Anky mag definitief niet met Salinero naar Wereldbekerfinale

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Anky mag definitief niet met Salinero naar Wereldbekerfinale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 23:23

Nee, die mogen dan evengoed mee blijven doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:25

Laat Anky toch gewoon met Sali naar Vegas gaan als zij dat graag wil. Ze zal er dan wel aan moeten rijden om te zorgen dat ze geen vierde of vijfde wordt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:26

Mireille1970 schreef:
Helemaal mee eens!
Het is geen spel om iedereen een kans te geven, het is een westrijd voor de besten ter wereld.

Die dat netjes zoals afgesproken in een competitie verdienen. Als Anky pijn in haar rug had had ze ook niet met PB mee kunnen doen.
Vind het een beetje dubbel allemaal en zon grote kampioene onwaardig

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:31

Opzich vind ik ook dat Anky eigenlijk gewoon moet gaan, omdat zij titelverdedigster is, maar dat Sjef nou tegen zijn éigen regel gaat strijden is gewoon maf.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:38

De FEI regels voor de WorldCup Finals zijn niet echt duidelijk, sterker nog het lijkt wel een gatenkaas.
Dus als Sjef dit (via een advocaat) tegen het licht wil houden, heeft hij gewoon groot gelijk.

De Wildcards worden door de FEI gegeven aan de mensen die dit naar de mening van de FEI verdiend
hebben en die iets toe te voegen hebben aan de ontwikkeling van de dressuursport. Artikel 487 punt 9.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:46

Nou, als er ìemand iets toe te voegen heeft is het Anky wel. Om 22.00 was er nog een samenvatting van de 3 besten. Ze hoort gewoon niet te ontbreken in Vegas. Als ze Salinero 4 maanden rust had gegeven ipv 6 was dit gedoe allemaal niet aan de orde geweest. Ik snap ook niet waarom 6 maanden rust hoor. Je speelt dan toch op het randje.

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:49

Ook asociaal. Houd de FEI zich aan de regels, die OOK voor Anky gelden, maar voor Anky even ongunstig "uitkomen" neemt Sjef gelijk een advocaat in dienst.
Regels zijn Regels. Deze gelden ook voor Van Grunsven.
Had de proef gezien vanmiddag. Snapte niet dat ze als nog 82+% kreeg. Die had ze niet verdient. Hij ging gewoon overkruist en daarna in de verkeerde galop in voordat ze een pirroutte moest draaien en er was veel spanning en storing.
Cornellissen reed met Parzival veel beter en kreeg maar een klein beetje meer, terwijl ze meer richting Isabel Werth zat.

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:56

Ik snap niet waarom iedereen hier over de advocaat heenvalt...

Nergens staat ook maar iets over iemand aanvechten, aanklagen etc. Zoals het op mij overkomt hebben ze er een aangenomen om uit te zoeken welke mogelijkheden er nog zijn om toch op deze manier mee te kunnen doen.. Niemand kan beter door de regels spitten dan een advocaat.

Ik zou het zonde vinden als Anky vanwege haar rug niet mee kan doen, is er eindelijk een ruiter die zijn paard de tijd geeft om te herstellen, krijg je er zo iets achteraan. Kan me ook niet voorstellen dat de anderen hier blij mee zijn, hoe kan je nou strijden om wereldkampioen, als een geduchte tegenstander en tevens titeldrager niet meedoet...

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 23:58

Kan iemand mij vertellen op welke plaats Anky met Painted Black staat in de lijst van de wereldbekerfinale?
De lijst in onderstaande link is bijgewerkt t/m 23 februari, dus den Bosch er nog niet bij. Heeft ze overigens ook niet met PB gestart dus is niet echt relevant.
Maar waar staat Anky met Painted Black??
Weet iemand dat?
http://www.feiworldcup.org/Dressage/Doc ... _08_12.pdf

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:07

Laat dat Wijffie nog een keer meedoen.........als ze dat zo graag wil....!!!!

Er staat inmiddels genoeg talent klaar om de fakkel van haar over te nemen. :j
Ik snap trouwens niet dat ze nog niet een opvolger aangeboden heeft gekregen.

Wordt het dan toch *Western* :wave:

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:20

iik sta absoluur achter anky maar het lijkt wel of ze slechter gaat rijden steeds meer hoor je van issabel en adelinde is natuurlijk goed van ze maar vraag me af waar dit gaat eindigen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:27

Wat een vaag gedoe weer...

Ik vraag me af wat de 'ontsnappingsmogelijkheden' zijn waar Sjef op doelt en waarom hij denkt dat zij zich niet aan de regels hoeven te houden. Die gelden voor iedereen, waarom dan niet voor hem?
Dat hij die zelf heeft verzonnen doet er natuurlijk niet toe maar je zou wel verwachten dat hij achter zijn eigen verzinsels staat. Doet zijn geloofwaardigheid geen goed iig.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:30

Anky staat niet op de lijst omdat zij als regerend kampioene geen punten krijgt omdat ze al automatisch gekwalificeerd is. Het gaat hier niet om de combinatie, maar om de ruiter. Bij een ruiter die met verschillende paarden mee heeft gedaan, worden de punten ook bij elkaar opgeteld.

Ik snap trouwens al die reacties over regels zijn regels niet. Volgens diezelfde regels kan je een wildcard aanvragen en dus staat het hun vrij om dat te doen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:32

Waarom heeft ie dan een advocaat nodig?

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:33

Ze is met Salinero dus niet gekwalificeerd, het gaat wel om de combinatie. Ze mag wel meedoen met Painted Black.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:40

Als je je gekwalificeerd hebt, dan mag je met elk paard waarmee je aan tenminste twee wereldbekerwedstrijden meegedaan hebt starten. Dat hoeft niet het paard te zijn, waarmee je de meeste punten gehaald hebt.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:50

Maar als ze een wildcard aan willen vragen hebben ze geen advocaat nodig, lijkt me dus niet dat ze dat van plan zijn.

Ik ben erg nieuwsgierig naar de 'ontsnappingsmogelijkheden'.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 02:10

In de FEI regelgeving, aangaande de selectie voor de Wereldbekerfinale, zitten best wat gaatjes waar een advocaat in zou kunnen duiken. Het probleem is naar mijn bescheiden mening echter dat een WildCard voor 15 maart j.l. had moeten worden aangevraagd, en volgens de FEI heeft de KNHS dat (namens Anky) niet gedaan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 02:18

Dat is dom van Anky (en Sjef)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 03:01

Rules are rules...

Citaat:
Cornellissen reed met Parzival veel beter en kreeg maar een klein beetje meer, terwijl ze meer richting Isabel Werth zat.

Helemaal mee eens!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 08:35

regels zijn regels ook voor anky, wat een slap gezeik zeg.

Citaat:

Jury sporten zijn nooit eerlijk...

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 08:41

Regels zijn regels. Het zou leuk voor haar zijn als het toch door kan gaan, maar het eerlijkste is als ze gewoon start met PB. Immers gelden dezelfde regels ook voor alle andere ruiters, of je nou met een blessure zit of niet mee deed omdat je geen zin had.

Pirouette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:05

Ik vindt het echt belachelijk dat ze niet met salinero naar las vegas mag! (daar komt nog wel verandering in) De FEI moet juist willen om de toppers die er zijn, te laten starten! Dat is alleen maar mooi voor onze dressuursport!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:15

Pirouette schreef:
Ik vindt het echt belachelijk dat ze niet met salinero naar las vegas mag! (daar komt nog wel verandering in) De FEI moet juist willen om de toppers die er zijn, te laten starten! Dat is alleen maar mooi voor onze dressuursport!

idd, een gemis voor die wedstrijd als ze niet mag starten.
Het zou om de beste moeten gaan en zij heeft een titel te verdedigen, dus heeft zich imo daardoor al bewezen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:59

Iedere ruiter moet keihard werken voor zijn/haar startbewijs. Ook mevrouw Van Grunsven. Dat zij nu dat startbewijs niet heeft verdiend is heel jammer, maar niets anders dan volgens de regels handelen. Daarnaast, waar maken we ons druk om? Er is hier in het topic al verscheidene keren aangegeven dat Adelinde qua kür richting het niveau van Werth ging, maakt zij dan geen grote kans voor NL?