Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
magicmist schreef:http://www.leeuwardercourant.nl / Nieuwsredactie
Ruiters moeten de keutels van hun paard in Leeuwarden voortaan opvegen en meenemen. Burgemeester en wethouders willen deze regel invoeren op verzoek van hondeneigenaren. Die vinden het niet eerlijk dat hun huisdier niet op straat mag poepen, terwijl de veel grotere paardenhopen wel blijven liggen.
De nieuwe paardenpoepregel geldt alleen binnen de bebouwde kom. De gemeente bemoeit zich er niet mee hoe de poep wordt opgeruimd. De paarden mogen een poepzak dragen, maar ruiters kunnen de drollen ook opvegen of het opruimen overlaten aan iemand anders.
Deze regel is eveneens van toepassing op Schouwen-Duivenland. Paarden mogen niet meer mesten op recreatieve plaatsen, zoals het strand, de openbare weg en overige aangewezen plaatsen.
De ruiter kan hiervoor een boete krijgen, tenzij de ruiter de uitwerpselen direct opruimt.
Spijtig voor diegene die daar van het ruitertoerisme leven. Ik zie me niet tijdens een training telkens op en af stappen om poep te vegen. En er is wel een groot verschil tussen hondenpoep en en paardenmest vind ik alleen al de reuk.
Laat staan wanneer je er in trapt. En wanneer komen de katteneigenaren en duivenmelkers aan de beurt? Elmira schreef:Die ene keer... en dan een boete krijgen voor iets dat binnen 1 a 2 dagen weg is..

Wikipedia ).

Kendra schreef:In de stad zal het wel meevallen, maar als het gaat over de gemeente Leeuwarden, dan gaat het ook over de dorpen Goutum, Wirdum, Wijtgaard, Lekkum, Snakkerburen, Hempens-Teerns en Swichum (Wikipedia ).
Ik vind het wel bijzonder dat de maatregel blijkbaar niet is getroffen op basis van overlast, maar omdat hondeneigenaren vinden dat ze oneerlijk behandeld worden. Zo ken ik er nog wel een paar....ik vind ook wel eens iets niet eerlijk
Maar vind het maar bullshit hoor.
hondeneigenaren klagen maar beseffen niet dat HUN 3x per dag hun hond laten sch*ten terwijl ik mss 1 a 2 x per week met mijn paard over straat loop terwijl die 9 van de 10 x niet eens mest! enja ik heb ook een hond
en luister! liever een paardendrol in mijn hand dan een hondedrol onder mijn schoen!!!!