Judje schreef:Alexandro staat volgens mij juist meer in het rechthoeksmodel, zoals ze tegenwoordig ook juist meer willen.
Sirius is voor mij gevoel juist weer korter.
Nee sirius is lang in de rug
Iig als ik met m bezig ben valt het me best op. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Judje schreef:Ik zie nu ook dat je bij Stal Hofs stage hebt gelopen en er nog steeds rijdt, dan ga ik die discussie zeker niet met je aan.
Soms komt het toch heel anders uit hoe een paard oogt en hoe hij is. Zo lijkt mijn Gelderse nooit zo groot, terwijl hij bijna de 1.70 haalt en een merrie van een vriendin van mij lijkt juist érg groot en haalt de 1.65 niet.
(Mijn Gelderse is ook een Sirius trouwens en die van mij staat in het vierkantsmodel)
Judje schreef:Alexandro staat volgens mij juist meer in het rechthoeksmodel, zoals ze tegenwoordig ook juist meer willen.
Sirius is voor mij gevoel juist weer korter.
Judje schreef:Daarin wordt Alexandro P. onder het zadel en aan de hand getoond. Ziet er goed uit hoor!
Ik vind het ook zeker wel een hele mooie en kwaliteitsvolle hengst, alleen vind vind hem zelf iets te lang en te slank voor een Gelderse.
Judje schreef:Daarnaast ben ik zelf meer voorstander van het vierkantmodel en zal daar dus ook bij de hengstenkeuze (als dat voor mijzelf van toepassing zou zijn) rekening mee houden dat ze mij niet te lang worden.

Een mooi langgelijnd paard met een sterke bovenlijn en een goed bespierde lendenpartij kan ook goed in verbinding lopen van achteren naar voren. Zodra de bovenlijn wat week is en wat arm bespierd wordt het een ander verhaal.
Judje schreef:Interessante link janne.
Pletje: thnx voor je uitleg. Daar heb je zeker een punt ja.
Er is alleen zoveel info beschikbaar, dat ik af en toe niet meer weet wat ik wel en niet moet geloven.
Dank je.