_Hedwig_ schreef:Ja, maar ik vind het wel ok, we weten natuurlijk niet precies hoe ze selecteren welke paarden er afgeschoten worden, maar ik maak me hier niet zoveel zorgen om, ik ga ervan uit dat er geselecteerd wordt op leeftijd en de gezondheid die ze hebben.
Dit omdat ik veel met een boswachter in Nationaal park de Hoge Veluwe gelopen, die schieten ook zwakke en zieke dieren af en laten die liggen, om de natuur die we na proberen te bootsen te helpen zo natuurlijk mogelijk te lopen.
Ik vind dit persoonlijk geen slechte zaak, anders moet het weer verkocht worden, wie weet waar het dan terrecht komt.......
Ik lees ook genoeg dat maar niet jan en alleman aan de paarden moet, dus het is eigenlijk allemaal wat.
Zo werkt het daar dacht ik niet met dat selecteren. Ze wachten totdat ze zien dat een dier heel erg verzwakt is en het niet lang meer zal maken en dan worden ze afgeschoten. Een aantal jaren geleden wachten ze nog totdat ze bijna dood neervielen, nu schieten ze wat eerder. " Verbeterd roofdiermodel" noemen ze het geloof ik.