Spectaculair filmpje van vlucht Frans politiepaard in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:07

Ai ai die glijder op het asvalt moet toch wel behoorlijk zeer gedaan hebben!

Dat ze er achter bleven rijden snap ik ook niet zo goed Vio, maar wat ze dan wel hadden moeten doen weet ik eigenlijk ook niet?
Volgens mij kun je weinig doen aan een opholgeslagen paard.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:09

Poeh zeg, wat akelig om die uitglijder te zien zeg, bah.

Gelukkig is alles goed gegaan en zijn er geen slachtoffers gevallen :)

xEline

Re: Spectaculair filmpje van vlucht Frans politiepaard in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:10

Pf arm beestje! die zal wel even bij moeten komen zeg. Gelukkig is het goed gegaan zal die nou afgekeurd worden als politie paard?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:14

jemig wat een enge uitglijder :\

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:16

Janine1990 schreef:
Adil18; Een paard blijft hoe dan ook sterker. Een overwachte beweging van het paard en de vrouw lag uit de auto, met weet jij veel wat voor verwondingen.
Persoonlijk begrijp ik hun beweging wel, maar vraag ik me af wat je beter op het spel kunt zetten, mensenleven of paardenleven.

Ja, snap ik ook, maar ik denk dat ze gewoon een poging gewaagd hebben, hoewel ik het er ook doodeng uit vond zien hoor!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:20

zo zeg, die glijder die die maakt .. hopelijk valt dat ook mee.. en bloedneus van de stress denk ik heeft mijn paard ook een keer gehad alleen wel stuk minder.
wel een mooi paard trouwens

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:27

Spectaculair, maar niet echt fijn om te zien. Gelukkig is het nog goed afgelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:27

Die uitglijder was idd fiks. Hopelijk valt daar de schade mee voor hem... Verder vond ik het beest eigenlijk helemaal niet in paniek overkomen? Juist heel relaxed en stabiel door galopperend in een gestadig tempo. Imo ziet een paard wat in paniek is er een stuk anderser eruit. Hij schrok, ging op de loop, en dacht vervolgens, we gaan eens naar huis. Dat idee heb ik meer.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:32

jessica_ schreef:
Ai ai die glijder op het asvalt moet toch wel behoorlijk zeer gedaan hebben!

Dat ze er achter bleven rijden snap ik ook niet zo goed Vio, maar wat ze dan wel hadden moeten doen weet ik eigenlijk ook niet?
Volgens mij kun je weinig doen aan een opholgeslagen paard.

Ik denk dat ze juist het paard de ruimte gaven en het verkeer enigszins op afstand hielden.
Ik vraag me wel af in hoevver ijzer beslag echt geschikt is voor politie paarden, bij een rel o.i.d moeten ze toch stevig op de benen staan, met die ijzers glijden ze alle kanten op.(of hebben ze ander beslag tijdens zoiets?)

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:49

Beestje zal behoorlijk geschrokken zijn :(:) en ik geloof de omstaanders ook als je oppeens een los paard zien voorbij crossen :\

Hopelijk knapt hij snel weer op!!

Tanjaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:49

Zelfs politiepaarden blijven gewoon paarden he :-). Een goede reden om voor de veiligheid van het paard zelf eens hoefschoenen aan te meten!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:53

Ai met die schuiver schoof mijn hart ook ff een paar cm zeg.. Wat een geluk.

Het proberen te pakken vanuit de auto kan ik me wel inkomen. Denk dat ik tzelfde zou hebben gedaan, of m zou hebben proberen in te sluiten met meerdere autos en m zo langszaam aan rustiger te laten worden, maar ja, dat zal niet meevallen in zon stad.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:01

Zo dat is niet niks, hij schoof even heel erg en ik dacht dat hij ging vallen maar hij lijkt helemaal niet in paniek na enkele honderden meters lijkt een beetje of hij denkt ik galopeer gelijk naar huis, na die val gaat hij er weer steviger vandoor. Maar hoopten ze hem nou echt te vangen vanuit de auto!? :? :?

Olijkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:07

Hij heeft wel geluk gehad! Hij heeft alléén maar door rood gerent, maar wel een flikse schuiver gemaakt :S..

@ Oakland1990, ik denk dat ze hem probeerden af te remmen, door even bij zijn teugels te pakken, en ik had ook het idee dat hij daarna langzamer ging.. Weet het niet zeker hoor.. Ik dacht ook even, wat!?

naomi109

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:09

Jeeeeetje, hier schrik je ook van zeg! Dat beest heeft nog geluk gehad ook met al die auto's.
Wel raar dat een politiepaard hier van schrikt, maar ik weet niet wat het was..

Ik schrok me echt dood van die val..
& als ruiter van het paard schrik je je ook de ***..
EN voel je je schuldig lijkt me..

BarendregtF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:10

Oh jeetje, mijn hart stond stil bij de glijer zeg!!! pffffff
Ik denk niet dat hij wordt afgekeurt als politiepaard! maar ik weet verder niet hoe zo iets verloopt.

Eva_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:10

:O die val!
@ Oakland1990: je hebt gelijk hoe kan je nou met een auto een paard proberen te vangen! vaak wordt het dier alleen maar nog angstiger...

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:19

sexy_lady schreef:
:O die val!
@ Oakland1990: je hebt gelijk hoe kan je nou met een auto een paard proberen te vangen! vaak wordt het dier alleen maar nog angstiger...

Ik had hetzelfde gedaan. En het lukte haar ook bijna.
Dit zijn politiepaarden he, die kijken echt niet op van een auto..
Vond het wel een slimme poging eigenlijk.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:28

_Moonwalker_ schreef:
Beestje zal behoorlijk geschrokken zijn :(:) en ik geloof de omstaanders ook als je oppeens een los paard zien voorbij crossen :\

Hopelijk knapt hij snel weer op!!

Soms verbaas je je er nog over hoe omstanders reageren, zo heb ik vorig jaar opweg naar mijn weekje Center Parcs 2 paarden langs een weg bij Weert gevangen. Alle auto's gingen in vol tempo voorbij terwijl wij pogingen deden om de pony's vooral bij de weg vandaan te houden. Pas toen een buschauffeur de weg stil had gezet kwamen mensen op het idee om de weg+fietspad te blokkeren.
Eén vrouw sprong uit haar auto(gekleed in rijkleding) en de overige mensen bleven toch echt in de auto zitten,waren zelfs van die driftkikkers die ons uitscholden omdat we onze pony's bij ons moesten houden :? ....moet je nagaan.....je vangt pony's langs een drukke weg,staat met een auto in de berm op je hoge hakken met een plastic zakje(om te lokken) en je broeksriem door een halster en je word keihard uitgescholden.....zo raar kunnen mensen reageren. Net als de eigenaars van de pony's overigens, ze waren ontsnapt van een manege,die manege ingelicht met behulp van die vrouw uit auto die wel bekend was daar....die mensen komen in een personenauto aan,rukken de pony's uit ons handen na gesprek met de aanwezige politie en geen bedankje helemaal niks :(

Na een paar dagen zijn we nog terug geweest naar de manege om te kijken hoe het met de pony's ging, na uitleg kregen we in ieder geval wel een bedankje van het barpersoneel ;)

Bij het zien van het filmpje moest ik eerst wel lachen...net zo'n zorro met een wapperende cape en een lekker tempo'tje erin.
Die val ziet er wel heel naar uit maar kennelijk voelde hij zich nog goed genoeg om het tempo te hervatten, de (nutteloze)stunt van de politiedame kan ik enigszins begrijpen.....beter iets proberen dan helemaal niets doen,het had toch ook heel anders af kunnen lopen voor het beestje.

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:29

die agente durft wel zeg! vanuit de auto!

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:36

wendyashley: Ja dat had ik hier met een stel koeien (buurman had het hek van de stal niet dichtgedaan....) En nieman even op het idee komen om te stoppen, nee we gaan toeteren stoppen ze wel :S

Maar ik snap niet helemaal waarom ze hem niet klem hebben gereden bij die stilstaande vrachtwagen.
Okej echt veilig is het ook niet maar miss wel beter als door laten rennen en kans op aangereden worden.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:40

Filmpje kan ik niet zien, me internetverbinding is errug traag, was net ook op het RTL4 Nieuws, dus heb daar een klein stukje gezien.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:48

Gelukkig liep het goed af :(:) .

Er kwam bloed uit de neus en wat viel die rot zeg op die gladde asfalt, gelukkig niets ernstigs.

Floortje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:58

wat een avontuur voor dat paard! hij was iig zn energie kwijt. hij valt wel erg rot, tenminste zo ziet het eruit, hopen dat het idd echt mee valt en dat ze het niet alleen maar zeggen dat de verwondingen meevallen!

ik moest wel lachen om de reacties op straat, er loopt iemand die net over het zebrapad oversteekt.....op het gemakje, hahaha zag er komisch uit.

gr leonie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:00

Daarom ben ik nu juist niet zo'n fan van ijzers, en zeker niet op asfalt, dat is gewoon vragen om glijden.

Maar het paard lijkt inderdaad heel releaxed onderweg te zijn naar zn voerbak. Loopt heel constant, tredzeker en in een rechte lijn richting stal. Een paard wat echt in paniek is springt alle kanten op en was allang een paar keer opzij gesprongen of ergens afgeslagen.