mammaslamma schreef:De huurpaarden weten de weg, dus dat is het probleem niet, die komen wel weer terug, wat ik niet begrijp, er is een hekje wat je passeert wat je als ruiter achter je moet sluiten bij het betreden van de ruiterroute, als dat open staayt/stond, kunnen er gevaarlijke situatie's ontstaan, paarden kunnen daardoor zo de weg op rennen.
Ik sluit zelf het hek altijd, ter voorkoming daarvan, wrs heeft iemand dit open laten staan, anders was dat paard nooit op de manege beland, wat in deze situatie weer wel noodzakelijk was.
verdwalen kun je hier praktisch niet, zolang je niet van het pad afgaat, alleen rijden is dus niet echt onverantwoord.
Het hekje was ook netjes gesloten. Zie mijn vorige post.
Verder waren wij flink geschrokken en ik vraag me af waarom de ruiter alleen dit gebied in is gegaan. Er zitten toch best gevaarlijke stukken bij. Maar dat is achteraf gepraat. Ik hoop nu gewoon dat het allemaal goed komt voor de ruiter. Het paard leek verder in orde, al hadden we niet veel mogelijkheid om er goed naar te kijken aangezien hij compleet in paniek was.