Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
essiesilly schreef:nou nou thomas :S:S wat rij je zelf? A bixie??
sorry maar het is een kunst om met je zit een paard zo te rijden hoor... tuurlijk anky is een vak apart maar ik geloof dat het een beetje onderschat word allemaal hiero....
kortom ik vind t super knap edward!!! wat kan dat beest piaf passage en over het uitstrekken nog niet gesproken haha:D
wel lijkt ie nog wat heet in de galop maar ja een T tje jongens... is 9 jaar he!!!
Thomas schreef:essiesilly schreef:nou nou thomas :S:S wat rij je zelf? A bixie??
sorry maar het is een kunst om met je zit een paard zo te rijden hoor... tuurlijk anky is een vak apart maar ik geloof dat het een beetje onderschat word allemaal hiero....
kortom ik vind t super knap edward!!! wat kan dat beest piaf passage en over het uitstrekken nog niet gesproken haha:D
wel lijkt ie nog wat heet in de galop maar ja een T tje jongens... is 9 jaar he!!!
Nouja, ik ben er geen fan van, ik ga me hier ook maar buiten houden.

Galop-gedeelte vind ik nog wel leuk, maar de rest doet me echt totaaaal niks
Maargoed da's een kwestie van smaak! Citaat:ik kijk ook niet graag naar zijn rijden. Er zijn het er weinig die het hem nadoen, maar zijn style vind ik niets.
te grof, krijg nooit het gevoel dat het paard er ook maar íets leuks aan vind.
en dat heb ik met andere dressuurruiters wel. (met name anky en imke)
maar goed dat is smaak

Thomas schreef:@jury,
hij kan hem ook anders ryden, hij rydt hem zo, dus moet hij hem ook maar gewoon uitzitten... en ja, het ligt aan hem hoor, als hij hoger wilt scoren moet ie beter gaan zitten
Thomas schreef:essiesilly schreef:nou nou thomas :S:S wat rij je zelf? A bixie??
Nouja, ik ben er geen fan van, ik ga me hier ook maar buiten houden.
Tuhan schreef:Citaat:ik kijk ook niet graag naar zijn rijden. Er zijn het er weinig die het hem nadoen, maar zijn style vind ik niets.
te grof, krijg nooit het gevoel dat het paard er ook maar íets leuks aan vind.
en dat heb ik met andere dressuurruiters wel. (met name anky en imke)
maar goed dat is smaak
Als het paard het niet graag zou doen, dan zou hij wel gaan staken. Daarbij liep dit paard de gehele proef met de oren lekker naar voren en op zou, ontspannen dus. Bij de prijsuitreiking stond hij er ook relax bij. Een paard wat het niet naar zijn zin heeft zal er niet zo uit zien en niet zo zijn best doen. Misschien ziet het er grof uit, maar zijn stang was er niet continu aan.
Mooie kur, wat ik wel vind, en dan vooral het eerste deel piaffe/passage, is dat het er wat onrustig uitziet. Het paard is opzich mooi los, maar ik vind hem de gehele proef in een wat hoog tempo lopen, vooral in de galop, maar net zoals essiesilly al zegt, hij is nog maar 9. Geweldig deze prestatie dan
met geweldige gangen 

Spaqunel schreef:ik denk dat ik de enige ben die edward niet graag ziet rijden, ik vind het er allemaal te gemaakt uitzien en ik zie niet graag van die overdreven grote bewegingen zoals die uitgestrekte draf.
Heel knap gedaan van hem, maar het is niet "mijn ding" om het zo te zeggen
Het beest kan geweldig strekken en zwaait mooi met de voorbenen. Ik blijf het een geweldig dier vinden, maar ik ben benieuwd hoe hij loopt als er een andere ruiter op wordt gezet, iemand die totaal anders rijdt dan Edward.