Dierenbescherming start nieuwe campagne met Bonfire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:37

Lijkt me wel een goed idee, die campagne..
Mijn paardjes komen elke dag buiten zeker 4u, (behalve als de grond bevrozen is, dan gaan ze maar 2u fzo buiten)
x

Pascha

Re: Dierenbescherming start nieuwe campagne met Bonfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:43

Telt fysieke dierenmishandeling hier ook mee tijdens de dressuurtrainingen van deze Grand Prix paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 23:55

ik vind t ook beetje hypocriet idd. Haar paarden waar ze de top mee bereikt heeft mogen niet met een paarden vriendje buiten spelen. ook die paarden hebben er recht op!
Ik vind t idd ook haar naam een egoboots geven, en ben dan ook geen fan van haar en hoe ze met haar paarden omgaat!

p_ponypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:03

ik kijk altijd vanuit het paard. als ik Anky op tv een proef zie rijden zie ik geen mooie kunsten.... ik zie alleen een paard dat vreselijk gedwongen word! dat zeg ik... kijk alleen al wat voor staal dat paard in zijn mond heeft. zal Anky haar paard ook kunnen rijden zonder zadel en hoofdstel? en wat ik zo al hoor is als de paarden mogen grazen dat aan een halster met begeleidster word gedaan en nooit lekker vrij kunnen lopen. maar goed dit gaat wel erg off-topix. ik vind gewoon dat zij apsoluud geen voorbeeld is voor anderen, of voor de voorlichtingscampagne van de dierenbescherming!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:08

p_ponypaard schreef:
ik kijk altijd vanuit het paard. als ik Anky op tv een proef zie rijden zie ik geen mooie kunsten.... ik zie alleen een paard dat vreselijk gedwongen word! dat zeg ik... kijk alleen al wat voor staal dat paard in zijn mond heeft. zal Anky haar paard ook kunnen rijden zonder zadel en hoofdstel? en wat ik zo al hoor is als de paarden mogen grazen dat aan een halster met begeleidster word gedaan en nooit lekker vrij kunnen lopen. maar goed dit gaat wel erg off-topix. ik vind gewoon dat zij apsoluud geen voorbeeld is voor anderen, of voor de voorlichtingscampagne van de dierenbescherming!

ik ben het hier idd volkomen mee eens!
Leukd at zij zoveel prijzen naar binnen sleept en natuurlijk zijn er mensen die dat ook willen. Ze rijd mooi.
Maar of die paardene r idd net zoveel lol in hebben????
ik vind haar dus ook geen geschikt persoon voor deze campagne

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:12

Hoor mensen hier zeggen: 4 uur per dag!?
moet veel meer..

Inderdaad! Maar t zou toch al super zijn als we eigenaren van paarden die paarden 24/7 op stal hebben, al 4 uur naar buiten gooien.. is een begin!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:28

TICKELS schreef:
Painted Black en Salinero gaan niet in de wei, grazen aan de hand, maar 4 uur op een dag, denk het niet!
Ik denk wel dat ze 4 uur per dag uit de stal komen.

Is dat zo? Waarom alleen die twee paarden? Er zijn andere paarden bij haar op stal die ook érg veel waard zijn maar die wel grazen? Op de site staat wel dat ze weidegang krijgen, maar dat zegt natuurlijk niet alles.

Ben benieuwd wat voor regels ze zouden opstellen. Wij hebben altijd hier paarden gehouden zónder weiland en zónder bak op paddock. Alleen in de zomer hadden we beschikking over een weiland. Zouden we dan in de toekomst geen pony of paard meer mogen houden?
Ach, het is natuurlijk ook veel humaner als ze de hele dag in de wei kunnen lopen (wanneer dat ook geschikt is voro het individuele dier) want dat is wel zo dicht bij de natuur als dat wij ze kunnen brengen in de dagelijkse routine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:44

Cinnepin schreef:
ik vind t ook beetje hypocriet idd. Haar paarden waar ze de top mee bereikt heeft mogen niet met een paarden vriendje buiten spelen. ook die paarden hebben er recht op!
Ik vind t idd ook haar naam een egoboots geven, en ben dan ook geen fan van haar en hoe ze met haar paarden omgaat!

Ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt, maar dat is gewoon niet waar. Bij Anky lopen er 2 pony's rond die als gezelschapsvriendjes werken voor de sportpaarden op de wei. Dus hoezo, niet in de wei en zonder vriendjes?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:46

wat ik begrepen heb grazen salinero en painted black aan de hand, en niet lekker los met vriendjes ivb met blessures!

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:52

hmmm lekkere campagne met iemand die de paarden, en niet in een groep naar buiten doet, en ze nooit niet 4 uur in de wei heeft lopen. Volgens mij komen idd haar toppertjes niet eens los in de wei := Dus ook ik vind haar hier echt geen geschikt persoon voor.
Ik laat haar 'rijkunsten'hier dan nog maar eens buiten die naar mijn idee ook niet echt pro dierenbescherming zijn := :))

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 01:01

Opzich wel een goede actie, hopelijk gaat het een beetje lopen en kunnen ze veel paarden achterhalen die dus niet goed verzorgd worden, het zijn er zo veeel.. kijk alleen maar eens naar de hoeven van somigen.. dit kan toch gewoon niet??

Gelukkig staat mijn paardje zowiezo lekker 9 uur per dag buiten :z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 01:02

Roos_s schreef:
hmmm lekkere campagne met iemand die de paarden, en niet in een groep naar buiten doet, en ze nooit niet 4 uur in de wei heeft lopen. Volgens mij komen idd haar toppertjes niet eens los in de wei := Dus ook ik vind haar hier echt geen geschikt persoon voor.
Ik laat haar 'rijkunsten'hier dan nog maar eens buiten die naar mijn idee ook niet echt pro dierenbescherming zijn := :))

Mijn sportpaarden komen ook dagelijks ong. 3 tot 4 uur in de wei en met zijn tween. Ben ik nu ook een dierenbeul omdat ze niet in een groep lopen?

Ik wil er wel verder in gaan. Maar ik ken zoveel paarden die 24 uur per dag in de wei staan, maar zo belabberd bereden worden, dat ik dat veel ergere dierenmishandeling vind. Vanavond heb ik nog bij een rijvereniging staan kijken. De les van de B/L ruiters................de tranen sprongen mij in de ogen van ellende.
En als ik naar de paarden kijk die "natuurlijk bekapt" worden, en hoe die dramatisch bewegen op hun pijnlijke voeten, das pas dierenmishandeling.
Of die paarden die zo lekker in de vrije natuur staan: lees: modder en een klein weilandje................ook zo natural. Ohhhh wat hebben die beesten het toch fijn.

Tot op heden zie ik bij het natural horsemanship meer dierenmishandeling dan paardenliefhebberij.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 01:09

nee, maar jij maakt ook geen campagne voor de dierenbescherming voor 4 uur in de wei ;) en anky wel, terwijl ze dat zelf niet eens doet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 01:21

Roos_s schreef:
nee, maar jij maakt ook geen campagne voor de dierenbescherming voor 4 uur in de wei ;) en anky wel, terwijl ze dat zelf niet eens doet...

sta je er dagelijks bij? dat je dat zo zeker weet?
Ik weet van een groom van haar ,die jaren als 1ste groom heeft gewerkt dat de paarden wel degelijk in de wei liepen.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 02:26

Pipo schreef:
Roos_s schreef:

Mijn sportpaarden komen ook dagelijks ong. 3 tot 4 uur in de wei en met zijn tween. Ben ik nu ook een dierenbeul omdat ze niet in een groep lopen?

Ik wil er wel verder in gaan. Maar ik ken zoveel paarden die 24 uur per dag in de wei staan, maar zo belabberd bereden worden, dat ik dat veel ergere dierenmishandeling vind. Vanavond heb ik nog bij een rijvereniging staan kijken. De les van de B/L ruiters................de tranen sprongen mij in de ogen van ellende.
En als ik naar de paarden kijk die "natuurlijk bekapt" worden, en hoe die dramatisch bewegen op hun pijnlijke voeten, das pas dierenmishandeling.
Of die paarden die zo lekker in de vrije natuur staan: lees: modder en een klein weilandje................ook zo natural. Ohhhh wat hebben die beesten het toch fijn.

Tot op heden zie ik bij het natural horsemanship meer dierenmishandeling dan paardenliefhebberij.

De basissport is toch niet alleen traanverwekkend. Ook in de top gebeuren er dingen achter gesloten deuren. Hier hebben we nog een 4 jarige die ze al de piaffe hebben 'aangeleerd', komend van een topstal waarvan je zulke praktijken niet zou verwachten...

Het is echt niet alleen zwart - wit. Basissport, topsport en 'natural' er zit overal wel wat tussen.

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 07:17

Pipo schreef:
Roos_s schreef:

sta je er dagelijks bij? dat je dat zo zeker weet?
Ik weet van een groom van haar ,die jaren als 1ste groom heeft gewerkt dat de paarden wel degelijk in de wei liepen.

nou ik weet dan ook dat salinero en painted black niet in de wei komen, laa staan 4 uur :+

en idd ik vind de "topsport' bij de meesten op moment ook te betreuren....

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:40

ik ga binnekort naar een nieuwe stalling die al vrij duur is.. en als je je paard zomers buiten wil zetten kost het 1 euro per keer.. nou dan gooi ik hem liever zelf een tijdje in de wei als dat ik 7 euro xtra per week moet betalen.. dan komt er nog even bijna 28 euro op de stalling ;) ben me gek

conclusie: die van mij komt ook geen 4 uur in de wei..
Laatst bijgewerkt door Susyb op 27-02-09 09:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:40

Geloofwaardigheid van de dierenbescherming is tot onder het nulpunt gedaald om iemand als Anky voor een campagne te gebruiken. Dit is werkelijk om te lachen en niet meer te stoppen met lachen.

En mensen die niet voor hun paarden willen of kunnen betalen, kunnen er beter geen aanschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 09:58

Het complex van Anky is toch flink groot met flink veel weiland.

Een bedrijf waar ik voor gewerkt heb, heeft het hek van de wei van Bonfire gemaakt. Bonfire heeft ook een shet die bij hem loopt.

Anky haar paarden hebben een top verzorging, ik geloof absoluut zeker dat ze zich bewust is dat weidegang ook bij de verzorging hoort en dat ze dat ook regelmatig aan die paarden biedt. Alleen hebben haar paarden een ander ritme dan onze en hebben ze een veel grotere dagvulling dan onze paarden. de trainingen maken ook moe en even uitrusten op stal is voor een paard helemaal niet erg, lekker liggen en even niet gestoord te worden is ook paardlievend.

De discussie van 4 uur vind ik zo zinloos. De eigenaren van de magere scharminkels die ik ook zie op bokt zie, die wel 24 uur buiten staan en zogenaamd een zo gezond paardenleventje hebben met alleen hooi, moeten ook maar eens in de spiegel gaan kijken en een rimpel vormen of zij hun paarden niet iets ontzeggen.....goede verzorging is meer dan alleen maar 24 uur per dag de elementen op je hoofd te hebben...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:02

Mooi initiatief.
Veel paardeneigenaren hebben nauwelijks verstand van de verzorging van paarden. Om Anky als toonbeeld te gebruiken is dan een heel handige zet.

Helaas zijn Anky's paarden en de betreffende paarden uit het artikel niet te vergelijken. En ze zullen vast geen vier uur per dag in de wei komen (let wel, dit is een artikel van de NOS en moet begrijpelijk zijn voor iedereen weide/paddock/binnenbak is allemaal één pot nat), maar wees eens eerlijk. Hoeveel van de sportpaarden van bokt komen in de winter elke dag vier uur uit hun stal? Niet veel denk ik. Het paard dat ik rij, komt per dag vaak 's ochtends in de binnenbak, maar niet op de weide, zeker niet met slecht weer.
En dat zal bij Anky net zo gaan, maar de paarden zien er gelukkig uit, dus waar klagen we over?
Ik denk dat de Dierenbescherming dit meer als richtlijn gebruikt dan als doel! Maar een paard dat 24/7 in een stalletje staat, is in mijn ogen geen happy paard.
Net zoals een paard dat in een modderlandje met een plakje hooi per dag moet doen. Zeker met dit weer...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:09

Pipo schreef:
Roos_s schreef:

Eigenlijk ben ik het wel eens met pipo en zie ik niet in dat de paarden van Anky het zo slecht zouden hebben.
Ik denk dat gemiddelt vaker buiten komen, al dan niet aan de hand, dan een gemiddelt pension paard.

Verder liepen jullie allemaal te schreeuwen dat er wat aan het paardenwelzijn gedaan moet worden, nu wordt er een begin gemaakt en is het nog niet goed }> .
Tuurlijk zou ik de aantal uurtjes in een paddock of weiland minimaal verdubbelt zien worden en zou ik van alle manege's en pensionstallen HIT-actief willen maken maar dat kan gwoon niet. Maar ik ben nu al blij dat er uberhaubt een stap ondernomen wordt om het te gaan verbeteren. Nog geen km van mijn huis is een manege waar de paarden het hele jaar door op stal staan...dat is past triest. Je kan alleen aan de paardentrailers zien dat er paarden stan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:10

p_ponypaard schreef:

haar paarden komen gewoon los hoor... misschien dan wel niet op de wei (die bijna op elke stal nu een blubberbende is dus so what) maar wel in de paddock.
en wat een staal in zijn mond zeg.... wie zegt dat het paard daar last van heeft?
Ik word ook elke dag gedwongen om aan het werk te gaan |( verschrikkelijk he...
En nog iets, niet iedereen heeft de ambitie om zonder zadel en hoofdstel te rijden.........anky vertrouwd haar paarden weer zo dat ze in een enorme ring met klappend publiek durft te rijden, en dan ook nog haar paarden zo aan het werk kan zetten dat ze niet op de geluiden reageren (uitzonderingen daargelaten denkend aan salinero O:) ) Vind ik persoonlijk veel knapper.
zonder zadel en hoofdstel in een afgesloten bak kan 90% van de ruiters wel...

In mijn ogen is Anky hartstikke goed voor haar paarden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:14

Amen VivaLaVida!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 10:21

of anky al dan wel of niet goed is voor haar paarden laat ik maar even buiten beschouwing, ik denk wel dat die paarden vaak meer aandacht en verzorging krijgen dan het gemiddelde paard dat in vol pension staat en waar de ruiter 1,5 uur per dag mee spendeerd om te rijden.

Op moment staat mijn pony ook nog op een pension waar ze bijna niet naar buiten kan, super fijne stal met binnenbak, en toch ga ik mijn luxe achter me laten vandaag om haar te verhuizen naar een super simpel stalletje, alleen een buitenbak, alles is oud etc, maar ze kan wel elke dag inc de winter op de wei of paddock. In de zomer kan ze dag en nacht op de wei. Jammer dat ik het dan minder luxe ga hebben maar die keuze maak ik graag voor haar, in de hoop dat ze er van zal genieten

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 11:01

Janine1990 schreef:
Mooi initiatief.
Veel paardeneigenaren hebben nauwelijks verstand van de verzorging van paarden. Om Anky als toonbeeld te gebruiken is dan een heel handige zet.

Helemaal mee eens, Anky is toch een bekend persoon in de paardenwereld.. Ik ben het ook met VivaLaVida eens. Wie zegt dat die paarden helemaal nooit op de wei of de paddock komen, wie zegt dat dat staal in de mond veel last geeft bij de paarden?

De paarden die ik verzorg/rijd komen (voor zover ik weet) op het moment ook geen 4 uur buiten per dag. Tijdens het uitmesten worden ze naar buiten gedaan, ze worden gereden en tussendoor nog weleens naar buiten gedaan. Maar op ze of 4 uur of meer komen, denk het niet. In de zomer is dit een ander verhaal, dan kunnen ze de wei op en staan ze langer buiten.