vaders opnemen ook...nee, er is geen enkel paard, dier, wat (ik in zijn buik) geslagen, geschopt zou mogen worden, imo is het een gebrek aan beter op dat moment!

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:56

Ook ik vraag me af in hoeverre het daadwerkelijk mishandeling is. Tuurlijk keur ik het af als een vader dit gedrag vertoont maar ik vind de reacties best wat overtrokken.
En helemaal de reacties van: "Als ik dit had gezien dan..." dan had 99% de andere kant opgekeken. Een mens is nu eenmaal een kuddedier.

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 09:58

ik ben t er wel mee eens dat er niet veel informatie bekend is.. Dus dat we niet te snel conclusies mogen trekken.. Maar ik ben het er sowieso niet mee eens dat een pony in zn buik getrapt wordt..
Als het een kreng van een pony is laat je sowieso je dochter van 8 (?? goed onthouden??) er toch niet op rijden.. Majah dat is mijn mening..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:00

Ze was 8, goed onthouden :j Pony hoeft niet noodzakelijkerwijs een kreng te zijn, kan ook in alle opwinding veel te fris zijn geworden. En misschien was er ook niks aan de hand en is die vader een diermishandelende schoft, maar om dat alleen op basis van een artikeltje te concluderen, DAT gaat me te ver.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 10:01

@urielle
"Hij pakte de schimmel bij het hoofd en gaf hem een paar flinke trappen in de zij, tot groot afkeer van het aanwezige publiek. Buiten de manege zou de mishandeling zich nog flink hebben voortgezet."
Voorts staat er dat de wedstrijdsecretaris naar hem is toegelopen om hiermee op te houden.

Tuurlijk, dit gegeven staat in de media, hoeft niet zo te zijn. Maar je gaat af op wat er geschreven staat.

Ik sta vaak met gekromde tenen als mijn jongste de shet rijdt, dit is een draak, zandhappen, daar kan je op wachten. Ook ik kan dan erg boos worden. Dochter valt, ik loop erheen, raap kind op en pak de pony. Hoeveel tijd zit hier tussen???? Halve minnuut, heeft geen enkele zin om dan de pony te corrigeren op wat voor manier dan ook. Waarvoor straf je dan, dat ze netjes naast mijn dochter blijft staan zodra ze die eraf heeft gekregen??

Dit jaar heb ik haar welgeteld 1 schop onder de kont kunnen geven midden in een bok maar enkel en alleen omdat ik er pal naast stond, het was ook direct over. Ook heb ik 2x plaatsgenomen op de shet als het de spuigaten uitliep...........ook niet netjes, ik weet het, ben te zwaar maar ze loopt wel de sterren van de hemel dan mét 4 voetjes op de grond en laat zich dan wel narijden door jongste.