Bolieke schreef:Je kan mensen niet verbieden te fokken, maar misschien wel eens hun ogen openen. Ze met de neus op de feiten te drukken, wat gaat er gebeuren met je allerschattigst veulen?
Ik ken enkele mensen in mijn omgeving die niets dan last hebben met hun merrie, zowel lichamelijk als psychisch die toch kost wat kost een veulen willen. Omdat ze dat schattig vinden en dat kunnen opleren. Dat hun merrie op niet veel trekt, da's maar bijzaak...
Die mensen mogen hun ogen geopend worden.
Mijn eigen paardje (ook een kruising) komt ook van een hobby kweker, ieder jaar zijn veulentje. Maar zijn merrie was wel een goed paardje en de hengst die hij gebruikte, dat was ook goed doordacht.
Ik ben wel van mening als men het te streng reglementeerd, de paarden ontzettend duur zullen worden en niet meer voor de gewone mens weggelegd. Ze vragen nu al gelijk 1000 € meer gewoon omdat hun paard papieren heeft, ook al is het een draak van een paard.
Dat is idd wel een mogelijkheid dat ze dan duurder worden, maar op zich zou ik daar geen problemen mee hebben, zo kopen mensen (die eigenlijk niet in staat zijn om een paard te houden) minder snel een paard waardoor eveneens veel leed bespaart blijft.