Paard trapt tweejarige peuter in het gezicht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 16:08

Zo is een tante van me als kindje van een jaar of 2 overleden..
was ongemerk de wei in gegaan, paard beschermd haar veulen..
op slag dood.

Vreselijk zulke dingen. hopelijk komt het meisje er hier zonder al te erge complicaties en littekens vanaf.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:50

Kytha schreef:
Zo is een tante van me als kindje van een jaar of 2 overleden..
was ongemerk de wei in gegaan, paard beschermd haar veulen..
op slag dood.

Vreselijk zulke dingen. hopelijk komt het meisje er hier zonder al te erge complicaties en littekens vanaf.

Hier in de buurt een paar jaar geleden ook gebeurd: Jongen komt ongemerkt weg en gat bij merrie met veulen de wei op. Jongetje wilde waarschijnlijk het veulen aaien waarop de moeder in de verdediging schoot en het kindje doodtrapte...

Een schadeclaim vin ik echt bespottelijk. Jij bent verantwoordelijk voor die peuter van je, zorg er maar voor dat ie niet in de buurt van het paard komt...Als of een paardeneigenaar die waarschijnlijk met meer dan 1 dier op de markt staat tijd heeft om te kijken dat er geen kids of volwassen mensen achter zijn paarden gaan staan :?

sunny_l0ve

Re: Paard trapt tweejarige peuter in het gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 08:30

Tja, zo blijkt maar weer, je moet altijd opletten met je kind, en zelfs dan kunnen er vervelende dingen gebeuren. Het blijven altijd dieren, is hetzelfde met honden, katten enz.
Ik vind het belachelijk dat ze dat dier nu willen afmaken en een schadeclaim, want kan dat paard er nou aan doen? Een natuurlijke reactie met een naar gevolg.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 08:53

Even goed lezen:

Under Nebraska Law there is an Equine Law that warns, "An equine professional is not responsible for an injury or death of a participant in equine activities resulting from the inherent risks of equine activities."

...... met andere woorden: claims indienen heeft geen zin. En wat mij betreft: terecht!

Citaat:
Haar tante Brenda Mc Gregor begrijpt niet dat de eigenaar van het paard toeliet dat kinderen het paard benaderden. ,,Je mag nooit iemand in de buurt van de achterhand van een paard toestaan”, aldus Mc Gregor

...... nogal een domme uitspraak. Als je weet te vertellen dat de paardeneigenaar dat niet mag toestaan, is het dan niet beter te bedenken dat je zélf dat een klein kind niet moet toestaan?

Heel naar voor het kindje, maar de volwassenen die het kind begeleiden zijn verantwoordelijk. Als jij naar de dierentuin gaat, let je er toch ook wel op dat je kleine z'n handje niet door de tralies van de tijgerkooi steekt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:06

Peuters zijn onberekenbaar en paarden zijn dat ook. Een combinatie van deze twee vind ik persoonlijk niet samen gaan.
Ik heb een zoontje van 3 en die gaat mee naar de paarden als ik er verder niets hoef te doen, wanneer we alleen even gaan aaien. Omdat ik niet beiden tegelijk in de gaten kan houden. Ga ik bezig met de paarden, dan blijft zoon thuis. Heb ik geen oppas, dan ga ik niet naar de paarden.
Evenementen vind ik geen plek voor loslopende peuters, vooral niet als paarden hetzelfde gangpad delen, juist omdat een ongeluk in een klein hoekje zit en ik de kat niet op het spek wil binden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 09:29

wat een verschrikkelijk verhaal, arm kindje :(:)

ik denk niet dat het kind achter de pony is gaan staan ,maar wat ik begrijp schrok de pony en draaide deze naar het kind
en toen is ze in haar gezicht getrapt

misschien willen ze daarom de eigenaar achterhalen?

en ik zou als eigenaar van een pony dat een kind zo erg getrapt heeft zelf contact zoeken,want
als eigenaar ben je ook verantwoordelijk voor wat jouw dier doet.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:28

mirgino schreef:
wat een verschrikkelijk verhaal, arm kindje :(:)

ik denk niet dat het kind achter de pony is gaan staan ,maar wat ik begrijp schrok de pony en draaide deze naar het kind
en toen is ze in haar gezicht getrapt

misschien willen ze daarom de eigenaar achterhalen?

en ik zou als eigenaar van een pony dat een kind zo erg getrapt heeft zelf contact zoeken,want
als eigenaar ben je ook verantwoordelijk voor wat jouw dier doet.

Ja, dat is zo. Maar als ouder zijnde ben je toch ook verantwoordelijk. Nog meer dan de eigenaar van het paard. Een ongeluk kan altijd gebeuren, het blijven dieren. Die ouders hebben gewoon het risico genomen door dat kind mee te nemen. Daarom vind ik een schadeclaim onterecht.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 12:23

Ja, jammer genoeg gebeuren dit soort ongelukken nog steeds. Ken ook wel meer van dit soort verhalen..

Ik krijg hier ook wel eens vriendinnen op bezoek met hun kleine kinderen die dan vol moed mijn weiland in lopen. Ik roep ze ook altijd per direct terug en zeg tegen hun moeders dat ze hun kind op moeten tillen bij mijn paarden. Kind is niet bang en mijn paarden ook niet, maar je weet maar nooit...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 09:57

Jessix schreef:
Ja, jammer genoeg gebeuren dit soort ongelukken nog steeds. Ken ook wel meer van dit soort verhalen..

Ik krijg hier ook wel eens vriendinnen op bezoek met hun kleine kinderen die dan vol moed mijn weiland in lopen. Ik roep ze ook altijd per direct terug en zeg tegen hun moeders dat ze hun kind op moeten tillen bij mijn paarden. Kind is niet bang en mijn paarden ook niet, maar je weet maar nooit...

Dat doe je heel goed. Het zal je maar gebeuren dat een van jouw paarden toch per ongeluk dat kind trapt. Ik vind het echt goed dat je dat tegen ze zegt :j.

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 10:19

Tja, wat er gebeurt is is verschrikkelijk voor het meiske en haar (groot)ouders, dat wens je niemand toe. Maar een groot probleem blijft toch dat mensen niet inzien waar paarden toe in staat zijn. Op de manege moet altijd weer vriendelijk toch dringend verzoeken of mensen de doorgang vrij willen houden, en het kleine grut zelf vast willen houden. De paarden en pony's zijn kids proof, maar het risico wil je zeker niet lopen. Het blijven grote dieren met een enorme kracht...