Shetlander op slag dood na aanrijding op de A7

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Shetlander op slag dood na aanrijding op de A7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:20

Vind het ook ongelooflijk dat sommige mensen de eigenaar van de pony gewoonweg als schuldige aanwijzen. Echt behoorlijk grof gewoon!

Ik heb ook gezelen wat er gebeurd is en de eigenaar is er kapot van.

Vind het te grof voor woorden dat hier mensen zomaar gaan roepen dat de eigenaar beter op had moeten letten.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:38

Ja het is erg dat men de eigenaar als de schuldige aanwijst, want het blijven dieren en het kan altijd gebeuren, het is niet altijd te voorkomen.

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 07:41

Tsjikkie schreef:
Shetlanders zijn ook meesters in uitbreken, vergeet dat ook niet voordat je de eigenaar de schuld gaat geven. Blij dat het voor de automobilist beter is afgelopen dan voor de pony.

een goed afgespannen weide,komt geen shet uit.

Hier zware ursus draad met treinbilzen(1.50m hoog),en drie schrikdraden(8000 volt) dat ze het maar proberen,en niet vergeten voldoende eiwit arme knabbel.

Als je de auto zo ziet,mag de bestuurder nog blij zijn dat hem leeft.

Erg voor de pony,maar het had niet veel gescheeld of er was weer een familie verscheurt door verdriet.

Ik heb ook medelij met de eigenaar van de pony,maar als ik zo lees staan die beesten soms nog los.
dan is het nalatenschap, moest er door derde iets aan de omheining zijn gedaan,en moest er een echte deuglijke omheining staan,dan gaat de eigenaar volledig vrijuit!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:30

Savath: Dat is precies een mooi voorbeeld van de grofheid waar ik het over had. Hoe kom jij er bij dat die pony los gestaan heeft?
Laatst bijgewerkt door LADPR op 17-03-09 08:32, in het totaal 1 keer bewerkt

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:30

ach savath scheid toch uit
onze shetter stond samen met pony bij
kennissen ivm een paar daagjes weg
zodat ze goed in de gaten gehouden werden en
deze kennissen hebben DEGELIJKE omheining met stieren stroom er op , nou daar (5 draden + gaas) me god weet hoe die het deed maar onze shetter kroop er tussen door
keer op keer ..
godszijdank richting voer kamer (terwijl die echt in volle weide stond en daarbij hooi kreeg + 2 x daags brok maw hij was echt niet zielugg) die paddock waar die heen ging was met zwaar hekwerk afgezet
andere kant 5 draden stieren stroom en gaas - slootje - weg
voor het zelfde geld was die de andere kant op gegaan

sommige shetters zijn echt houdinis , zeker in wintervacht

sterkte aan eigenaren pony en automobilist
ook voor die zal het een enorme shock geweest zijn !

MisteryHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 08:32

Ik had dit ook al gezien, en ik schrok echt heel erg! Dacht eerst dat het de shetlander die bij ons op stal staat was :O Maar dat was het niet, maar de shet die aangereden is, konden we wel, hier is nog een topic over, daar staat het hele verhaal in, echt sneu... www.shetlanderforum.nl/viewtopic.php?t=3451

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:05

savath schreef:
Tsjikkie schreef:
Shetlanders zijn ook meesters in uitbreken, vergeet dat ook niet voordat je de eigenaar de schuld gaat geven. Blij dat het voor de automobilist beter is afgelopen dan voor de pony.

een goed afgespannen weide,komt geen shet uit.

Hier zware ursus draad met treinbilzen(1.50m hoog),en drie schrikdraden(8000 volt) dat ze het maar proberen,en niet vergeten voldoende eiwit arme knabbel.

Als je de auto zo ziet,mag de bestuurder nog blij zijn dat hem leeft.

Erg voor de pony,maar het had niet veel gescheeld of er was weer een familie verscheurt door verdriet.

Ik heb ook medelij met de eigenaar van de pony,maar als ik zo lees staan die beesten soms nog los.
dan is het nalatenschap, moest er door derde iets aan de omheining zijn gedaan,en moest er een echte deuglijke omheining staan,dan gaat de eigenaar volledig vrijuit!

JIj hebt duidelijk niet alle berichten gelezen, voordat je het nodig vind om zo kwetsend uit de hoek te komen.
Als je het gelezen had, had je nl geweten dat deze pony helemaal niets te maken had met de pony's die daar soms los liepen, maar dat het hier een merrie betrof die van het veulen was afgehaald omdat ze broodmager werd. Ze was tijdelijk bij een boer ondergebracht, maar sprong over twee omheiningen heen om bij haar veulen te komen. In haar paniek rende ze vervolgens ook nog de verkeerde kant uit, regelrecht richting snelweg.

Denk even na voordat je op een dergelijke grove/kwetsende wijze reageert. De eigenaresse is er kapot van, net als haar kinderen.
Overigens valt de bestuurder van de auto ook niets te verwijten. Je verwacht nu eenmaal geen pony op de snelweg en een aanrijding met 120 met een pony is dodelijk (vaak ook voor de bestuurder)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:26

@Savath iid erg kort door de bocht.... hoop dat het jou nooit overkomt, maar iedereen kan weleens vergeten het hek dicht te doen, of stroomstoring hebben en dit niet door hebben.... (al was dit in dit geval niet aan de orde) maar denk er aan: jij dus ook! Dus denk even na voor je kwetsende berichten post.

Bosmiep79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 11:03

ik hoop dat die automobilist geen nachtmerrie overhoudt want dat is niet niks een pony voor de auto,
ik wens die automibilst veel sterkte, en voor die vind ik het ook heel erg.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:38

Strekte voor de automobulist en de eigenaren van de Shetlander :(:)

SnuifjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:53

dat moet echt hard zijn gegaan zeg! die auto zit helemaal in elkaar, gelukkig wat de pony meteen dood,
:\ dan heeft die niet hoeven lijden

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 13:51

Heb net het stuk van de eigenaar op het shetlandforum gelezen, bah bah, krijg er gruwelijke kippenvel van, sterkte!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:03

Wat sneu voor die meiden...

daantje_gt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 22:05

Verschrikkelijk zeg...
Het zou je shetje maar zijn, maar die automobilist kon er ook niks aandoen.

Banditto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 23:34

Jeetje wat een heftig verhaal.....heel veel sterkte