kazary schreef:Natuur, welke natuur in Nederland? Al die snelwegen door het bos heen?
Gelukkig! Iemand die het snapt!

Edit: zie gelukkig al dat meer mensen deze opmerking plaatsten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Authentic schreef:LDRD schreef:Plak je paard het etiket 'wild' op en je mag hem zodanig verwaarlozen dat ze overlijden?
Toch merkwaardig.
Dierenbescherming erop zetten? Als ik 't doe met mijn paard mag 't niet, zij mogen 't wel?
Citaat:Ook bijvoeren bevordert volgens het rapport van ICMO het dierenwelzijn niet. Het is bovendien simpelweg bij wet verboden, omdat het een natuurgebied betreft. ,,Door bijvoeren van groepen dieren verstoor je het ecosysteem. Uiteindelijk moet je dan als mens weer ingrijpen om het natuurlijke evenwicht te herstellen en overbevolking te voorkomen. Bovendien zorgt het bijvoeren juist voor veel onrust en stress in de gehele populatie. Het bijvoeren ter voorkoming van verhongering draagt daardoor niet bij tot het verbeteren van het welzijn van de dieren”, vertelt Bijl
Arizona schreef:@ saaraah
En die ruimte is er niet...
als het nou echt 'in het wild' was, dan trekken de dieren verder. Maar wat valt er hier nou te trekken. 60 km2 lijkt wel groot maar valt in werkelijkheid bar tegen.
Adil18 schreef:Welke Natuur? Nederland kent geen natuur, alleen maar cultuur...
_Hedwig_ schreef:Maar wat er nu eigenlijk gebeurt is dat de mens tijdelijk voor roofdier speelt, omdat die wolven en beren daar niet lopen schieten wij die paarden af. Ik vind dat een vrij humane manier van sterven, de meeste jagers zijn wel zo getraind dat ze niet 6 keer hoeven te schieten en dan overlijdt het dier in 1 keer.
_Hedwig_ schreef:Ja, maar ik vind het wel ok, we weten natuurlijk niet precies hoe ze selecteren welke paarden er afgeschoten worden, maar ik maak me hier niet zoveel zorgen om, ik ga ervan uit dat er geselecteerd wordt op leeftijd en de gezondheid die ze hebben.
Dit omdat ik veel met een boswachter in Nationaal park de Hoge Veluwe gelopen, die schieten ook zwakke en zieke dieren af en laten die liggen, om de natuur die we na proberen te bootsen te helpen zo natuurlijk mogelijk te lopen.
Ik vind dit persoonlijk geen slechte zaak, anders moet het weer verkocht worden, wie weet waar het dan terrecht komt.......
Ik lees ook genoeg dat maar niet jan en alleman aan de paarden moet, dus het is eigenlijk allemaal wat.
_Hedwig_ schreef:Dat is wat ik in de post daarvoor heb gezegd, bij gebrek aan "natuurlijke" vijanden doen wij het....
Dus zijn wij de natuurlijke vijand, waarvan ik dan vind dat wij onderdeel uit maken van de natuur en dus de natuurlijke vijand zijn geworden.
kazary schreef:Voordat de jachtopziender daar bij kan komen en in 1 keer een dodelijk schot kan lossen, is het dier op sterven na al dood. Dat maakt die dag op al die dagen lijden ook niet meer uit.