sjorsie schreef:denk dat heel veel stallen stagaires als goedkope hulpjes zien en ze dan allerlei rotklussen laten doen, dan krijg je dat mensen afhaken, het zijn geen slaafjes.
sinds ik van school af kom werk ik al met paarden,en in totaal nu bijna 12 jaar op een manege.daarvoor in de paarden handel
ik wilde heel graag naar durnen,maar mijn ouders konden dat toen der tijd niet betalen.
ik heb toen de opleiding bloemsierkunst gedaan,maar heb nog geen dag gewerkt in een bloemen zaak
(wel stage gehad)
ik heb altijd wel een stagere met mij mee lopen,en die doet pressies het zelfde als ik,niet meer en niet minder.
toch haken er heel veel stageres af,de meeste hebben inderdaad een heel ander beeld van werken in de paarden sector.
je hebt vaker een veger in je hand dan een paard,nu word alles machinaal uitgemest,maar dat is ook pas sinds 2 jaar,daarvoor deden we alles nog met het handje (riek
) werken met paarden is gewoon heel zwaar,als je geen stal werk wil doen dan moet je ergens stal ruiter worden,dan word vaak je paard nog helemaal kant en klaar gezet,maar rij je vaak wel 8 tot 10 paarden op een dag...........lijkt me ook niet alles.of alleen maar les geven,toch vragen de meeste maneges wel iemand die wil combineren.(stalwerk en les geven)
ik doe mijn werk met liefde en veel plezier,ik zou niet weten wat ik anders zou moeten en kunnen.
ben nu net klaar met mijn werk,moet nu echt gaan douche want stink naar kuilgras