Brandweer moet paard uit zwembad redden in Almere

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lisa1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:25

darwin schreef:
SuperRupsje schreef:
Ik zag het vanochtend op de herhaling van HvN. Arm beest :(:) Gelukkig is het goed afgelopen. Over de reactie van het meisje, ze kan toch beter laconiek er naast zitten en het beest proberen te kalmeren, dan helemaal in paniek en overstuur haar angst naar hem overbrengen? Waarom ben je dan gelijk weer een ongevoelige troela? No offence hoor, maar volgens mij zijn sommigen hier wat overgevoelig.

Ik zou in zo'n geval geen cameraploeg op mijn nek willen hebben, je wil toch zo snel mogelijk je paard eruit hebben, dan uitgebreid en lachend een intervieuwtje weggeven,terwijl andere mensen met jouw paard aan het klooien zijn, maarja sommige mensen hebben andere prioriteiten.

Het interview gaf ik pas toen mijn paard veilig op stal stond.. En je vraagt er echt niet om om die camera mensen. Die komen gewoon. Wij hebben ze niet uitgenodigd!

elllis

Re: Brandweer moet paard uit zwembad redden in Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:42

Je hebt het prima gedaan hoor gewoon laten lullen iedereen ... het was een ongeluk ... je paard is er gelukkig weer uit ...

En ik hoop dat hij heel snel opknapt !!

Sterkte ermee !!

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:50

Laat die mensen met commentaar maar joh somminge mensen weten altijd alles beter

hoop dat alles goedkomt met je paardje en dat de schade meevalt sterkte

lisa1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:55

Ja sorry, maar kan daar echt niet tegen. Je weet echt nooit hoe je handelt in zo een situatie. En met gezond verstand denk je beter dan met angst!

De schade aan het gras en het zwembad is vervangbaar, maar mijn paardje is niet vervangbaar. De dierenarts komt er nu bij kijken. Laat weten hoe het afloopt!

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:56

@lisa1986: Nou, ik kon wel om de opmerking lachen hoor. Beter deze houding dan zelf volledig in paniek raken en dat over laten slaan op je paard. Hoop voor je dat je paard er weer goed bovenop komt! Sterkte! :(:)

SuperRupsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:00

Lisa1986, probeer je niet al te veel aan te trekken van wat ze roepen hier, het is allemaal zo makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Zoals ik al zei, ik bewonder juist dat je zo cool bleef, het enige wat ik dacht toen ik het zag was "wauw, top dat ze zo rustig blijft, ik was hoogstwaarschijnlijk alleen maar aan het janken geweest, alsof je daar iets mee opschiet".

Ik hoop dat de verwondingen van Winston meevallen en dat hij met de schrik is vrijgekomen. Hij zal alleen nu niet zo heel snel meer over een waterbak willen springen denk ik ;) Heel veel sterkte in elk geval, moet echt een nachtemerrie zijn geweest.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 13:25

Jannepauli schreef:
Wat een creatieve oplossing, die strobalen!

Idd dat dacht ik ook meteen :P

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:25

Lisa, Ik hoop dat je paardje niet erge verwondingen heeft, en dat ze ook weer een beetje over de schrik heen is. Het lijkt me voor Winston ook wel even schrikken!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:28

Het arme dier.. Wel mooie trap waarop die uit het zwembad kan komen ;)

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:35

SuperRupsje schreef:
Lisa1986, probeer je niet al te veel aan te trekken van wat ze roepen hier, het is allemaal zo makkelijk roepen vanaf de zijlijn. Zoals ik al zei, ik bewonder juist dat je zo cool bleef, het enige wat ik dacht toen ik het zag was "wauw, top dat ze zo rustig blijft, ik was hoogstwaarschijnlijk alleen maar aan het janken geweest, alsof je daar iets mee opschiet".

Ik hoop dat de verwondingen van Winston meevallen en dat hij met de schrik is vrijgekomen. Hij zal alleen nu niet zo heel snel meer over een waterbak willen springen denk ik ;) Heel veel sterkte in elk geval, moet echt een nachtemerrie zijn geweest.

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Ik zie liever iemand zulke opmerkingen maken. Wel een pittig dier of zag ik het fout dat hij bij het naar stal brengen ook nog snel even zijn voorbeentje naar voren bracht.

Ik hoop dat hij er niks aan overgehouden heeft.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:36

toen ik het zag dacht ik dat die nek, rug en benen een flinke optater hebben gehad. Een osteopaat zou misschien straks wel handig kunnen zijn om het een en ander recht te zetten. Toen mijn paard vast zat in de klei zat ook zijn rug vast. Is wel wat anders maar misschien kan je er wat mee.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:49

Ach arm beestje.. Ik zag het gisteren inderdaad ook op tv..
Ik hoop maar dat hij er niets aan overhoudt.. Sterkte lisa1986 :(:)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:50

darwin schreef:
SuperRupsje schreef:
Ik zag het vanochtend op de herhaling van HvN. Arm beest :(:) Gelukkig is het goed afgelopen. Over de reactie van het meisje, ze kan toch beter laconiek er naast zitten en het beest proberen te kalmeren, dan helemaal in paniek en overstuur haar angst naar hem overbrengen? Waarom ben je dan gelijk weer een ongevoelige troela? No offence hoor, maar volgens mij zijn sommigen hier wat overgevoelig.

Ik zou in zo'n geval geen cameraploeg op mijn nek willen hebben, je wil toch zo snel mogelijk je paard eruit hebben, dan uitgebreid en lachend een intervieuwtje weggeven,terwijl andere mensen met jouw paard aan het klooien zijn, maarja sommige mensen hebben andere prioriteiten.

Ik vind dit toch wel een nare opmerking hoor :n (en daarnaast, je kan het ook overdrijven...uitgebreid een interview weggeven..pff...)

Ik vind het juist heel goed dat ze zo rustig is gebleven en juist door zelf geen paniek te maken, blijft het paard ook rustig! Ik vind het super gedaan hoor!

Overigens vind ik het ook een geniale opmerking, zou ik ook zo kunnen zeggen hoor als het mijn paard was geweest :j

Hopelijk houd je paardje er niks aan over en kan je weer lekker verder met hem!

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:50

Lisa ik vind dat het juist goed is dat je rustig gebleven bent, zeker jij die je paard kent en weet dat als jij gestresst bent, hij daar ook last van heeft! (en welk paard niet trouwens!) Hopelijk heeft hij er niks ernstigs aan overgehouden en kun je later nog eens lachen om zijn avontuur! Sterkte!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 15:58

Ook van mij de complimenten dat je zo rustig bleef. Ik hoop dat het bezoekje van de DA goed is verlopen en dat je paardje er geen blijvende schade aan overhoudt.

lisa1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:12

splash1999 schreef:
toen ik het zag dacht ik dat die nek, rug en benen een flinke optater hebben gehad. Een osteopaat zou misschien straks wel handig kunnen zijn om het een en ander recht te zetten. Toen mijn paard vast zat in de klei zat ook zijn rug vast. Is wel wat anders maar misschien kan je er wat mee.

Dank je! Hij was net naar Rodinde geweest. Nog geen maand geleden. De dierenarts zei dat ik hem sowieso 14 dagen even tot rust moet laten komen. Even bij komen en heel veel vertroetelen. Daarna kijken hoe hij loopt en eventueel inderdaad weer terug bergen naar Rodinde!

Hij is op het moment erg zielig.. Een redelijke verhoging en je ziet aan hem dat alles pijn doet. Gelukkig volgens de dierenarts zijn het alleen kneuzingen en spierpijn wat hij heeft. Zijn wonden zien er goed uit. Dus ik hoop dat hij er snel boven op komt!

Bedankt voor al jullie reacties en ik laat weten hoe het verder gaat!

En voor de mensen met de rot opmerking kan ik alleen maar zeggen dat ik hoop dat niemand dit ooit mee hoeft te maken!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:12

Jeetje, ik zag het net op TV-west...

Hij maakte een lelijke klapper terug het het zwembad in! :oo

Gelukkig mankeerd hij niets ernstigs...

Ik hoop dat hij snel opknapt van zn spierpijn!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:16

lisa1986 schreef:
splash1999 schreef:

Dank je! Hij was net naar Rodinde geweest. Nog geen maand geleden. De dierenarts zei dat ik hem sowieso 14 dagen even tot rust moet laten komen. Even bij komen en heel veel vertroetelen. Daarna kijken hoe hij loopt en eventueel inderdaad weer terug bergen naar Rodinde!

Hij is op het moment erg zielig.. Een redelijke verhoging en je ziet aan hem dat alles pijn doet. Gelukkig volgens de dierenarts zijn het alleen kneuzingen en spierpijn wat hij heeft. Zijn wonden zien er goed uit. Dus ik hoop dat hij er snel boven op komt!

Bedankt voor al jullie reacties en ik laat weten hoe het verder gaat!

En voor de mensen met de rot opmerking kan ik alleen maar zeggen dat ik hoop dat niemand dit ooit mee hoeft te maken!

Behalve dat ik wil zeggen dat je het goed gedaan hebt wil ik je een ander compliment maken: wat een gruwelijk mooie bok heb je!!! WAUW!!!
Zuinig op zijn. Inderdaad beter nu wat rust en een keer extra naar Rodinde...
Succes en sterkte nog de komende tijd!

lisa1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:28

Bedankt! Ik ben ook smoor verliefd op hem!! En hij kan ook nog eens heel goed lopen. Mooie afstamming: Osmium x Gribaldie.

Ja mijn ouders hebben al gezegd dat zij dat wel betalen, want het is best duur bij Rodinde, maar het werkt wel. Moet alleen eerst 14 dagen rust en veel vertroetelen!

Hij heeft nu echt veel pijn :s.. Het is naar om te zien. Hij heeft een heel dik oog en een dik achterbeen. Loopt heel stijf en heeft stuiptrekkingen in zijn achterbenen. Ik hoop maar dat het goed komt!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:58

Ahh arme Winston.. We gaan allemaal voor hem duimen hoor! :(:)
Veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:02

Maar hoe kwam hij nou in dat zwembad?

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:48

We zagen het op het jeugdjournaal. Sterkte met je paardje, 't is een mooi ding.
Goed dat je zelf (uiterlijk) rustig bleef, aan een piet-paniek heeft een dier op zo'n moment ook niks.
Z'n witte voetjes zijn in elk geval weer mooi schoon, hopelijk kun je die wel gewoon blijven wassen en houdt hij er ook geen angst voor voeten wassen aan over.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 13:15

Hij stond vanmorgen met een hele grote foto in de paarden krant .... mocht je hem willen hebben moet je me even pmmen ... dan stuur ik de krant toe !

Meliss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:47

ik hoop dat hij snel van de pijn af is! Erg mooi paard!

lisa1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:39

russel schreef:
Maar hoe kwam hij nou in dat zwembad?

Mijn vader had de paarden buiten in de bak gezet. Toen hij de bak uit liep heeft hij het hek niet goed dicht gedaan. Hij is ontsnapt en stond in de tuin. Mijn vader wilde een lijnte spannen zodat hij niet naar het zwembad of de weg toe kon. Alleen Winnie was het daar niet mee eens en die sprong over de borsjes heen (mijn vader had daar geen touw gespannen omdat hij d8 het is een dressuurpaard dus dat doet hij nooit). Over het zwembad lag een groen dekzeil tegen bladeren enzo, dus voor hem zag dat er uit als gras. En ja toen lag hij er in.

De dierenarts is vandaag weer geweest en die zei dat ik een heel sterk paard heb. Hij heeft wat zwellingen en last van zijn rug, maar voor de rest maakt hij het prima. hij begint zijn babbels terug te krijgt. hij heeft zelfs voor het eerst weer kleine stukjes uit zichzelf in de bak gedraaft.

Ik moest de zwellingen afspuiten vandaag. D8 dat hij als de dood zou zijn voor water, maar totaal niet. hij is nergens bang voor. Hij loopt overal stoer langs en kijkt bijna nergens naar. Denk dat hij dus best veel geluk heeft gehad. Als het goed is mag hij woensdag licht longeerwerkt doen en dan maar kijken hoe dat gaat. Gaat dat goed, dan mag hij de week er op weer rustig een keer onder het zadel.

De kans dat ik weer terug naar Rodinde moet is groot, maar dat maakt niet uit. Zodra zijn wonden genezen zijn en hij zich weer beter voelt maak ik een afspraak!

Bedankt voor het aanbod van de paarden krant, maar heb hem al gekregen van iemand. Geloof dat ik alle kranten al zo ongeveer heb. hoorde zelfs dat ik in een antwerpse krant stond. Een beroemd paard dus :D ..

Ik hoop echt dat hij er weer snel boven op komt en we weer lekker kunnen trainen, want dat vindt hij het leukst! En ik stiekem ook :o ..

Bedankt voor jullie lieve berichten ook namens Winston!