Kleding van dressuurruiters gemoderniseerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 03:05

Citaat:
jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren chaps.

Gôh...chique hoor. :(

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 05:15

Jeeeeeeeeeeeeejj past mooi bij mijn bruine zadel :D :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:01

Sjoert schreef:
Nog even en de dressuursport gaat de endurance achterna.

Ook gekleurde hoofdstellen. :\

Ik weiger dan nog een foto te schieten.

Helemaal mee eens...

Ik vind bruin, groen, krijtstreep of grijs totaal geen probleem, hoewel smaken verschillen, ik vind bruine cap en laarzen niet mooi, maar dat is puur een kwestie van smaak.
Maar dalijk komen mensen aan met zwarte laarzen, bruine jas en groene cap, nee dat ziet er mooi uit :+

Ik vind het erg jammer dat ze het zo vrijgeven, beetje discipline onder de ruiters kan helemaal geen kwaad is mijn idee...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:32

Eyes schreef:
Citaat:
jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren chaps.

Gôh...chique hoor. :(

wat is hier mis mee dan?

ik vind het ergens wel goed dat het gelijk komt te staan met het springen,aan de andere kant..........krijg je straks allemaal gekke kleurencombinaties....dat zou ik toch ook wel jammer vinden.

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 08:50

Sjoert schreef:
Ik heb een donkere huidskleur en wil nu wel eens wat anders dan zwart.
Wat zouden jullie adviseren? Ik kom er echt niet uit.
Ik vond het eigenlijk wel fijn dat iedereen hetzelfde had.

Roze mag niet. :roll:

Donkere huidskleur ????? _O- _O- _O- _O-

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:08

Releaxd :D

hilden1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:45

pris87 schreef:
Is het geen grap 1 april :P

Niet te hopen, sinds de berichtgeving van dit bericht zal al menig pinpas getrokken zijn, en ik denk dat de hippische wereld ontploft wanneer dit een grap blijkt te zijn na al die veel te dure aankopen. Ik denk dat het KNHS dan veel klachten gaat ontvangen. }>

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:48

Als het echt zo is, helemaal super!!! Dat word bruin/creme starten :9

Isabella_

Re: Kleding van dressuurruiters gemoderniseerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:50

Als alles bij elkaar past vind ik het best mooi..
ik blijf lekker in het zwart!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 09:54

Pipo schreef:
Netje schreef:
Fijn voor de Subtopruiters: kunnen de broodruiters op de grote concoursen (met een hoog prijzengeld) met hun jonge paarden weer al het prijzengeld van de amateurs inpikken :(

Moet je zorgen dat je je beest beter voor elkaar hebt!!!
Ik vind het prettig dat die ruiters gewoon meedoen, dan heb je je iets om aan op te trekken en gaat het nivo op landelijke wedstrijden tenminste weer omhoog!

Pipo,

Ik ben het helemaal met je eens.
Bij ons op stal zijn er ook een aantal mensen die enorm ophef maken als ze tegen 'bekende namen' moeten. (en dat zijn mensen die zelfs Z rijden, zou je denken dat ze daar toch een beetje overheen zijn omdat ze zelf kunnen rijden, maar ja...)
Ik vind het juist geweldig tegen die 'bekende namen' te rijden, kan ik precies zien waar ik sta met mijn paard en opleiding en hoe ver we nog moeten :D

Maar terugkomend op de kleuren, ik zelf blijf voor zwart!
Al is heel misschien een heel klein licht krijtstreepje ook niet zo heel verkeerd.

En verder zien we wel waar dat schip strand.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:05

Wat ik wel grappig vind is dat qua paard bijna iedere dressuurruiter zo veel mogelijk het zelfde wil: zwart of donkerbruin. En dat men nu klaarblijkelijk de behoefte voelt om zich te onderscheiden middels gekleurde jasjes e.d.
:D :D :D

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:15

hoe zit het nu met de rijbroek? Geen kleur meer verplicht? Dan denk ik dat (als ik ooit weer ga starten) en prachtige lichtroze rijbroek ga kopen met fuchsia jasje!! Mooie roze chabrak en ik ben compleet!! hihi... :+

Vind het wel prima dat er wat meer mogelijk wordt eerlijk gezegd..Ik vind de gemiddelde springruiter er doorgaans echt niet verkeerd uitzien hoor...Al zag ik laatst wel heeeeel veel bling voorbij komen (ja zelfs swarofski embleem op jasje en overal allerlei merkjes en vlaggetjes) das dan niet helemaal mijn smaak..

Maar ondanks dat ik zelf waarschijnlijk wel voor een witte broek zal blijven gaan kan ik mij voorstellen dat er heel veel moeder blij zijn als dit dus ook een andere kleur mag zijn. (heb heel wat rijbroeken moeten afschrijven vanwege grote vetvlekken en groene grasbekkies...) Ik kan ook mooie en rustige combies maken met een andere kleur rijbroeken...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:33

leonie80 schreef:
Fijn voor onze jonge paarden bedoel je! nu hoeven we tenminste niet te wachten tot ze zes jaar oud zijn om eindelijk een keer Z te mogen starten, maar kunnen we ze ervaring op laten doen zodat ze niet in het "diepe" gegooit hoeven te worden. Daar gaat het namelijk om... niet om de prijzen weg te kapen.

Gezien jouw quote ga ik er gemakshalve maar vanuit dat jij per 1 april vrijwillig afziet van prijzen.... :o

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:37

Ik vrees wel dat het per 1 april een grote chaos gaat worden bij de diverse jury's.
Let maar op: een grote groep heeft weer geen kennis genomen van de wijzigingen, of heeft moeilijkheden met de interpretatie van de regels.
Levert weer een hoop gevloek en getier op........... :D :D :D

Dat dan weer wél........ ;)

****Jut even wat ouwe jury's op****

leonie80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:53

CGJ12 schreef:
leonie80 schreef:
Fijn voor onze jonge paarden bedoel je! nu hoeven we tenminste niet te wachten tot ze zes jaar oud zijn om eindelijk een keer Z te mogen starten, maar kunnen we ze ervaring op laten doen zodat ze niet in het "diepe" gegooit hoeven te worden. Daar gaat het namelijk om... niet om de prijzen weg te kapen.

Gezien jouw quote ga ik er gemakshalve maar vanuit dat jij per 1 april vrijwillig afziet van prijzen.... :o

Prima hoor.. ik heb namelijk nooit de illusie gehad dat ik van de sport rijk zou worden.

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 10:56

ik vind zn grijs gestreept jasje wel erg mooi, weet niemand toevallig een website waarop ik kleding voor springruiters kan vinden???

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:01

leonie80 schreef:
CGJ12 schreef:

Prima hoor..

Waarvan akte.
Zouden meer mensen moeten doen.

Afgelopen jaren heb ik gegarandeerd ook voor een leuk bedrag aan prijzen niet afgehaald
(maar dat komt omdat ik weiger om langer dan een half uur te wachten op de prijsuitreiking... ;) )

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:08

Bibah schreef:
ik vind zn grijs gestreept jasje wel erg mooi, weet niemand toevallig een website waarop ik kleding voor springruiters kan vinden???

Zoiets? :D :D :D
Mooi rood is niet lelijk....

Afbeelding

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:09

De jonge paarden mocht toch al wel HC gestart worden?? Dat geeft ook al dat de paarden mee op concour kunnen om ervaring op te doen, zonder dat idd het weinige prijzengeld dat er is in de lagere klasses is ook nog weggekaapt wordt? En om over het niveau dat omhoog getrokken wordt nog maar niet te spreken. Vaak hebben de profs hun paarden op 4 jarige leeftijd al zo netjes lopen dat daar geen basisruiter tegenop kan. (al helemaal niet omdat het gewoon zeer getalenteerde paarden zijn waar de profs mee rijden)....

Maar goed... ik rij toch geen wedstrijden, dus last heb ik er niet van :+

Rambobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:11

@ cgj12 dat is geen grijs, dat is imo toch rood ;)

nope niet echt mijn ding hihihi * alhoewel t kan natuurlijk goed uitpakken als je een mannelijk jurylid hebt met een ietwat te hoog testerongehalte hahaha

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:18

De KNHS heeft eindelijk begrepen dat die jonge paarden-rubrieken niet van de vloer gaan komen. Da's een doodgeboren kindje.
Vandaar deze knieval blijkbaar.

cas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:24

oehw ik denk dat ik het boeltje maar op marktplaats moet gaan zetten! Bruin staat zoveel mooier bij mn pony..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:34

Oooooh gaaf! Rijden met bruine laarzen, bruin tuig, bruin jasje en bruine cap of met krijtstreepje in 't jasje. Geweldig! _/-\o_
Ik ga gelijk nieuwe bruine wedstrijdlaarzen kopen, haha.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:49

En volgend jaar wil zeker ook iedereen met bandages/peesbeschermers en strikjes in allerlei kleuren rijden omdat het bij het springen ook mag?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:50

Anniek schreef:
En volgend jaar wil zeker ook iedereen met bandages/peesbeschermers en strikjes in allerlei kleuren rijden omdat het bij het springen ook mag?

Dat gebeurt echt niet..

IMO was het echt belachelijk dat je niet met krijtstreep, grijs of bruin mocht starten. Gewoon hele normale kleuren en ook netjes! Ik ben iig blij met de regel :D