Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lante schreef:Het sperma van ET bestaat niet, want hij is als driejarige gecastreerd!Dus niet 'LANGER gebruiken', maar gewoon 'gebruiken'. Bovendien is diepvries sperma en vers sperma van een kloon appels en peren vergelijken. Genetisch zou deze kloon dezelfde eigenschappen moeten vereven als de echte ET als hij niet was gecastreerd.
yvetje schreef:Vergeet niet dat het fenotype (uiterlijke verschijningsvorm) afhankelijk is van zowel het genotype (wat in dit geval identiek is) en omgevingsfactoren (omstandigheden tijdens de dracht, voeding, beweging, ziekte, enz.). Een echte vergelijking tussen beide paarden is daarom ook niet precies te maken. Het feit dat ze genetisch hetzelfde zijn is geen garantie dat de kloon even succesvol zal zijn, dus het lijkt me niet zinvol om te discussiëren of deze hengst even goed zou kunnen springen of er anders uitziet. Punt is dat hij in staat is om exact dezelfde genen door te kunnen geven als ET zelf (als hij hengst was geweest), wat opzich uitermate interessant is. Jammer is wel dat er nooit nakomelingen van ET zijn geweest, dus vergelijkingsmateriaal ontbreekt. Want wat áls hij hengst was geweest, zou hij dan goede nakomelingen hebben gebracht?
Getup schreef:Echt knap is hij niet...ik heb er niets mee, met dat gekloon. Maar ben op zich best nieuwsgierig om te kijken wat de nakomelingen gaan doen.
Yessy schreef:Wat mij alleen erg tegenstaat is het idee dat die hengst niet voor niets geruind is als 3 jarige, daar wil je dan toch geen kids van fokken? Of zat hier geen gedachtegang achter?