Anky van Grunsven toch met Painted Black naar Las Vegas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:30

chevax schreef:
Volgens mij hebben wij hier met ons allen véél meer gemekkerd dat Anky heeft gedaan over deze kwestie en dan over aannames die we zelf hebben gedaan. Eerst is het onsportief dat ze niet deelneemt, nu is het onsportief dat ze wél deelneemt... 8)7

Waar zie jij dat staan? Volgens mij doe jij nu zelf aannames die er niet zijn ;)

chevax

Re: Anky van Grunsven toch met Painted Black naar Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:33

Nee hoor. Alleen voelen mensen zich nu wel persoonlijk aangesproken en dat vind ik vreemd. Probeer even beetje rustig te blijven discusseren. Ieder zijn mening, prima. Adil verweerde zich ook al, maar ik heb nergens namen genoemd. Je kunt toch moeilijk ontkennen dat er, met name in het vorige topic, flink werd gespeculeerd?
Maar goed, ieder denkt zoals hij denkt: ik vind het sportief van haar en een goede zaak voor de sport. En anderen denken daar anders over, so be it.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:35

chevax schreef:
Nee hoor. Alleen voelen mensen zich nu wel persoonlijk aangesproken en dat vind ik vreemd. Probeer even beetje rustig te blijven discusseren. Ieder zijn mening, prima. Adil verweerde zich ook al, maar ik heb nergens namen genoemd. Je kunt toch moeilijk ontkennen dat er, met name in het vorige topic, flink werd gespeculeerd?
Maar goed, ieder denkt zoals hij denkt: ik vind het sportief van haar en een goede zaak voor de sport. En anderen denken daar anders over, so be it.

Mogal logisch dat ik me aangesproken voelde omdat ik haar gedrag als onsportief bestempelde...En dan voel je je al helemaal aangesproken als andere mensen ook nog reacties volledig fout samenvatten :(:)

En er werd inderdaad gespeculeerd, ook door mij, maar daar is gelukkig niks mis mee :+

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:41

Ik denk dat er ook niets mis is met een mening vormen over iemand. Is alleen maar gezond en ook niet verboden lijkt me. En ik geloof dat ik dat ook op een rustige manier doe ;)

Overal waar je tegenwoordig de namen Anky of Sjef leest is het alleen maar in samenhang met negativiteit. Altijd hommeles. Dan vraag ik mij werkelijk af waar al het divagedrag vandaan komt. En het is niet alleen NL pers, ik lees nl. ook diverse buitenlandse media en daar is het al niet beter gesteld :)

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:42

Ik weet niet of dat nou zozeer aan hun zelf ligt, of aan het feit dat hoge bomen nu eenmaal veel wind vangen.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:44

manic schreef:
Ik weet niet of dat nou zozeer aan hun zelf ligt, of aan het feit dat hoge bomen nu eenmaal veel wind vangen.

Dat zou kunnen, maar ergens zal er heus een kern van waarheid inzitten ;) En de Anky van een aantal jaren geleden is bij lange na niet zo leuk en spontaan, gezellig en "normaal" als ze was. Jammer vind ik dat eigenlijk.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 12:54

Ik zou (als ik het talent en het paard er voor had :+) het heel vervelend vinden om in Las Vegas eerste te worden en anky met PB 5e, terwijl je misschien ook van anky en salinero had kunnen winnen. Als anky niet wint zal er altijd door een grote groep mensen geroepen worden dat ze wel had gewonnen als ze met haar beste paard had gestart.

Regels horen de sport te dienen, niet te belemmeren en dat gebeurt in dit geval in mijn ogen wel. Ik hoop dus dat ze alsnog met haar beste paard mag starten.

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:34

Gelukkig dat ze toch naar Las Vegas gaat, maakt het wel zo spannend! Als PB goed loopt kan ze zeker bovenaan meedoen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 13:43

Ik had het eigenlijk ook behoorlijk stom gevonden als Anky niet was gegaan, komt ook lekker negatief over voor de eigenaren van PB? Zo van: "Nou als ik Salinero niet kan meenemen, PB ook niet want daarmee win ik niet." Heel de wereld weet dat PB het aflegt tegenover Salinero. Maar de eventuele keuze om niet te gaan had ik behoorlijk onprofessioneel gevonden.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:09

Heel goed dat ze zo'n stuk heeft geschreven, zo verteld ze háár kant van het verhaal. Klinkt erg lastig, maar minder sensationeel als de eerdere nieuwsberichten. Ze lijkt er zo vrij nuchter onder. Het is te begrijpen dat ze het jammer vind, ik vind dit wel typerend voor een goede sporter:
Citaat:
De vraag is of het een goede zaak voor de sport is als ik per se mijn gelijk wil halen. Ik denk het niet. Ik kan beter de eer aan mijzelf houden. Ik voel me teveel topsporter om het in Las Vegas niet met Painted te proberen. Ook voel ik een verantwoordelijkheid naar de organisatie en het publiek.

Ik denk dat ze goed doet aan deze insteek. Ik wens haar veel succes met IPS PB! Hij heeft vast ook wel in zich, anders was ze niet met hem gaan rijden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:25

Tja ik vind het raar dat er geen duidelijkere regels voor zijn. Mag Anky nou wel meedoen als titelverdedigster en is ze vrij in keuze van paard of is het de combinatie die titelverdediger is??

Maar goed, ik vind het leuk dat ze met PB gaat. Jammer want voor de sport is het beter als ze met Salinero ging maar ik vind wel dat Anky erbij moet zijn, dan maar met PB.
Inderdaad haar eer te na om niet te gaan.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:28

Wanneer de regels niet duidelijk zijn krijg je zulke discussies. Jammer hoor.
Maar wel sportief om toch te gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:30

Ze mag als titelverdedigster heen en met elk paard waarmee ze minstens twee kwalificaties heeft gereden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:33

Mensen die willen gaan beweren dat als je door je rug gaat je nog best tien minuutjes op het paard kan gaan zitten (en losrijden? Gewoon opstappen en de proef in om te passageren met dat kreng? Zullen de spiertjes leuk vinden.) hebben overduidelijk nog nooit zo iets gehad. :n Beetje sneu om te gaan roepen dat ze dan toch maar op Sali had moeten kruipen.

Sportieve reactie! Mooi dat ze alsnog met PB wil gaan. :j Ik hoop van harte dat het hen goed gaat!
PB word volgens mij ook onderschat. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening maar.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:43

Ik vind persoonlijk PB een fijner paard om naar te kijken, vind hem aansprekender. Maar hij is nog niet zo gefine-tuned als Salinero. Ben benieuwd of hij nog veel progressie gaat maken. Ik moet wel zeggen dat ik het altijd smullen vind als ik PB icm de Tango-kür zie.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:48

maar dat fine-tunen kan ook alleen maar als ze hem meer als topsporter gaat zien.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:54

Da's waar. Maar niet ieder paard heeft dezelfde kwaliteiten. PB is nogal wisselend in zijn prestaties. Maar goed, hij is nog jong, dekt er lustig op los en maar hopen dat hij nog een flinke progressie kan doormaken.

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:09

''Daarnaast wordt aangegeven dat de organisatie van de wereldbekerfinale het laatste woord heeft bij het goedkeuren van eventuele deelname van een ander paard. Dus Las Vegas kan akkoord gaan met Salinero als vervanger van Painted Black zonder dat de FEI daar verder zeggenschap over heeft. Buiten dat heeft de FEI het recht in twee speciale gevallen toestemming te verlenen. Ook daarvoor kom ik in aanmerking. Toch blijft de FEI op het standpunt staan Salinero niet te laten starten. Dat is erg jammer voor de sport en het publiek.''

Uit dit stukje begrijp ik dus dat de FEI Anky om de een of andere reden niet met Salinero wil laten starten, terwijl Anky wel in aanmerking komt voor 'speciaal geval'.
Ook begrijp ik hieruit dat de uitspraak van de FEI eigenlijk niet echt van belang is, maar dat de organisatie van Las Vegas uiteindelijk zal bepalen met welk paard Anky mag starten. Het zou mij daarom niets verbazen als ze uiteindelijk toch gewoon met salinero mag.

Zelf vind ik Painted ook een super beest, maar kan me wel voorstellen dat Anky liever met salinero gaat, omdat Painted het er soms nog een beetje bij kan laten zitten.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:22

Ach ja, het eind van het liedje zal toch wel weer zijn dat ze haar zin krijgt... krijgen Diva's toch altijd? Zal mij niets verbazen als LV uiteindelijk kiest voor de mogelijkheid om Salinero in te zetten, "voor de sport en het publiek" }>

PG: Geen kans onbenut laten om persoonlijk te worden he? :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:24

Waar word ik nu weer persoonlijk? :?

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:25

Laat dr lekker met Painted starten. Ook prima.
En het Salinero verhaal, ze had er ook een extra wedstrijd bij kunnen plannen. Inplaats de laatste twee. Dan heb je iig een speling, mocht er iets gebeuren. Maarja das natuurlijk mijn idee erover.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:30

pharagirlke schreef:
Waar word ik nu weer persoonlijk? :?

pharagirlke schreef:
Mensen die willen gaan beweren dat als je door je rug gaat je nog best tien minuutjes op het paard kan gaan zitten (en losrijden? Gewoon opstappen en de proef in om te passageren met dat kreng? Zullen de spiertjes leuk vinden.) hebben overduidelijk nog nooit zo iets gehad. Beetje sneu om te gaan roepen dat ze dan toch maar op Sali had moeten kruipen.

Houd je nu niet van de domme ;) Sneu dit, sneu dat...... Blijf toch niet steeds zo zitten hakken op mijn posts meid, wordt een beeeeeetje vervelend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:31

Voel je niet zo aangesproken... Dat zou volgens mij ook al helpen :\ Ik snap jouw probleem echt niet. Vecht het of via PB uit met me ipv dit topic naar de vaantjes te helpen, of leg het naast je neer en doe normaal. Potverdorie toch.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:34

pharagirlke schreef:
Voel je niet zo aangesproken... Dat zou volgens mij ook al helpen :\ Ik snap jouw probleem echt niet. Vecht het of via PB uit met me ipv dit topic naar de vaantjes te helpen, of leg het naast je neer en doe normaal. Potverdorie toch.

Ik snap jouw probleem ook niet - aangezien ik (en ik mag doodvallen als ik lieg) de ENIGE persoon ben geweest die iets over doorrijden met rugproblemen heb gezegd in dit topic.

Je maakt er gewoon een sport van op mijn posts te hakken en in te gaan. Misschien tijd om dáár eens mee op te houden en normaal te gaan doen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 15:37

Cyruss: Tja, aan een kant heb je gelijk dat de twee laatste wedstrijden rijden heel nipt is, maar aan de andere kant was daar waarschijnlijk een goede reden voor... En die weten we dus niet.

Toch wel leuk dat ze wel met PB wilt gaan nu.