Snackie schreef:Arme paarden. als je op die rontgen foto ziet .... bah.
heb er geen woorden voor. Ik hoop voor die paarden dat langer lijden hun bespaard zal blijven..
Overdrijven is ook een vak zoals in het onderschrift van de foto, als je goed kijkt zie je dat er gewoon 8 hoefnagels IN de hoef zitten, de rest van de spijkers zitten puur in het beslag. Verder loopt er een bandje om de hoef heen. En je kunt op je vingers wel natellen dat dit beslag alleen dient tijdens de shows...
Exact Lagency, zelfs een zuivere hackney loopt zo niet als ie niet is getraind en gewoon in het land loopt 
Lekker hypocriet dus, dat wij Nederlanders allemaal boeh, bah, ach en wee zitten te roepen bij een filmpje over de getoonde gangenpaarden maar ook in de hackney- en tuigpaardensport weten ze ook hier in ons land heel goed van kunstgrepen. Ik kom zelf min of meer uit die wereld, been there and done that zeg maar al zeg ik er wel bij dat mensen hier hooguit grijpen naar een paar dubbele ijzers, paard in de schoenen zetten, of elastieken gebruiken. M.a.w. niet zulk dramatisch beslag eronder dus, maar ik vind het geen stijl om nu ineens heel rot te doen over de Amerikaanse methodes terwijl die van ons echt niet zoveel beter zijn. Amerika is hypocriet en wij kunnen er ook wat van.