Anky en Salinero niet naar Wereldkwalificatie in Göteborg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:23

Regels zijn gemaakt om je er aan te houden. Als niemand zich aan regels houdt dan hoeven we ook geen regels te maken.
Iedereen heeft evenveel kans om zich te kwalificeren ook mevr. van grunsven. Uiteindelijk heeft ze zich met PB ook kunnen kwalificeren. Nobel dat ze Salli rust heeft gegund na de OS van 2008, maar ieder doen en laten heeft zijn consequenties.
Een wildcard vind ik voor iemand die het echt verdiend maar de mogelijkheid niet heeft gehad, bij haar niet aan de orde lijkt me.

Over haar gezondheid, shit happens. Met een rug mag en moet je niet sporten een blessure serieus behandelen en niet haasten.
Dat je dan een finale mist is heel erg jammer, gun je je ergste vijand natuurlijk niet.
Maar ook voor haar kop op volgend jaar beter. Zij is nog jong, Salli is nog jong en als zij en Salli gezond blijven staan ze volgend jaar weer fris en monter aan de start.

happyness

Re: Anky en Salinero niet naar Wereldkwalificatie in Göteborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 23:35

Volgens mij is de wildcard niet zomaar in het leven geroepen maar bestond hij al hoor.... Dus in dat geval zou ik niet weten waarom zij daar niet voor gekozen zou worden?! Een regerend kampioen al meerdere jaren heeft het niet verdiend om weer aan de start te staan?!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 05:40

Ik zou het wel eens interessant vinden om een grote wedstrijd zonder Anky te hebben.. Hoe sneu ook voor Anky.. Ik denk dat er genoeg andere ruiters zijn die die wildcard verdienen :)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 07:06

een wedstrijd zonder Anky is in principe al bepaald, dan is de lol er gauw af.
als er iemand recht heeft op die wildcard is het Anky wel, ze heeft het dubbel en dwars verdiend.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 07:39

djinnie schreef:
Overigens vind ik het wel flauw dat er wordt gesproken over: het valt me op dat er nog nergens "net goed" is gezegd, maar er vervolgens wel op de man wordt gespeeld als iemand aangeeft geen fan te zijn. Ik neem aan dat je eigen rijstijl en hoe goed je zelf bent absoluut niets te maken heeft met wel of geen fan zijn... Dat is iets dat je voor jezelf mag uit maken, ook al rijdt je verschrikkelijk paard of heb je zelfs helemaal niets met paarden. Foto's van iemand in het profiel beoordelen en daar een snerende opmerking over maken lijkt me ongewenst.

Helemaal mee eens!! :j

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 11:16

Balen!
Zoiets gun je toch niemand...

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 17:17

imd schreef:
Ik zou het wel eens interessant vinden om een grote wedstrijd zonder Anky te hebben.. Hoe sneu ook voor Anky.. Ik denk dat er genoeg andere ruiters zijn die die wildcard verdienen :)

En de winnaar is....... Isabell!! Haha dat is dan ook niet meer spannend!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:19

Bovendien, waarom zou de organisatie Anky niet willen?
Hoe trek je anders publiek? Anky én Isabell, spannender kan je het niet krijgen!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:45

Ik kan me voorstellen dat ze een jonge goeie combinatie uit eigen land de wildcard geven en zoals is gezegd, iemand die niet de kans had gehad om zich te kwalificeren om wat voor reden ook. In Amerika zijn genoeg talenten en daar komt het eigen publiek ook wel voor lijkt me. Trouwens, er doen toch wel bekende Nederlanders mee, dus ze komen wel aan hun trekken denk ik. Een eigen combinatie krijgt dan misschien de kans om te rijden op zo'n fantastische wedstrijd en kan dan ervaring op doen die later in een team op een kampioenschap weer van pas komt. Ik denk dat de USA ook verder moet kijken dan hun neus lang is. In Nederland wordt de wildcard toch ook meestal aan een Nederlander gegeven, dus het zal mij nog allemaal benieuwen. :wave:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 18:58

vur; Anky is wel dé Olympisch kampioen, drie keer goud. Denk dat andere Nederlandse namen niet zoveel zullen zeggen voor het, voornamelijk, Amerikaanse publiek.
Al is het zeker begrijpelijk als het naar een Amerikaan gaat. Toch duim ik volledig voor onze Anky.. :)
Verder heb ik geen idee wie de Wildcard uitgeven, anyone?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:09

Janine1990 schreef:
vur; Anky is wel dé Olympisch kampioen, drie keer goud. Denk dat andere Nederlandse namen niet zoveel zullen zeggen voor het, voornamelijk, Amerikaanse publiek.
Al is het zeker begrijpelijk als het naar een Amerikaan gaat. Toch duim ik volledig voor onze Anky.. :)
Verder heb ik geen idee wie de Wildcard uitgeven, anyone?

Ja dat is wel zo, maar toch. Het zal mij benieuwen. Had Anky zich dan met Painted niet gekwalificeerd?

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:26

Lijkt mij wel aangezien ze met hem ook aardig mee deed de laatste tijd! Denk alleen niet dat ze PB mee neemt mocht ze niet met Salli mogen, hij heeft rust nu! Zal ook wel te maken hebben met komend dekseizoen!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:39

vur schreef:
Ik kan me voorstellen dat ze een jonge goeie combinatie uit eigen land de wildcard geven en zoals is gezegd, iemand die niet de kans had gehad om zich te kwalificeren om wat voor reden ook. In Amerika zijn genoeg talenten en daar komt het eigen publiek ook wel voor lijkt me. Trouwens, er doen toch wel bekende Nederlanders mee, dus ze komen wel aan hun trekken denk ik. Een eigen combinatie krijgt dan misschien de kans om te rijden op zo'n fantastische wedstrijd en kan dan ervaring op doen die later in een team op een kampioenschap weer van pas komt. Ik denk dat de USA ook verder moet kijken dan hun neus lang is. In Nederland wordt de wildcard toch ook meestal aan een Nederlander gegeven, dus het zal mij nog allemaal benieuwen. :wave:

Anky heeft nu ook geen kans gehad om zich te kwalificeren. Buiten dat om is Anky de trekpleister van de dressuur in combinatie met Isabelle, veel spannender kan je het voor het publiek niet maken.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:34

Reactie op bovenstaande post...
Anky heeft wel degelijk de kans gehad om zich te kwalificeren, maar de kans met Salinero niet aangegrepen. Dan houdt het gewoon op.
Ze zal PB wel niet goed genoeg vinden voor de finale....maar een keuze heeft ze zeker.
Om dan te zeggen, of met Salinero of niet....ook dat is een keuze !
Laatst bijgewerkt door kiana op 19-02-09 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:38

kiana schreef:
[

Anky heeft nu ook geen kans gehad om zich te kwalificeren. Buiten dat om is Anky de trekpleister van de dressuur in combinatie met Isabelle, veel spannender kan je het voor het publiek niet maken.[/quote]

Anky heeft wel degelijk de kans gehad om zich te kwalificeren, maar de kans met Salinero niet aangegrepen. Dan houdt het gewoon op.
Ze zal PB wel niet goed genoeg vinden voor de finale....maar een keuze heeft ze zeker.
Om dan te zeggen, of met Salinero of niet....ook dat is een keuze ![/quote]

Salinero stond nog steeds op rust sinds de OS lijkt me niet meer als redelijk en realischtisch dat ze haar paard dat al zijn vermogen heeft gebruikt de tijd geeft om weer op krachten te komen, dus nee in dat opzicht had ze geen keus.
De keus om met PB mee te doen heeft ze idd wel, of hij daar aan toe is zal enkel Anky weten.