Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ingetarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:48

Alexx schreef:
ingetarita schreef:
sommige mensen :( 8)7
die mensen moeten ze martelen

Wat martelen is zo goed?! Precies terug doen wat mensen hun paarden aandoen?! Dan doe je het zelf toch ook fout.

Ik vind dit altijd zulke stomme opmerkingen

dan leren ze het wel

Wibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:50

Het ziet er niet mooi uit en het zit zo te zien niet comfortabel. Wat is het nut? Beetje je paard pijn doen, door rare schoenen met spijkers zodat hij 'mooier' gaat lopen. Bah :r

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:52

Ik snap ook werkelijk waar niet wat hier zo 'mooi' aan is om te zien, zien mensen dit nou werkelijk zo graag ?
Helaas, ik hoop echt dat hier meer op word gelet, hoge consequenties doe je het toch, doe maar een jaar niet mee aan wedstrijden, al vind ik dit nog te min. ;(
Zoiets doe je je paard toch niet aan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:52

Het is niet alleen een kwestie van op blokken zetten, ze selecteren tijdens het fokken ook op deze eigenschappen. Niet dat ik het kan waarderen overigens maar dat is een ander verhaal.
Maar als jullie zo heftig reageren op de Tennessee Walking Horses, wat vinden jullie hier dan van?
http://www.youtube.com/watch?v=vE7GhDZQFa0

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:55

Arme paarden. als je op die rontgen foto ziet .... bah.
heb er geen woorden voor. Ik hoop voor die paarden dat langer lijden hun bespaard zal blijven..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:56

zitake schreef:
Ziet er afschuwelijk uit. snap niet dat je echt plezier beleeft aan een ritje op zo'n paard. zou eigelijk verboden moeten worden. maarja. op dezelfde site als het filmpje staan dan nog eens een leuk artikel over de slachtpaarden. raken hun paarden daar aan de straatstenen niet kwijt. staan ook een paar afschuwelijk foto's op.
Moderatoropmerking:
Filmpje kan als schokkend worden ervaren

http://www.horsetalk.co.nz/news/2009/03/118.shtml

Jah, als je ze dan toch niet kwijtraakt kun je beter even goed remmen heh! walgelijk!
Laatst bijgewerkt door Winged op 25-03-09 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Waarschuwing toegevoegd

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 19:58

suleilitha schreef:
Het is niet alleen een kwestie van op blokken zetten, ze selecteren tijdens het fokken ook op deze eigenschappen. Niet dat ik het kan waarderen overigens maar dat is een ander verhaal.
Maar als jullie zo heftig reageren op de Tennessee Walking Horses, wat vinden jullie hier dan van?
http://www.youtube.com/watch?v=vE7GhDZQFa0

Ik snap je punt.
Dit gebeurd ook in ons landje.
Op dit filmpje laten ze alleen niet zien hoe het komt dat deze paarden zo voor de kar lopen
en dat is ook maar voor de show.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:03

Snackie schreef:
heb er geen woorden voor. Ik hoop voor die paarden dat langer lijden hun bespaard zal blijven..

Overdrijven is ook een vak zoals in het onderschrift van de foto, als je goed kijkt zie je dat er gewoon 8 hoefnagels IN de hoef zitten, de rest van de spijkers zitten puur in het beslag. Verder loopt er een bandje om de hoef heen. En je kunt op je vingers wel natellen dat dit beslag alleen dient tijdens de shows...

Exact Lagency, zelfs een zuivere hackney loopt zo niet als ie niet is getraind en gewoon in het land loopt ;)
Lekker hypocriet dus, dat wij Nederlanders allemaal boeh, bah, ach en wee zitten te roepen bij een filmpje over de getoonde gangenpaarden maar ook in de hackney- en tuigpaardensport weten ze ook hier in ons land heel goed van kunstgrepen. Ik kom zelf min of meer uit die wereld, been there and done that zeg maar al zeg ik er wel bij dat mensen hier hooguit grijpen naar een paar dubbele ijzers, paard in de schoenen zetten, of elastieken gebruiken. M.a.w. niet zulk dramatisch beslag eronder dus, maar ik vind het geen stijl om nu ineens heel rot te doen over de Amerikaanse methodes terwijl die van ons echt niet zoveel beter zijn. Amerika is hypocriet en wij kunnen er ook wat van.

bonte_bente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:05

-:(- -:(- _-:( :r
dat vind ik ervan.
jemig!!!
dat snap je toch niet hoop dat dit mee in de publiciteit komt zodat ze het flink hard aan kunnen pakken

@suleilitha
dat het hier in nederland gebeurt weten de meeste van ons ook en ook daarop zeg ik aanpakken!!

M_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:06

bah.. :(

x3_Ine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:06

ik wist eerst niet dat deze sport bestond...

maar mensen die dit kunnen doen, verdienen gewoon geen paarden.
ik vind het goed dat ze zo'n filmpje maken, zo kan iedereen zien wat die mensen doen!

Mallodie

Re: Filmpje over mishandelingspraktijken bij gangenpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:17

Ik heb er nog nooit van gehoord , ik reken het niet eens tot sport. Als mishandeling ook al sport is ?
In de dressuur en springen worden er ook soms paarden op een onfijne manier behandelt , maar dit slaat alles !! Die beestjes kunnen zelfs na de shows niet meer fatsoenlijk lopen of staan.
Als hier niets aan gedaan wordt dan weet ik niet waar het eindigen zal ..

Zolang er mensen geld blijven geven om zulke voorstellingen te zien , zullen ze zeker niet vanzelf ophouden . Hier moet wel degelijk ingegrepen worden door de overheid . En ik denk dat de enige manier om mensen te sraffen is om hun zwakke plek aan te spreke... GELD en veel geld laten betalen. En uiteraard paarden in beslag nemen.
Maar of dit ooit zal gebeuren .. ik blijf realistisch hoor :)

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:19

Ik heb er wel vaker van gehoord, vreselijk gewoon :n
Hopelijk doen ze er snel iets aan, en goed!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:20

ik kan zo boos worden om dit soort dingen... punt een een dier houden+ rijden is al onnatuurlijk genoeg maar dit soort dingen kan ik geen paardwaardig leven noemennet zo als sommige trainings manieren in de andere sport takken... als een dier geen dier meer kan zijn... is het gewoon triest...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:20

Ik vind het een walgelijke methode en nog eens niet mooi om naar te kijken ook.
@suleilitha: Omdat ik Nederlands ben, mag ik hier van jou geen mening over hebben? Met de Nederlandse praktijken waar jij het over hebt ben ik het ook zeer oneens.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:21

alleen dat bit al,
ik kan helaas het filmpje niet zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:22

Prints, ik heb zelf wel met materialen als dubbele ijzers gewerkt, paarden in de schoenen getraind, etcetera. De Spaanse Ruiter heb ik nooit aangeraakt omdat ik het een middeleeuws martelwerktuig vind, en opzetbitten gooide ik systematisch in de kliko, als ze al bij een hoofdstel zaten.
Ik vind het erg overtrokken als er wordt geroepen dat `zulke mensen moeten worden aangepakt´ overigens. Men is snel geneigd te denken dat zowel de trainingsmethodes die men in Nederland hanteert, dagelijks zouden worden gebruikt net als wat men in Amerika neerzet echter dat is niet aan de orde.
Een tuiger zet je voor een concours misschien twee tot drie keer even in de schoenen en voor de Tennessee Walking Horses geldt net zo goed dat die niet dagelijks met deze attributen rondsjouwen. Overigens keur ik het gebruik van chemicalien wel af, mits dat waar is. Maar ik blijf voorzichtig met mijn uitspraken die ik alleen aan de hand van een Youtubefilmpje zou moeten baseren.

Sientje, ik heb het even over de hypocrisie en de struisvogelpolitiek in Nederland in zijn algemeenheid..

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:23

Had hier een tijd geleden ook een topic over gemaakt ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:28

Mijn god... dat mensen zoiets kunnen doen, dat hoge gemaai met die benen vind ik persoonlijk niet eens mooi om naar te kijken, maarja.

Deze mensen zouden nooit meer een paard mogen bezitten, maar een straf krijgen en daarna kunnen ze aan het werk als iets heel anders.

Main point: Zulke mensen moeten uit de buurt van paarden blijven...

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:28

Vreselijk dit.
Ik kan het filmpje gewoon niet afkijken.
Dat mensen gewoon zo ziek in hun hoofd zijn, ze lachen gewoon met een big smile als ze op dat paard zitten.
Maar wat ik uit dat filmpje opmerk, klopt het dat het is gefilmd met een verborgen camera? Bijv bij die 'smid' en dat paard wat ligt...

Hier moet echt wat aan gedaan worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:29

Hm Marjoow, dan zullen er toch in Nederland ook de nodige razzia's moeten worden uitgevoerd, vrees ik, en heel wat paarden in beslag moeten worden genomen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:30

Gelukkig zit de HSUS erachteraan! De campagnes van de HSUS zijn altijd heel sterk!

suleilitha: Vind je dan dat zoiemand, die zijn paard zo behandeld het verdiend om paarden te mogen houden?

nikki160287

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:31

suleilitha schreef:
Snackie schreef:

Overdrijven is ook een vak zoals in het onderschrift van de foto, als je goed kijkt zie je dat er gewoon 8 hoefnagels IN de hoef zitten, de rest van de spijkers zitten puur in het beslag. Verder loopt er een bandje om de hoef heen. En je kunt op je vingers wel natellen dat dit beslag alleen dient tijdens de shows...

Exact Lagency, zelfs een zuivere hackney loopt zo niet als ie niet is getraind en gewoon in het land loopt ;)
Lekker hypocriet dus, dat wij Nederlanders allemaal boeh, bah, ach en wee zitten te roepen bij een filmpje over de getoonde gangenpaarden maar ook in de hackney- en tuigpaardensport weten ze ook hier in ons land heel goed van kunstgrepen. Ik kom zelf min of meer uit die wereld, been there and done that zeg maar al zeg ik er wel bij dat mensen hier hooguit grijpen naar een paar dubbele ijzers, paard in de schoenen zetten, of elastieken gebruiken. M.a.w. niet zulk dramatisch beslag eronder dus, maar ik vind het geen stijl om nu ineens heel rot te doen over de Amerikaanse methodes terwijl die van ons echt niet zoveel beter zijn. Amerika is hypocriet en wij kunnen er ook wat van.

Het gaat niet alleen over die blokken waar deze paarden op lopen. Het gaat vooral over de 'soring' praktijken. Ze smeren chemicaliën en brandende stoffen op de voorbenen bij de kogel/ kootholte. Alsof dat niet erg genoeg is doen ze er zware kettingen omheen en pakken de voorbenen ook nog eens in in folie zodat het extra brand. Paarden kunnen bijna niet meer op de voorbenen staan. Ze gaan daarom extreem zitten en zoveel mogelijk gewicht op de achterbenen nemen zodat ze zo min mogelijk met de voorbenen hoeven te dragen.....

Tja ik vind dat toch wel een verschil met een paar dubbele ijzers of verzwaarde springschoenen.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:31

Suleleilitha; begrijp ik nou uit al jou opmerkingen dat jij dit niet zielig vind? :?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 20:32

nikki160287 ; HELEMAAL MEE EENS!