Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Die diskussie gaat het hier niet om, daar zullen we het wel nooit over eens wordeneen paard dat hoog in de sport loopt is nog steeds een gewoon paard hoor... Die net zo goed 5 a 6 uurtjes op het land of in de paddock moet..
jesito schreef:Bij anky hebben de paarden echt wel veel beweging en wat ik weet van toen ze nog op bonfire reed, die kwam als het weer mee zat toch echt een paar uurtjes in de wei, verder nog in de molen en rijden dan natuurlijk.
De meesten paarden in nederland mogen blij zijn als hun eigenaar 1x per dag komt en dat ze er dan misschien even uit mogen.
Mijn paardjes staan in pension in limburg en komen overdag de hele dag buiten in de winter en in de zomer 24/7.
DubbelDun schreef:janouk schreef:En die doen niks, want het interesseert ze niet.Zolang de pensionstallen vol staan en de paardenbezitters niet klagen, zal een pensionstal eigenaar niet geneigd zijn veranderingen aan de brengen. Het moet toch echt vanuit de eigenaren komen.
De pensionstal zal er dus op aangesproken moeten worden vanuit een overheid, want als een stalhuurder dit zegt kan hij gewoon op zoek naar een andere stal !!
Mariska_28 schreef:En toch... waarom maken ze zich zooo druk over de paarden.. is het dierenleed in de bioindustrie al gewoon geaccepteerd? Varkens en kippen die zouden willen dat ze een eigen schone stal zouden hebben.. die nooit daglicht zien, zo snel mogelijk vergemest worden en gewoon echt een poedersuiker hebben.. Maarja die zien we niet dus daar maken we ons niet druk om.. Hier hebben ze het over 180.000 paarden. Niets vergeleken bij de ruim 41 miljoen vleeskippen en ruim 11 miljoen varkens. Ruw gezegd, per nederlander zijn er 3 kippen en 1 varken die "mishandeld" worden. Ik wou het toch even melden..
janouk schreef:maverick schreef:@janoukvoor anky,daar komt geen een wedstrijdpaarden los,laat staan 4 uur in een gras wei
Ik vind dat je het houden van topsportpaarden niet kan vergelijken met het houden van een 'gewoon' paard. En het rijden van topsportpaarden is een hele andere discussie. Er zijn in Nederland weinig paarden die de hele wereld over reizen in vrachtwagens en vliegtuigen en ingezet worden in volle arena's en zwaar getraind worden, etc.
En ik denk dat niemand kan ontkennen dat de paarden van Anky wel degelijk veel lichaamsbeweging krijgen dagelijks.
Dit artikel en deze actie gaat over het houden van de duizenden paarden in Nederland. De inzet van de DB is om deze paarden meer lichaamsbeweging te gunnen. Wij kennen, denk ik, allemaal wel paarden die dagen op stal staan en als ze mazzel hebben een 1/2 uurtje per dag eruit komen. Het gaat om deze paarden, die vaak uit onwetendheid geen of onvoldoende lichaamsbeweging krijgen. Voor deze paarden wordt actie gevoerd.
RedPassion schreef:Ik denk dat de mensen die hun paarden apart en hele dagen op stal hebben staan hier -helaas- geen boodschap aan hebben.
DubbelDun schreef:@hilden1971 : elke grondsoort kan geschikt gemaakt worden om zandpaddocks van te maken. Maar dan moet je wel willen investeren en maar al te vaak zijn pensionstallen uit op het snelle geld.
Anoniem schreef:jesito schreef:Bij anky hebben de paarden echt wel veel beweging en wat ik weet van toen ze nog op bonfire reed, die kwam als het weer mee zat toch echt een paar uurtjes in de wei, verder nog in de molen en rijden dan natuurlijk.
De meesten paarden in nederland mogen blij zijn als hun eigenaar 1x per dag komt en dat ze er dan misschien even uit mogen.
Mijn paardjes staan in pension in limburg en komen overdag de hele dag buiten in de winter en in de zomer 24/7.
een paar uurtjes ? moet ik dan denken aan 2 uurtjes ? want voor mij is een paar uurtjes nl 5 a 6 uurtjes op het land/padock en dat zal anky écht niet doen..
kazary schreef:RedPassion schreef:Ik denk dat de mensen die hun paarden apart en hele dagen op stal hebben staan hier -helaas- geen boodschap aan hebben.
Die komen aan met de meest uit een lopende smoezen van paarden die alles kapot slaan tot gebieden waar het echt niet kan en ze het woord drainage nog nooit gehoord hebben.