Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:54

super, die knappe totilas :+:

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:55

wel grappig dat commentaar op edwar zijn houding.
niet geheel onterecht (beaamt ie zelf ook, zie andere filmpjes van kliniks van hem) maar bedanke wel wat een beweging hij uit moet zitten.
Ik zou er af stuiteren maar rij dan ook niet op dit niveau.

Thomas

Re: Edward Gal en Totilas dansen samen naar winst *FILMPJE*

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:56

@jury,

hij kan hem ook anders ryden, hij rydt hem zo, dus moet hij hem ook maar gewoon uitzitten... en ja, het ligt aan hem hoor, als hij hoger wilt scoren moet ie beter gaan zitten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:02

nou nou thomas :S:S wat rij je zelf? A bixie??
sorry maar het is een kunst om met je zit een paard zo te rijden hoor... tuurlijk anky is een vak apart maar ik geloof dat het een beetje onderschat word allemaal hiero....

kortom ik vind t super knap edward!!! wat kan dat beest piaf passage en over het uitstrekken nog niet gesproken haha:D
wel lijkt ie nog wat heet in de galop maar ja een T tje jongens... is 9 jaar he!!!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:03

Talida schreef:
Mijn god heeft dat beest elastiek gegeten ofzo? wat istie lenig!

ja hoog gummiegehalte :D

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:04

essiesilly schreef:
sorry maar het is een kunst om met je zit een paard zo te rijden hoor... tuurlijk anky is een vak apart maar ik geloof dat het een beetje onderschat word allemaal hiero....

kortom ik vind t super knap edward!!! wat kan dat beest piaf passage en over het uitstrekken nog niet gesproken haha:D
wel lijkt ie nog wat heet in de galop maar ja een T tje jongens... is 9 jaar he!!!

Nouja, ik ben er geen fan van, ik ga me hier ook maar buiten houden.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:05

Ik kan het filmpje niet zien! Weet iemand waar ik het filmpje wel kan bekijken?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:06

Thomas schreef:
essiesilly schreef:

heel goed...

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:09

Toti is een ongelofelijk groot talent! Ik denk ook dat menigeen ruiter niet met zo´n paard overweg kan, als je ziet hoeveel kracht hij overal nog even erdoorheen gooit dat is echt niet normaal.

Ik vind Edje en Toti en erg leuke combinatie om naar te kijken, ben ook zeer benieuwd hoe ze zich als combinatie gaan ontwikkelen. Wel vind ik dat de muziek echt anders moet := Galop-gedeelte vind ik nog wel leuk, maar de rest doet me echt totaaaal niks :+ Maargoed da's een kwestie van smaak!

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:11

Wauw, wat heeft dat paard een geweldige uitgestrekte draf! En de eerste keer dat hij aanspringt in galop, die galop lijkt zo licht!
Echt heel mooi!

Tuhan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:11

Citaat:
ik kijk ook niet graag naar zijn rijden. Er zijn het er weinig die het hem nadoen, maar zijn style vind ik niets.
te grof, krijg nooit het gevoel dat het paard er ook maar íets leuks aan vind.
en dat heb ik met andere dressuurruiters wel. (met name anky en imke)

maar goed dat is smaak

Als het paard het niet graag zou doen, dan zou hij wel gaan staken. Daarbij liep dit paard de gehele proef met de oren lekker naar voren en op zou, ontspannen dus. Bij de prijsuitreiking stond hij er ook relax bij. Een paard wat het niet naar zijn zin heeft zal er niet zo uit zien en niet zo zijn best doen. Misschien ziet het er grof uit, maar zijn stang was er niet continu aan.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:12

Thomas schreef:
@jury,

hij kan hem ook anders ryden, hij rydt hem zo, dus moet hij hem ook maar gewoon uitzitten... en ja, het ligt aan hem hoor, als hij hoger wilt scoren moet ie beter gaan zitten

Ik denk niet dat Edward nog heel veel zou kunnen veranderen aan zijn houding, hij zal al jarenlang hierop aan het trainen zijn en op een gegeven moment moet je gewoon tevreden zijn met de manier van zitten die je hebt. Hij hindert het paard totaal niet, anders zou het dier niet zo los en makkelijk kunnen bewegen.

Dit is de afweging die je dan gaat maken. Je kan Edward wel in een bepaalde houding zetten, maar of hij dan nog lekker zit en dit allemaal uit Toti krijgt dat is de vraag ;)

Ik zeg, laat hem maar zitten zoals hij zit, hij rijdt er toch maar even 82 procent mee!

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:16

Ik vind dit dus echt FANTASTISCH! Dit is echt ongelofelijk.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:17

Thomas schreef:
essiesilly schreef:

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik vind het een onrustig beeld en het lijkt erop dat Totilas met veel druk wordt gereden. NIet mijn stijl.
Dat beest is inderdaad pas 9 jaar, misschien dat ze het iets rustiger aan moeten doen met hem?!

lijntje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:22

Tuhan schreef:
Citaat:
ik kijk ook niet graag naar zijn rijden. Er zijn het er weinig die het hem nadoen, maar zijn style vind ik niets.
te grof, krijg nooit het gevoel dat het paard er ook maar íets leuks aan vind.
en dat heb ik met andere dressuurruiters wel. (met name anky en imke)

maar goed dat is smaak

Als het paard het niet graag zou doen, dan zou hij wel gaan staken. Daarbij liep dit paard de gehele proef met de oren lekker naar voren en op zou, ontspannen dus. Bij de prijsuitreiking stond hij er ook relax bij. Een paard wat het niet naar zijn zin heeft zal er niet zo uit zien en niet zo zijn best doen. Misschien ziet het er grof uit, maar zijn stang was er niet continu aan.

paardje is nog jong, en niet lang onder zijn hoedde, heb er veel van hem in de staak zien gaan. Hoop niet dat deze het gaat doen, vind het een prachtbeest.
maar als ik paard zou zijn, zou ik wel in de staak gaan zoals ik op dat moment gereden wordt.

wbt de oortjes, die staan niet naar voren, constant aan de ruiter, geen probleem mee verder. maar klopt niet wat je schreef.
en ontspannen vind ik hem zeker niet, ik oordeel niet waar dat aan ligt, misschien erg jong en onervaren.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:22

Ik vind Totilas een geweldig dier :j Mooie kur, wat ik wel vind, en dan vooral het eerste deel piaffe/passage, is dat het er wat onrustig uitziet. Het paard is opzich mooi los, maar ik vind hem de gehele proef in een wat hoog tempo lopen, vooral in de galop, maar net zoals essiesilly al zegt, hij is nog maar 9. Geweldig deze prestatie dan :j

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:26

wauw, weer een super mooie kür van edward en totilas!!
vind Totilas echt een super mooi paard! :+: met geweldige gangen :+:
en dat hij al zo kan lopen op zn 9de!

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:27

Woow echt super mooi paard, en super mooie kür weer goed gedaan van Edward. :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:28

Wat een megatalent!! Super bedankt voor het filmpje Horsedances!!
Hij doet me heel veel aan Ferro denken vooral in piaffe/passage. Totilas is alleen een heel stuk beter in het gewone drafwerk, jeetje wat een paard, geweldig!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:31

Spaqunel schreef:
ik denk dat ik de enige ben die edward niet graag ziet rijden, ik vind het er allemaal te gemaakt uitzien en ik zie niet graag van die overdreven grote bewegingen zoals die uitgestrekte draf.
Heel knap gedaan van hem, maar het is niet "mijn ding" om het zo te zeggen

je bent niet de enige hoor. Ik zet ook zeker mijn vraag tekens bij de bewegingen van dit paard...het ziet er zo onnatuurlijk uit.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:32

Ben ik ook wel met je eens cowgirl :j Het beest kan geweldig strekken en zwaait mooi met de voorbenen. Ik blijf het een geweldig dier vinden, maar ik ben benieuwd hoe hij loopt als er een andere ruiter op wordt gezet, iemand die totaal anders rijdt dan Edward.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:38

Ziet er geweldig uit! Sprakeloos.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:39

Super Zeg nu al zo'n monsterscore +:)+

Pirouette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:39

gave totilas!!! SUPER!!!

nobility

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:40