Deelnemers Wereldbekerfinale dressuur in Las Vegas bekend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:51

Tsja, typisch Janssen. Heeft zelf de regel opgesteld, maar voor Anky moeten de uitzonderingen uit de kast gehaald worden.
Dan moet je maar voldoen aan de kwalificatie-eisen, dat meot iedere andere ruiter ook.

Anoniem

Re: Deelnemers Wereldbekerfinale dressuur in Las Vegas bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:54

Ik vind het klasse dat de FEI hun poot stijf houd. Ook Anky moet zich aan de regels houden en zich volgens de regels kwalificeren, word ze niet gekwalificeerd met haar beste paard, word er meteen gedrijgt niet te gaan. Bang om een keer niet 1e of uberhaubt op het podium te staan?! Is dat topsport?!

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:59

Het staat inderdaad wat vreemd dat Sjef & Anky nu proberen onder de regels uit te komen.
En toch vind ik het apart; is Anky niet titelverdedigster met Salinero? Dan lijkt het mij logisch dat zij ook met dit paard haar titel wil en zou moeten kunnen verdedigen, en niet met haar andere (wellicht iets mindere) paard.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:01

Zoals in een eedrere post: Anky is idd titelverdedigster, ze mag dan automatisch naar LA als ze 2 kwalificaties heeft gereden.
Nu heeft ze er dus maar 1 gereden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:02

0ojannekeo0 schreef:
Ik vind het klasse dat de FEI hun poot stijf houd. Ook Anky moet zich aan de regels houden en zich volgens de regels kwalificeren, word ze niet gekwalificeerd met haar beste paard, word er meteen gedrijgt niet te gaan. Bang om een keer niet 1e of uberhaubt op het podium te staan?! Is dat topsport?!

Amen _/-\o_

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:04

Thomas schreef:
Als ze heel veel geld heeft, zou er nu denk ik ook wel wat uit gaan.
Ze gaat echt een MEGA verbouwing doen zeg, echt niet normaal!

Ze verdiend zo'n 3,6 miljoen per jaar ;)
Citaat:
In Sportweek, 78 of the 100 richest Dutch sportsmen are soccer players. However, four equestrian riders are also mentioned in the list with Anky van Grunsven leading as richest equestrian athlete. She covers the 12th place of this Top 100 with an estimated annual income of 3.6 million euro. Van Grunsven is also the best earning female Dutch athlete of the year.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:11

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:13

tessii1991 schreef:
Zoals in een eedrere post: Anky is idd titelverdedigster, ze mag dan automatisch naar LA als ze 2 kwalificaties heeft gereden.

Ik weet dat dat de regels zijn, en dat vind ik dus een beetje krom aan die regels :o

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:13

de zoveelste episode in de soap van "Sjef against the FEI " }> :Z
Soms vraag ik mij af of Anky hier wel zo blij mee is ? :o

Trouwens : ze heeft zich toch gekwalificeerd ?
Als ze niet kan winnen met IPS Painted Black ; dan is de sportieve gedachte toch : meedoen is ook belangrijk. :+
Hadden ze hier maar eerder aan moeten denken.
Wat voor een ander geldt , geldt toch ook voor Anky ? }:0

Waarom steeds die uitzonderingspositie ? 8-)
Ik vrees dat dit hun uiteindelijk meer kwaad dan goed doet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 22:14

Ach, het blijven paarden dus je weet niet wat er gaat gebeuren.
Wie weet doet ze alsnog mee met Painted en gaat Satchmo weer op z'n achterbenen staan, klimt Parzival in de gordijnen en springt Ravel bij de jury op tafel.

Er kan van alles gebeuren dus kansloos is ze bij voorbaat zeker niet :) Al is het natuurlijk wel jammer dat ze niet met Salinero heen mag, maar voor de concurrentie ligt alles natuurlijk nu weer open.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:15

het lijkt me sterk als het nu nog anders word, want wat zeg je volgend jaar tegen de volgende ruiter die tegen dit probleem oploopt? Ja Anky mocht het wel, maar jij niet.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:15

Cayenne schreef:
Ach, het blijven paarden dus je weet niet wat er gaat gebeuren.
Wie weet doet ze alsnog mee met Painted en gaat Satchmo weer op z'n achterbenen staan, klimt Parzival in de gordijnen en springt Ravel bij de jury op tafel.

Er kan van alles gebeuren dus kansloos is ze bij voorbaat zeker niet :) Al is het natuurlijk wel jammer dat ze niet met Salinero heen mag, maar voor de concurrentie ligt alles natuurlijk nu weer open.

Ruimte voor nieuwe toppers

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:19

tsjah denk dat het voor de grote concurrenten ( lees Werth ) ook niet leuk is als anky daar niet staat met haar toppaard. Die staat dan toch op het podium met het gevoel van ja, als Salinero mee had gedaan was ik misschien niet de beste geweest.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:20

Isabell is een duitser die heeft iets van: HA! Ik ben de beste en Anky zit lekker thuis!

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:24

Dekloktikt schreef:
tsjah denk dat het voor de grote concurrenten ( lees Werth ) ook niet leuk is als anky daar niet staat met haar toppaard. Die staat dan toch op het podium met het gevoel van ja, als Salinero mee had gedaan was ik misschien niet de beste geweest.

Nou ik denk dat Isabell dan gewoon denkt :
YES ! Ik heb gewonnen .... :D

Ik denk dat Anky ( en heel Nederland trouwens) ook best opgelucht waren toen Sachmo op het ultieme moment tijdens de OS in staking ging. }:0

Dat is het leven van een topsporter . :7

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:26

Marjoow schreef:
Isabell is een duitser die heeft iets van: HA! Ik ben de beste en Anky zit lekker thuis!

Isabell mag dan Duits zijn ... ze is wel sportief ;)

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:26

Citaat:
Ik denk dat Anky ( en heel Nederland trouwens) ook best opgelucht waren toen Sachmo op het ultieme moment tijdens de OS in staking ging. }:0

Nou dat dacht ik ook :o
Laatst bijgewerkt door Waaltje op 22-03-09 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:27

ik vind regels zijn regels zo werkt het bij ons ook dus hoeven ze voor anky geen uitzondering te maken.

Waaltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:28

wendyke schreef:
ik vind regels zijn regels zo werkt het bij ons ook dus hoeven ze voor anky geen uitzondering te maken.

Inderdaad

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:29

Waaltje schreef:
wendyke schreef:

Inderdaad

Volledig mee eens ;)

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:49

Joto schreef:
Sjonge jonge.. Wat een niveau weer.. Sjef vind alles voor een ander prima, maar owee als het niet naar zijn zin in is.
Als Anky zich met Salinero had willen plaatsen had ze net als iedereen 2! Wedstrijden moeten rijden, en niet 1.
Dan kan ze bij wijze van volgende x thuis blijven op dr kont zitten, en dan zeker alsnog worden geplaats.
Ze moet blij zijn dat ze nog een paard heeft die mee kan.

ze wou die in gotenburg ook rijden maar toen had ze een rugblessure!!

Cassidy

Gezien de prestaties op Indoor Brabant is het misschien alleen maar goed dat ze niet meedoet met Salinero? Je kunt een paard nu eenmaal niet vrij geven na de OS, en verwachten dat hij meteen weer in vorm is?

Nicole288

tessii1991 schreef:

Als ze met Painted mee mag doen heeft ze toch 2 kwalificaties gereden? Het gaat er dus om dat Salinero ze niet gereden heeft?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:50

Waaltje schreef:
Citaat:

Nou dat dacht ik ook :o

Haha inderdaad!
Regels zijn regels. Punt!
Alleen omdat het Anky is, moeten er uitzonderingen gemaakt worden.
Pfff, gaat er bij mij niet in ;)

Als dit bij Werht was gebeurd, of bij Adelinde, had niemand zo moeilijk erover gedaan ;)

lego

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 22:51

Nu zegt iedereen weer: "Ze had twee kwalificatie wedstrijden moeten rijden, dat heeft ze niet gedaan, dus eigen schuld. Regels zijn regels."

Iedereen begrijpt dus overduidelijk niet dat Anky er niet twee heeft gereden omdat ze rugproblemen had voor de wedstrijd in Gotenburg.

Ik vind Sjef niet kinderachtig, evenals Anky. Ik vind de FEI kinderachtig, ik weet niet wat hun reden hier voor is, maar ik vind het ronduit belachelijk.
Anky heeft al 9 keer gewonnen, waarom gunnen ze haar geen 10de keer? Ik ben erg benieuwd waarom de FEI haar niet laat starten, en volgens mij is dat ook de reden waarop Sjef een advocaat heeft ingeschakeld. Want net als Sjef al zegt: Als de FEI wil dat Anky start, mag ze starten. En daar hebben ze dan ook nog een goede reden voor (rugproblemen).