Ruiter raakt zwaargewond na val van paard *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:51

Ongelukken gebeuren regelmatig en overal, om je eerlijk de waarheid te zeggen vind ik dit prima passen bij overig nieuws!
Alle voetballers en wielrenners die in het ziekenhuis belanden in een weekend tijd, dat wil je niet weten.

Het is altijd interessant voer, ongeluk op het strand, van welke manege zal het paard vandaan komen?????
(zie div. posts) en die manege is dan de lul op bokt.
Vaak gaat het gewoon om particulieren met hun eigen paard en worden ondertussen de omliggende manege's door het slijk gehaald!

En nee, ik ben niet verbonden aan Lisiduna op welke manier dan ook! ;)
Laatst bijgewerkt door shan op 29-03-09 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:52

dit zijn de foto's die ik gemaakt heb op de tweede foto word hij/zij in de helicopter gelegd ;( hoop echt dat het goed gaat met diegene.

Afbeelding
hier stonden ze te wachten en werden ze ingelicht door een wandelaar.

Afbeelding
hier lag ze al op de brancard van de helicopter en werd alles aangesloten.

Afbeelding
en hier waren ze net opgestegen om richting het erasmus mc ziekenhuis in rotterdam te gaan.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:56

ik denk dat het paard en de wandelaars de beschermengel zijn geweest van deze ruiter.
deze persoon lag een heel eind in het bos cq duinen dus anders was die nooit gevonden.
en je weet niet wat er met het paard aan de hand is geweest?
er lag idd ook wat bloed op het pad dus mss is het paard wel gewond geraakt en dus geschrokken.
ik ben alleen maar blij dat het paard naar de manege is gerend, zo is het paard in veilige handen en werd er heel goed op gereageerd dat de hulpdiensten gebeld zijn.
het was alleen jamer dat pas de derde politieauto een sleutel had van het hek naar de duinen anders hadden die er mss al eerder bij kunnen zijn...maar de ambulance en de trauma heli stonden er wel al en toen wij aan kwamen toen reed net de strandauto van de brandweer het bos in met het medisch hulpteam

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 20:56

sflj schreef:
Erg genoeg dit. Hopelijk komt het slachtoffer er weer bovenop!

benangelique schreef:
geweldig om te horen dat het paard terug naar stal is gekomen! dat geeft de ruiter een kans.

newt schreef:
Zo zie je maar weer hoe slim een paar dis door zijn weg terug te vinden naar de stallen!. Hopelijk gaat alles goed met de ruiter.

Ik vind dat helemaal niet grappig, een losgalopperend paard op de openbare weg. Ik had liever gezien dat het paard in de buurt van het slachtoffer bleef. Lijkt me een stuk veiliger!

maar niet veiliger voor de ruiter, die dan geen hulp had gekregen
het is maar net door welke ogen je kijkt

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:03

woow...
ik weet precies waar dat is (na het zien van de foto's)
ik ga daar altijd naartoe op vakantie en heb ook een paar keer gereden bij lisiduna.

vind het heel erg naar voor de ruiter..
wens hem/haar heel veel beterschap en sterkte :o

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:17

Even wat informatie van mijn kant dan maar, gezien het feit dat ik vanmiddag samen met een andere vrouw dit paard naar de manege heb gebracht. Het paard hoorde niet thuis op manege Lisiduna, zij hebben echter wel dit paard opgevangen!

Wij kwamen vanmiddag aan bij het betreffende gebied en zagen toevallig het paard aan komen rennen. Ik heb hem samen met een andere vrouw gepakt met de gedachte om hem 'even' terug te bezorgen bij de ruiter. Hoe verder we liepen, hoe meer het door berichten van omstanders duidelijk werd dat de ruiter nog niet gevonden was. Hierop heb ik de politie gebeld en zij konden mij vertellen dat de situatie wel al bekend was en wij het paard naar manege Lisiduna konden brengen.

Toen wij richting manege liepen met het paard kwam er een man aangerend die de ruiter had gevonden en ons vertelde dat de ambulance en traumahelikopter al onderweg waren. Wij zijn verder gelopen en werden met het paard netjes ontvangen door de manege waar hij ons direct uit handen werd genomen en werd verzorgd.

Ik hoop dat we wat te horen krijgen over hoe het nu met de ruiter gaat, want daar ben ik wel erg benieuwd naar en hoop dat hij/zij er bovenop komt.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:22

mammaslamma schreef:
De huurpaarden weten de weg, dus dat is het probleem niet, die komen wel weer terug, wat ik niet begrijp, er is een hekje wat je passeert wat je als ruiter achter je moet sluiten bij het betreden van de ruiterroute, als dat open staayt/stond, kunnen er gevaarlijke situatie's ontstaan, paarden kunnen daardoor zo de weg op rennen.
Ik sluit zelf het hek altijd, ter voorkoming daarvan, wrs heeft iemand dit open laten staan, anders was dat paard nooit op de manege beland, wat in deze situatie weer wel noodzakelijk was.

verdwalen kun je hier praktisch niet, zolang je niet van het pad afgaat, alleen rijden is dus niet echt onverantwoord.

Het hekje was ook netjes gesloten. Zie mijn vorige post.

Verder waren wij flink geschrokken en ik vraag me af waarom de ruiter alleen dit gebied in is gegaan. Er zitten toch best gevaarlijke stukken bij. Maar dat is achteraf gepraat. Ik hoop nu gewoon dat het allemaal goed komt voor de ruiter. Het paard leek verder in orde, al hadden we niet veel mogelijkheid om er goed naar te kijken aangezien hij compleet in paniek was.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 21:31

verdwalen kun je hier praktisch niet, zolang je niet van het pad afgaat, alleen rijden is dus niet echt onverantwoord.
[/quote]

Het hekje was ook netjes gesloten. Zie mijn vorige post.

Verder waren wij flink geschrokken en ik vraag me af waarom de ruiter alleen dit gebied in is gegaan. Er zitten toch best gevaarlijke stukken bij. Maar dat is achteraf gepraat. Ik hoop nu gewoon dat het allemaal goed komt voor de ruiter. Het paard leek verder in orde, al hadden we niet veel mogelijkheid om er goed naar te kijken aangezien hij compleet in paniek was.[/quote]

Ik rijd hier een aantal keer per week, vertel me dan even waar de zogenaamde gevaarlijke stukken zijn, dan kan ik ze vermijden.......
Zonder gekheid,ALS dit degene is die ik ken, is zij een ervaren amazone, kent het bos op haar duimpje en het paard ook, wrs is er iets gebeurt waar wij nu geen weet van hebben, maar dit bos leent zich prima om alleen te rijden, je kunt het eigenlijk niet eens een bos noemen, zo klein is het......

shan

Re: Ruiter raakt zwaargewond na val van paard *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:03

Een ongelukje zit nu eenmaal in een klein hoekje.
We gaan allemaal graag alleen op pad met ons paard en gelukkig gaat dit normaal altijd goed.
Je kunt ook in je eentje op de fiets zitten, door een vrachtwagen aangereden worden terwijl die het niet eens in de gaten heeft. Dan lig je daar ook in coma in de sloot.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 22:51

shan schreef:
Een ongelukje zit nu eenmaal in een klein hoekje.
We gaan allemaal graag alleen op pad met ons paard en gelukkig gaat dit normaal altijd goed.
Je kunt ook in je eentje op de fiets zitten, door een vrachtwagen aangereden worden terwijl die het niet eens in de gaten heeft. Dan lig je daar ook in coma in de sloot.

Precies, het dier kan zich wel wezenloos zijn geschrokken van een konijn of anders iets met alle gevolgen van dien. Zoiets kan je als ruiter gewoon niet voor zijn.....

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:28

Is er al iets bekend over de toestand van de ruiter?

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 23:34

Heftig zeg!
Hoop dat alles goed komt met de ruiter/amazone en dat ook het paard er niets aan over heeft gehouden.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 05:16

Citaat:
Ik rijd hier een aantal keer per week, vertel me dan even waar de zogenaamde gevaarlijke stukken zijn, dan kan ik ze vermijden.......
Zonder gekheid,ALS dit degene is die ik ken, is zij een ervaren amazone, kent het bos op haar duimpje en het paard ook, wrs is er iets gebeurt waar wij nu geen weet van hebben, maar dit bos leent zich prima om alleen te rijden, je kunt het eigenlijk niet eens een bos noemen, zo klein is het......

Ik heb hele smalle ruiterpaden gezien die tussen bomen door liepen, waar de wortels van de bomen naar boven kwamen. Als je paard daar goed schrikt kun je flink gewond raken lijkt mij toch. Ik hoopte zelfs toen ik ze zag dat niemand daar gebruik van zou maken. Maar er stonden toch echt paaltjes bij dat het ruiterpaden waren.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 06:16

Yavanna schreef:
Het paard is teruggelopen naar manege Lisiduna
De identiteit van het slachtoffer was zondagmiddag om 16.30 uur nog niet bekend.

Ik zou zeggen lees de chip af en ga achter de identiteit van het paard aan, dan kom je vanzelf bij de ruiter terrecht. Dan hebben die dingen toch nog zn nut misschien.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 06:36

Ik heb hele smalle ruiterpaden gezien die tussen bomen door liepen, waar de wortels van de bomen naar boven kwamen. Als je paard daar goed schrikt kun je flink gewond raken lijkt mij toch. Ik hoopte zelfs toen ik ze zag dat niemand daar gebruik van zou maken. Maar er stonden toch echt paaltjes bij dat het ruiterpaden waren.[/quote]

De ruiterpaden zijn uitgesleten, maar wat jij noemt is maar op 1 punt, iedereen die hier bekend is, weet dat je daar op moet letten, het is voor vreemden ook gewoon logisch denken, paden die steil omlaag gaan, daar wordt veel zand verschoven, dus kan er wat boven komen.
Maar om dat gevaarlijk te noemen, het strand is vele malen gevaarlijker.........

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 06:38

Vippie schreef:
Yavanna schreef:
De identiteit van het slachtoffer was zondagmiddag om 16.30 uur nog niet bekend.

Ik zou zeggen lees de chip af en ga achter de identiteit van het paard aan, dan kom je vanzelf bij de ruiter terrecht. Dan hebben die dingen toch nog zn nut misschien.

Zal straks eens vragen in het dorp, zijn we gelijk van het gespeculeer af.....

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:08

Zo als ik het las in dit topic is het paard gevangen door omstanders en terug gebracht ;)

Sterkte voor de man/vrouw van het paard :(

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:20

Jeetje wat een heftig verhaal..
Het lijkt wel een soap.. Gelukkig waren de mensen redelijk snel
ter plaatsen! Goed gedaan.. En inderdaad veel sterkte gewenst aan de ruiter.
Wat een nachtmerrie..

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 07:29

Vippie schreef:
Yavanna schreef:

ten eerste hefet niet iedereen de chip op zijn/haar naam overgeschreven
ten 2e was het slachtoffer ( volgens getuigen) bij bewustzijn en zal zijn of haar naam ook wel kunnen mededelelen, dnek datz e die inmiddels ook wel weten

beterschap voor diegene

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:23

Gisteren had ik een vriendin aan de telefoon en zij vertelde me dat het een buurman van haar is. Het schijnt naar omstandigheden wel goed te gaan; ze had in elk geval gehoord dat hij gebroken ribben heeft. Verder heb ik niets gehoord over verwondingen, maar wellicht wist zij op dat moment ook niet meer. Het is in elk geval dus ook een ruiter die daar wel de weg weet (ook al is het misschien niet even veilig terrein) en ook niet op een onbekend huurpaard dat terrein op is gereden. Mijn vriendin is hem nog tegengekomen en toen was het paard wel wat druk.

Hopelijk knapt hij snel op! En top dat het paard zo snel opgevangen kon worden door anderen en de manege het paard daarna gelijk opgevangen en verzorgd heeft.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 09:37

Arianne schreef:
Hopelijk knapt hij snel op! En top dat het paard zo snel opgevangen kon worden door anderen en de manege het paard daarna gelijk opgevangen en verzorgd heeft.

Vergeet ook de man niet (volgens mij heette hij Bram) die de ruiter vond en naar de ingang is gerend om de ambulance op te vangen en vervolgens de weg heeft gewezen naar de plek waar de ruiter lag.

Verder was iedereen super behulpzaam, de hulpdiensten hebben snel en adequaat gereageerd en inderdaad ook bij de manege werd gelijk de weg vrij gemaakt toen wij met het paard aan kwamen lopen en hebben zij het dier zonder twijfel onder hun hoede genomen.

Wij waren op dat moment wel erg bezorgd om de ruiter, gezien het paard wat zo in paniek was en toch een heel eind was weggerend. Je weet dan niet wat je moet verwachten. Ik hoop dat we hier nog wat over horen.

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:26

Dat is waarom ik nooit zonder cap rijd en ook nooit alleen op buitenrit ga.
Er kan altijd iets gebeuren. Hoe braaf je paard ook is en hoe goed je ook kunt rijden.

Hoop dat de ruiter/amazone snel opknapt.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:31

@roosje1987: je hebt helemaal gelijk; die man vergat ik te noemen, beetje dom. Je zal iemand maar zo vinden, brrr. Gelukkig heeft hij snel gehandeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 10:45

een ongeluk zit idd in een klein hoekje. hoop dat t snel beter gaat!
En hoofdletsel kan je ook krijgen met een cap.

Ik heb zelf afgelopen dinsdag ook een ongeluk gehad in t bos met mijn paard ( gelukkig bleef mijn paard in de buurt van mij, die stond 50 tot 100 meter verderop de longen ui dr lijf te bleren ).
ik was tegen een boom gekomen met mijn hoofd vanauit volle snelheid van t paard.
Ik heb een hersenschudding ( gelukkig nie meer zoveel last van ) en een zwaat gekneusde kaak ( wat nog steeds gevoelig is ) en flink wat zwellingen. En ik had netjes een cap op! Wel be ik blij dat ik m op had, wil niet weten hoe t anders afgelopen zou zijn.......
Paard is ook nog vast komen te zitten in prikkeldraad...dus t kan iedereen overkomen!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 11:02

Poeh, ik hoop echt dat de ruiter snel opknapt, wat vreselijk zeg!! :(:)