Flinke nederlaag voor Anky, Adelinde en Parzival tweede

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoose

Re: Flinke nederlaag voor Anky, Adelinde en Parzival tweede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:04

Ik heb genoten van de wedstrijden die gistermiddag gereden zijn. Vooral de kür van Isabell Werth vond ik mooi om naar te kijken. Ik kan me er zeker in vinden dat zij de kür gewonnen heeft. Maar een nederlaag voor Anky en Salinero? Nee, zo zou ik dat niet willen noemen. Ondanks de rustpauze van Salinero, zijn zij toch derde geworden.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:10

Wanneer is anky eigenlijk voor het laatst derde geworden met salinero,

dat is geloof ik een heeeele tijd terug :O

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:19

Is het echt nergens terug te zien? Ik anders graag Jeannette nog willen zien. Bovendien deed de streamer het een tijdje niet, dus wat mij betreft maken ze dat goed, met een link naar de hele wedstrijd in een archief oid. |(

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:22

Fantastisch toch...de komst van de livestreams...!!
Helaas viel ie even uit, maar ik ben al lang blij dat we onze sport een beetje kunnen volgen.
Joyce deed de presentati ook erg leuk/goed.

Dan de küren:

HP: ik vind de muziek echt héél erg leuk! Heb Nadine weleens beter gezien, maar mooie kür.
Daarnaast iedere keer als ik hem zie rijden krijg ik zelf ook weer zin om te paard te stappen. Ondanks dat je hem wel ziet werken ziet het er zo fijn en gemakkelijk uit...

Anky: Flinke nederlaag....érg overdreven.
Ik vond het weer prachtig wat Anky en Salinero lieten zien. Ja, ze hadden een paar (net iets teveel) foutjes en daarom zijn ze derde geworden, neemt niet weg dat ik ook weer veel moois heb gezien.

Adelinde: op de livestream kreeg ik het idee dat ze téveel met de handrem erop reed. Op tv viel me dit veel minder op...
De muziek, tja ik vond het meer achtergrond muziek :o het deed mij eigenlijk niet zoveel, MAAR ik moet meestal even aan een nieuwe kür wennen, dus wie weet.
En het draaien in de piaffe....zo gemakkelijk heb ik dat een paard nog nooit zien doen :oo

Isabel: ik ga haar steeds leuker vinden.
Dankij Isabel is de dressuursport nog een béétje spannend en de manier waarop zij rijdt en met haar paarden om gaat, in één woord: fantastisch!
Alleen spreekt haar muziek mij nooit zo aan :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:29

Nu is natuurlijk wel het misverstand dat Anky op naam wint de wereld uit :j

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:43

Ik zat gisteren op de tribune. Heb een erge leuke dag gehad en heeeeel veel goede combinaties voorbij zien komen. Jammer dat Anky echt een flinke fout had, anders had ze denk ik wel gewonnen. Ik vind Salinero nog steeds het beste paard. Zo piafferen en passageren, daar kan Satchmo niet tegen op vind ik :o

LuckyShot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:53

Heb het gisteren ook gezien.. ik vind het een terechte uitslag..
maar wat me wel opviel,, is dat salinero zo bruin toonde!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:56

Heb het gister ook gezien, maar het interesseert mij totaal niet. Salinero kan niet eens 1 seconde stilstaan, mensen beginnen te klappen en Anky gebaart of het alsjeblieft wat zachter kan :Z
Satchmo is een lekker ding en ik vond het een hele mooie kur. Parzival was iets te enthousiast met de uitgestrekte galop, maar was ook een hele mooi kur. Terecht dat Adelinde 2de is geworden.

Eefffiejjj; dat vond ik ook, maar ik neem aan dat hij geschoren was.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:48

BarryFG schreef:
Ik zat gisteren op de tribune. Heb een erge leuke dag gehad en heeeeel veel goede combinaties voorbij zien komen. Jammer dat Anky echt een flinke fout had, anders had ze denk ik wel gewonnen. Ik vind Salinero nog steeds het beste paard. Zo piafferen en passageren, daar kan Satchmo niet tegen op vind ik :o

maar bij piafferen en passageren houdt de proef niet op!
De manier hoe Isabell al haar paarden( in het algemeen) voorsteld vind ik een lust voor het oog en heel Sympathiek!
Bij anky (en vele anderen) vind ik de ontspanning, losgelatenheid, en de éénheid van de combinatie soms minder te lukken dan bij Isabell.
Het is meer actie en een "kunstje"dan de manier waarop Isabell het laat zien.
Wil niet zeggen dat ik Anky en Sal slecht vind! Maar ik mis toch echt de manier hoe Anky vroeger Bonfire voorstelde!
Daar kreeg ik kippenvel van, ondanks dat ik Sal toch een beter paard vind dan Bonfire.
Bezorgde Anky en Bonfire mij kippenvel, is dr met Sal nooit gelukt bij mij!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:22

Op de site van Rabosport staan wel een paar leuke interviews, waarin Anky zelf alles wel weet te relativeren en ook Adelinde spreekt over verbeterpunten, ondanks dat het super ging.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:26

Flinke nederlaag voor anky vind ik wat zwaar geformuleerd... 82 procent halen voor een kur is zelfs geweldig goed!

Knap gedaan van Adelinde en Isabel!

Supergroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:26

Adelinde had geen tweede moeten worden! muziek vreselijk en die komische achter benen van dat beest!!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 16:47

Ach, er zitten altijd mindere wedstrijden tussen.
Verder ben ik het wel eens met de commentaren van IdianLady. Salinero was erg druk, Satchmo gedraagde zich erg goed en Parzival was ook iets te heet. Wel vond ik dat Adelinde goed had gereden, verdiende plaats.
Wat bedoel je met rare benen, Supergroom?

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:33

IndianLady schreef:
Heb het gister ook gezien, maar het interesseert mij totaal niet. Salinero kan niet eens 1 seconde stilstaan, mensen beginnen te klappen en Anky gebaart of het alsjeblieft wat zachter kan :Z
Satchmo is een lekker ding en ik vond het een hele mooie kur. Parzival was iets te enthousiast met de uitgestrekte galop, maar was ook een hele mooi kur. Terecht dat Adelinde 2de is geworden.

Eefffiejjj; dat vond ik ook, maar ik neem aan dat hij geschoren was.

volgens mij gebaart anky meer dat het applaus voor haar paard is en niet voor haar! Dat heeft ze altijd al gedaan nl.

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:06

Ik was er live bij, voor het eerst in mijn leven een kür op muziek (op dit niveau) mogen meemaken. Kreeg letterlijk kippenvel bij Isabel. Anky viel me tegen (en Sallinero ook, wat is het toch een minder mooi paard.....)
Adelinde, complimenten, die nieuwe kur, TOP! Terechte 2e plaats en Las Vegas, knallen meid!

Elbrich

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 14:21

vur schreef:
Is het echt nergens terug te zien? Ik anders graag Jeannette nog willen zien. Bovendien deed de streamer het een tijdje niet, dus wat mij betreft maken ze dat goed, met een link naar de hele wedstrijd in een archief oid. |(

www.paardensport.tv misschien?

passieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:26

met dat naar beneden wijzen van Anky, bedoelt ze idd dat het voor Salinero is. Heeft ze trouwens altijd al gedaan. :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:34

passieX schreef:
met dat naar beneden wijzen van Anky, bedoelt ze idd dat het voor Salinero is. Heeft ze trouwens altijd al gedaan. :o

Heb ik haar idd ook altijd zien doen :j

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:34

Ik schreef net ook al in het andere topic (dat over Las Vegas) dat het toch wel erg is hè, dat het als een nederlaag wordt gezien als je derde bent. Hier in de krant (weet niet of dat artikel ook in andere kranten stond) werd zelfs al gesuggereerd dat Anky op haar retour is, omdat ze "slechts" derde werd. Zelf relativeert ze alles (tenminste, zo je haar hoort praten en alles leest), maar de rest van Nederland heeft mening al klaar. En dat vind ik nou vaak zó jammer. Sportiviteit hoort ook bij de supporters. Tijdens een WK voetbal zit in het oranje voor de buis, tijdens het schaatsen nestell ik me op de bank en bij de dressuur verheug ik me altijd op de strijd tussen Isabell, Anky en inmiddels ook Adelinde. Beetje trots zijn op onze sporters en wat ze presteren. ;-)

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:10

Je kunt niet altijd winnen he ;)

Ik heb er niets van gezien maar als Isabell de beste was, dan heeft ze verdiend gewonnen, net als Adelinde verdiend tweede is geworden, als ze beter reed. :) Simpel.

Dat Sjef nu gaat lopen mekken met advocaten vind ik onsportief van hem.... Wie zijn kontje brandt.... had je vantevoren maar moeten bedenken en Sali gewoon meer in moeten zetten, punt uit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:15

Dan traint ze hem te zwaar, dan moet ze hem eerder inzetten. Waarom voelen jullie je zo geroepen om je te moeien met haar leven en planningen?

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:17

Supergroom schreef:
Adelinde had geen tweede moeten worden! muziek vreselijk en die komische achter benen van dat beest!!

Je bedoelt zeker die super achterbenen, dat parzival super z'n achterbeen gebruikt, en dat het er heel mooi uitziet.
Ik vind z'n uitgestrekte draf heel erg mooi, je ziet dat achterbeen dan helemaal zo opkomen :D

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:38

pharagirlke schreef:
Dan traint ze hem te zwaar, dan moet ze hem eerder inzetten. Waarom voelen jullie je zo geroepen om je te moeien met haar leven en planningen?

Ik neem aan dat je hiermee mij bedoelt?

Van mij hoeft ze niets.... Maar dat Sjef nu onsportief gaat zitten doen, staat hem niet vind ik. Als je persé had willen meedoen aan de finales, had Salinero, conform de regels, meer moeten deelnemen. Anky en Sjef weten dat, zijn prima van de regels op de hoogte. Dus dan niet achteraf zeuren.

Niet van twee walletjes willen eten :) (en weinig inzetten, én mee willen nemen naar de finales).

Het is een keuze die je maakt, toch? Verder zal het aan mijn kont roesten wat Anky doet, zo interessant vind ik haar niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:52

Even bedenkende dat het gehele topic vol staat met dat soort bemoeienissen zou ik het vooral persoonlijk op nemen ja chiva :)

Anky legt zich er bij neer. Sjef niet.

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 13:47

Je doet je onderschrift eer aan PG
Je maakt die opmerking overigens nadat ik het over het inzetten van Sali hebt maar goed
en als jij dan goed had gelezen dan kun je zien dat ik het ook over het onsportieve gedrag van Sjef heb...

Maar goed, ga fijn verder het gefrustreerde kreng uithangen ofzo :Z