Paard verongelukt na eenzijdig ongeluk met paardentrailer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:07

Een afschuwelijk ongeval.
Een Saab van dit type mag 2000 kilo trekken, wij hebben dezelfde auto.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:29

Vreselijk zeg!
Het zal je maar overkomen. Bah, echt sneu!

rowo

Re: Paard verongelukt na eenzijdig ongeluk met paardentrailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:32

Volgens mij maakt het in dit geval echt niet uit wat voor type auto je hebt. Als je (zoals in het artikel staat) met je voorwiel in de berm komt en de macht over het stuur verliest, dan maakt het echt niet uit of het nou een zware of lichte auto was. Je hebt dan niks meer over je auto te vertellen.

Verschrikkelijk ongeluk, heel veel sterkte voor de betrokkenen.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 12:33

Dit is echt de ergste nachtmerrie die je kan overkomen als je met een trailer rijdt.
Ik ben er ook wel eens bang voor en ben altijd blij als we weer veilig aan zijn gekomen met de trailer.
Het zal je maar gebeuren, of dat je bijvoorbeeld wordt aangereden/in een slip raakt.

Het overlevende paard zal wel een flink trauma voor de trailer hebben opgelopen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 13:49

ik hoop voor ze dat de auto het mocht trekken anders is de hele bubs niet eens verzekerd, dat maakt het dubbel zuur.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:15

Als de trekauto wat "over" heeft qua trekvermogen dan kan je in noodsituatie net even wat meer te vertellen hebben over de aanhanger met 2 grote paarden erin. Dat bevelen ze niet voor niets aan.
Hoe dan ook, dit zullen de eigenaren nooit zo hebben bedoeld en lijkt me afschuwelijk om mee te maken. Wat me even opviel aan de foto: ik zie geen airbags? Maar misschien zitten die buiten het zicht van de fotograaf.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:47

De auto is nergens tegenaan geklapt, de trailer wel.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 14:52

Ok...maar de combinatie komt tegen zo'n boom wel abrupt tot stilstand.....daar behoedt je airbag je dus niet voor een klap tegen het stuur....

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 15:51

dat is bij mij in de buurt!

wat vreselijk voor de eigenaar/ bestuurder en het paard dat het heeft overleefd! die houd er vast wel een trauma voor trailers aan over.
het is ook sneu dat dat andere paard is overleden.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 17:57

Ik lees net dat het om een paard ging van het friespaardenforum, andere paard maakt het goed.

Heel veel sterkte

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 18:45

vreselijk, moet je maar gebeuren.
sterkte!
gelukkig is het andere paard er goed van afgekomen

is een foto en tevens filmpje te zien, hoe het paard weer in de benen word geholpen
Laatst bijgewerkt door Winged op 20-03-09 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link verwijderd

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:06

jeetje wat heftig als je dit moet meemaken!

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:08

Tjonge wat erg zeg! :(:) Het zal je maar gebeuren ...

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:12

daffie1986 schreef:
Zo'n autootje met trailer gevuld met 1200 kg? Mensen neem asjeblieft een zwaardere auto voor je trailer als er wat gebeurt heb je niks te vertellen, zoals je dus ziet.
Ik wens de betrokkene heel veel sterkte toe.

vind ik ook

spicegirl schreef:
veel te lichte auto voor een geladen 2-paards..
maar erg triest om dit mee te maken...

klopt... heel onverantwoord van de bestuurder
arm paard heeft het met zijn leven moeten bekopen

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:15

volgens mij wordt er elders in het topic gezegd dat dit type auto 2000 kilo mag trekken. Door iemand die net zo'n auto heeft.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:24

wat blijft het levende paard rustig!
vresenlijk zoals de overleden fries er boven op ligt!
de auto is niet echt veilig om een 2 paards trailer met 2 friesen te trekken,1 voorwiel in de berm en je bent weg!zoals deze mensen hebben ondervonden,op het moment er wat gebeurt drukt het gewicht van de trailer de auto zo door,deze auto heeft niet het vermogen op het moment dat je met een voorwiel in de berm komt de trailer makkenlijk weer recht te krijgen en op de weg,wij hadden eerder een volvo voor een 2 paards trailer,en op het moment dat er wat gebeurde in de trailer,merkte je het meteen in het stuur,waardoor je makkenlijk aan de slinger komt,nu hebben we een zwaardere terein wagen,en als een paard nu onderweg een keer onrustig word merk je het welmaar kun je de combinatie makkenlijker op de weg houden,als de trailer achter de auto begint te schommelen.
jammer genoeg hebben deze mensen wel een hele harde les geleert!

aisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:28

inderdaad is het paard van een forumlid(FPF),ontzettend naar ongeluk met een tragisch eind voor Iwan.
Het andere paard is er met een paar schrammen van af en lijkt verder ongedeerd gebleven,het is te hopen hij de schrik te boven komt.
Veel sterkte en rust zacht Iwan..

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:35

waardeloos zo'n ongeval en inderdaad ik sluit me erbij aan geen 2 paarden trekken met een luxe auto al kun je met een terrein auto ook verongelukken.
Voor de gedupeerden sterkte

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 19:57

Babsie_Flash schreef:
daffie1986 schreef:
Zo'n autootje met trailer gevuld met 1200 kg? Mensen neem asjeblieft een zwaardere auto voor je trailer als er wat gebeurt heb je niks te vertellen, zoals je dus ziet.
Ik wens de betrokkene heel veel sterkte toe.

vind ik ook

spicegirl schreef:
veel te lichte auto voor een geladen 2-paards..
maar erg triest om dit mee te maken...

klopt... heel onverantwoord van de bestuurder
arm paard heeft het met zijn leven moeten bekopen

Wat een vreselijke uitspraken doe jij hier!

Ken je de auto, de trailer, de mensen, was je erbij?

Weet je wat onverantwoord is?

Mensen van zoiets beschuldigen die kapot van verdriet zijn.

Dat is onverantwoord en degene die het paard reed de vernieling nog verder inwerken.

Weet niet waar het verstand zit van mensen die zulke dingen durven zeggen maar zeker niet in hun hoof!!!

Sorry maar zo is het!

Ik ken ze wel!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:01

Waar stonden de beste stuurlui ook alweer?

Het is makkelijk om conclusies te trekken als je niets van de achtergrond weet.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:04

Als die auto 2000 kg mag trekken, wat is dan het probleem? Veel 4x4's mogen ook niet meer. Alleen de echt grote wel.
Pech kunnen we allemaal hebben, hoop maar dat je zelf nooit zo in een topic afgekat wordt.

Voor de mensen van het paard, veel sterkte!

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:37

Karin schreef:
Waar stonden de beste stuurlui ook alweer?

Het is makkelijk om conclusies te trekken als je niets van de achtergrond weet.

Amen.

Zelfs met een dikke jeep was het misschien wel fout gegaan....

En ik lees autotje? Saab 9-3 is niet bepaald een autotje..... autotje noem ik auto's met een trekkracht van 1100 tot 1300 KG. Ga er maar eens in rijden, dan weet je dat het best een dikke bak is.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:48

Pff heftig zeg!!! :(:)
Ik wil de eigenaar dan ook enorm veel sterkte wensen!

Jammer dat er altijd weer mensen zoveel kritiek op zoiets moeten leveren. Dat het gebeurt is is al erg zat! En dat er een paard overleden is! Zolang je niet weet wat er gebeurt is oordeel dan niet!!!
En dan nog vind ik het niet gepast zoiets in het topic te gaan melden, er is verdriet genoeg en je hoeft dan niet de eigenaar nog eens in de grond te trappen!!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 21:54

Wat fijn dat het overlevende paard rustig is gebleven tijdens de reddingsactie. Anders had hij er wel eens slechter vanaf kunnen komen.
Verder vind ik de reacties niet echt netjes hier. Die mensen zijn al hard genoeg gestraft door afscheid te moeten nemen van 1 van hun paarden, en wrs de rest van hun leven met bibbers met een trailer op pad. Moet bokt ze dan nog vertellen dat het hun schuld is (volgens bokt). Kom op zeg, denk zoiets als je dat vindt, maar zet het niet op iets openbaars wat de eigenaren zeker weten ook gaan lezen.

Ik wens de eigenaren heel veel sterkte met het verlies van hun paard, en ik hoop dat jullie ooit weer met een gerust hart achter het stuur van je auto zult zitten als er een trailer achterhangt.

Kokomo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 22:06

Er worden hier allemaal veronderstellingen gelanceerd over het trek vermogen van de auto. Deze Saab 900, ook al heeft hij een 2,5 liter motor mag 1600 kg trekken. Degene die ook zo'n auto heeft moet dat maar eens goed gaan nakijken want geen enkel Saab personen auto(de terreinwagen van Saab niet meegerekend natuurlijk) mag 2000 kg trekken. Er zijn helaas veel mensen die niet weten wat hun auto mag trekken. Zelfs de politie is daar vaak niet eens van op de hoogte.
Maar dat heeft denk ik weinig uitgemaakt. Ook een auto die 2000 kg of 3000 kg mag trekken was denk ik in deze situatie hetzelfde overkomen. Ik heb zelf een keer met een Landrover van 1850 kg, die 4000 kg mag trekken, met een 1 1/2 paards trailer en een NPRSér erop van zo'n 450 kg toch behoorlijk aan het stuiteren gekomen doordat het paard achteruit stond te trappen en te dansen op de trailer. Als die dieren met zo een gewicht, aan het stuiteren slaan houd je het met geen enkele auto. Daarom moet je altijd met beleid rijden en goed vooruit kijken op de weg. Je hebt nu eenmaal meer ruimte en tijd nodig om op een verkeerssituatie te anticiperen. Als je met een wiel naast de weg terecht komt bij 80 km/u kan ik me voorstellen dat je er niets meer aan houdt. Het gewicht van de paarden gaat zich dan verplaatsen en de gezamelijke 1200 kg zoals in dit geval houd je echt niet meer in bedwang. Ook niet met een 4x4.

Dat het gebeurd wens je niemand toe. Schuld of geen schuld, je zult jezelf altijd het verwijt maken en blijven denken had ik maar.
Het is gebeurd, veel sterkte bij dit verlies. Als er een is die er echt niets aan had kunnen doen is het het paard. Ongelofelijk dat de andere toch zo weer een trailer oploopt. Wat een vertrouwen moet hij dan toch in zijn baasje hebben.
Dit is nu echt iets waar je niet aan moet denken dat het je overkomt.
In ieder geval weer een lering dat we goed moeten blijven opletten achter het stuur met dieren achter je. Je kunt je geen fout veroorloven. we zijn dan toch weer wakkergeschud. Heeft het toch nog een zin gehad hoop ik.