Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:hilden1971 schreef:Jammer maar valt mij wel op dat veel Negro nazaten hartkwalen hebben denk ook eens aan troy e.d.
Dit slaat natuurlijk als een tang op een varken (excuseer de uitdrukking, kon zo gauw geen betere spreuk vinden)
Welke Negro nazaten hebben volgens jou nog meer een hartkwaal?
Spargo was idd niet goedgekeurd. Hij was een derde bezichtigingshengst.
Citaat:Vanuit foktechnisch oogpunt weet ik dat er veel nazaten zijn met problemen, gelet op hart en cournage dat is verrekte jammer, maar wel een feit.
hilden1971 schreef:Het maakt toch geen mallemoer uit of een paard al dan niet is goedgekeurd?. Het is gewoon jammer voor het paard en de eigenaar. Ik kan als vb Troy noemen. Vanuit foktechnisch oogpunt weet ik dat er veel nazaten zijn met problemen, gelet op hart en cournage dat is verrekte jammer, maar wel een feit. Deze jonge paarden zien we niet terug in de sport die verdwijnen via een achterdeur, waar naar toe? de fokkerij? de slacht? Of het mooie recreatiepaardje van de buurvrouw? ik weet het niet maar ik wil er niet mee fokken. Wat wel betekend dat ik dit enorm jammer vind want qua exterieur is hij fantastisch, oh ja ook de röntgen foto`s zijn goed bij Negro.
Dat mag dit voor sommige onder ons als een lül op een drumstel klinken, maar wat kan ik daarmee?.. helemaal niets. Fokken blijft gokken ook met Negro.
Suzanne F. schreef:Jeetje wat een pech weer voor Anne zeg!!!
Die heeft ook echt elke keer wat met haar paarden. Telkens als ze het hoogste nivo gehaald hebben gaan ze dood of raken ongeherstelbaar geblesseerd...![]()
Chronos, Any How, Dempsey, Negro, nu Spargo... ik dacht dat Rafurstinels ook vanwege blessureleed uit de sport is teruggetrokken??
Wat sneu, het lijkt wel of het gewoon niet zo mag zijn voor haar.