Politie onderzoekt dode pony in weiland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 08:06

:oo wat vreselijk om je pony zo terug te vinden.
Arme pony en vooral arme eigenaar.

Het is hier vlakbij gebeurt.

Ik heb ook een ontzettend leuk kinder ponietje staan, die er gewoon om vraagt om geknuffeld te worden.
Ben ook telkens heel bang dat ze haar op één of andere manier iets aandoen of proberen mee te nemen.
Gelukkig(in dit geval) wil ze niet op de trailer.
Ook al is er heel veel toezicht op het land waar ze staan, het blijft eng om je pony's/paarden in het land te laten staan.

Op dit moment staan mn merries even bij huis op stal, wegens het natte weer.
Vind het nu wel even een fijn gevoel.

Het is toch ook te zot voor woorden dat je bang moet zijn dat je paarden in het land staan :?

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 08:32

Om die reden staan de paarden hier kort bij huis,we hebben ook weilanden verder van huis(1.5 km) en ik gebruik die enkel als hooiland,omdat ik ze graag onder toezicht houd
We hebben hier al last gehad van imbicielen die kampvuur maakten en met hete stokken de stroomlinten stukbranden.

na betrappen op heterdaad,en politie bijgehaald was het gelukkig gedaan,zijn ze bij andere mensen uit de buurt hun spelletje gaan doen.
Politie zei,we staan daar elke dag,die ouders doen niets aan hun kids.

Ik zei,ok,dan laat ik de hond op hen los,want ze staan op mijn erf

dat was toegelaten ,maar hij mocht hen niet op de openbare weg bijten want dan zou ik problmemen hebben!

Nadia
Oppermuts

Re: Politie onderzoekt dode pony in weiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:20

Oh wat vreselijk, arme pony ;(
Ik snap niet waarom mensen niet met hun handen van een andermans dieren af kunnen blijven. Onbegrijpelijk :n

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:16

stef schreef:
touw om de hals en de mond....

zo maakte ik vroeger weleens halstertjes als ik geen halster kon vinden...
T zou toch niet zo zijn dat kids op die pony hebben willen rijden ofzo, het vergeten zijn af te halen, en nu met alle gevolgen van dien?

Hoe vreselijk het ook is...dit kwam ook als eerste gedachte bij mij op.
Kinderen hebben soms hele vreemde ideeën over wat leuk en goed is en onbedoeld kan dat soms héél erg mis gaan.
(denk aan het kind dat zijn zusje gedood heeft in de wasmachine)

Hopelijk overkomt dit deze man (en niemand eigenlijk) niet weer!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:24

verschikkelijk zeg! Ik snap niet dat er mensen zijn die zomaar andermans weiland in lopen!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:28

Die mensen zijn gewoon ziek in hun hoofd.

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 11:30

Jeetje, wat bezielt mensen tegenwoordig toch ;(

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:15

lejo schreef:
Hoe vreselijk het ook is...dit kwam ook als eerste gedachte bij mij op.
Kinderen hebben soms hele vreemde ideeën over wat leuk en goed is en onbedoeld kan dat soms héél erg mis gaan.
(denk aan het kind dat zijn zusje gedood heeft in de wasmachine)

Hopelijk overkomt dit deze man (en niemand eigenlijk) niet weer!

Idd, ik heb mijn pony vroeger ook wel eens meegenomen op een manier waarvan ik nu denk: goddank dat het beestje zoveel gewend was, en altijd rustig bleef..

Een kind denkt niet zo snel na over de gevolgen, stel ze wilden de pony even mee nemen aan de hand, fabriceren een soort halster, pony is er niet van gediend en rukt zich los en gaat er van door. Zo'n kind gaat dan echt niet denken van, goh laat ik die pony weer vangen om het touw er af te halen, nee die loopt gewoon weg. Ondertussen zit het touw te strak, en de gevolgen zijn nu wel duidelijk..

Het is maar een theorie, maar hij is volgens mij wel heel voor de hand liggend..

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 14:42

idd, ik heb dezelfde gedachtengang als Zorro en Iejo, bovendien ga ik er ook nog van uit dat wanneer een kind er dan af tuimeld of de pony breekt los, ze er van schrik er van door gaan ( zowel de pony als het kind) omdat een kind donders goed weet dat het niet mag wat ze doen...het vaak kinderen zijn die juist dol op pony's zijn en dolgraag een verzorgpony willen hebben ..
Ik geloof niet in mishandeling er is iets mis gegaan met vreselijk gevolg...arme pony en eigenaren...
Voor alle duidelijkheid ,ik praat een eventueel kind niet goed, maar als ik hier de vriendinnetjes van mijn dochtertjes heb willen ze allemaal het liefst wat met de pony's doen al is het maar aaien! Wandelaars staan hier ook altijd stil. Maar de wei inlopen moeten ze hier ook niet doen...

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:18

Oh bah, arm diertje..

Het is hier vlakbij gebeurt.. Griezelig.. Je zou je paardje maar zo vinden.. bah..

mOamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:04

Echt vreselijk. Wat voor ziekelijk persoon ben je als je zoiets doet.. :n
Zal diegene eens een touw straks om zn hals binden.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:33

Ik woon daar vlakbij en weet dus ook om welke man het gaat.
Dit is niet de eerste x dat er een dood dier ligt, maar de DB doet gewoon niks.
Hebben al 1 x voor zijn paarden de DB gebeld en de vragen die wij kregen was wat het ras was van de paarden en waarom wij dachten dat ze verwaarloosd waren. Nou je ziet alle ribben en eigenlijk alle botten. Helaas hebben ze niks ondernomen en lag er 2 maanden later een dode vrieze merrie in de wei. Sindsdien worden die andere paarden wel redelijk verzorgt maar zijn arme schaapjes hebben zomers bij 30 graden nooit water of iets. Vreselijk, van mij mag de DB al zijn dieren in beslag nemen en een dierverbod opleggen. Helaas doen ze niks en zullen wij in de omgeving nog vaak een dood dier tegenkomen van hem.

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:45

Sweetselina schreef:
Ik woon daar vlakbij en weet dus ook om welke man het gaat.
Dit is niet de eerste x dat er een dood dier ligt, maar de DB doet gewoon niks.
Hebben al 1 x voor zijn paarden de DB gebeld en de vragen die wij kregen was wat het ras was van de paarden en waarom wij dachten dat ze verwaarloosd waren. Nou je ziet alle ribben en eigenlijk alle botten. Helaas hebben ze niks ondernomen en lag er 2 maanden later een dode vrieze merrie in de wei. Sindsdien worden die andere paarden wel redelijk verzorgt maar zijn arme schaapjes hebben zomers bij 30 graden nooit water of iets. Vreselijk, van mij mag de DB al zijn dieren in beslag nemen en een dierverbod opleggen. Helaas doen ze niks en zullen wij in de omgeving nog vaak een dood dier tegenkomen van hem.

zo dan, eerlijk gezegd vond ik het maar vreemd verhaal, ik beschuldig niemand hoor maar er word hier van alles beweerd zonder bewijzen, nou ik vind het maar raar in ieder geval wurgt een kind niet zo maar een pony, vind het wel erg voor die kleine pony, heel erg maar om nou van alles te beweren en te roepen.
Sweetselina daar bedoel ik niet jou mee, jij kent de man blijkbaar beter als wij, erg allemaal heel erg.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:46

This ook echt zielig voor de paardjes en gelukkig zorgt hij nu wel een stuk beter voor die andere paardjes maar vind het zonde dat het nu weer op een andere plek gebeurt. Ik dacht dattie ervan had geleerd.

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 17:58

@Sweetselina ; het is heel vervelend als het zo blijkt te zijn dat deze man niet goed voor zijn paardjes zorgt (ik ken hem niet dus kan niet weten of dit waar is), maar hij heeft zijn paardje toch niet gewurgd, dus in dit geval doet dit niet echt terzake.

Ben heel benieuwd of er ooit boven water komt wat er gebeurd is.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:00

Nee, daar heb je inderdaad gelijk in. Daar heb ik helemaal niet bij stil gestaan. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek naar boven komt.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 18:46

als ik het filmpje kijkt zie ik niet echt een kinderomgeving...
al zegt dat niets.

en sweetseline, dit gaat helemaal niet over de man, die heeft er niks mee te maken...
en speculeren schiet niet op, ik zie namelijk gewoon goed verzorgde pony's...
en dan gaat dit topic weer vol lopen met speculaties.

liiisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 20:04

oh jeetje hoorde het op nieuws en las het in de krant! dit is zo erg eigenlijk kunnen je pony's dus niet meer veilig lopen in een weiland echt niet normaal!

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 08:43

JEMIG! wie doet nou zo iets. krijgen die mensen daar een kik van ofzoo ! theem! niet normaal.

Sweetselina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:08

Nee, ik moet het inderdaad recht zetten (moet eerst nadenken voor ik iets post), maar het gaat inderdaad niet om die man. Dus bij deze neem ik alles terug van wat ik heb gezegd.

Ze denken dat ze de pony wilde stelen en dat daar iets mis is gegaan.

Lekker onze straat grenst aan die straat, dus onze paarden blijven voorlopig achter ons huis staan.

Opzich zijn er genoeg kinderen in de omgeving, maar denk niet dat kinderen ( en dan bedoel ik pennymeisjes) een pony kunnen wurgen. Was mij nooit gelukt op die leeftijd.

(hoe vind ik een moderator die mijn tekst over mishandeling weg kan halen, want is totaal niet relevand en dus ook niet op deze man van toepassing. Graag per PB))

lejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:07

Ik denk ook niet dat die kinderen die pony gewurg hebben, maar dat ze een halstertje oid hebben willen maken en dat hij zichzelf daar in verstrikt heeft. Dan heeft de pony dus eigenlijk zichzelf gewurgd. In paniek zijn ze daar zeker toe in staat.

Je kunt je eigen bericht over de meneer even temmen, maar zolang je het zelf recht zet lijkt me er niet veel aan de hand.

Ryanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:18

Uuh waarom geeft iedereen de kinderen de schuld, er zijn de laatste tijd zooveel dingen gebeurt op mishandeling gebied er lopen van die gekken rond, ga niet conclusies trekken als je niet weet waar het over gaat ;)

150863

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:00

ik weet dt je niet op bokt mag schelden etc..

maar die mensen moet je zelf eens flink laten lijden!!

kl*te mensen:@:@:'(

150863

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 19:02

en denk eens na!!
een kind heeft niet eens de kracht om dat te doen.

zo'n shet raakt in paniek begint te trekken etc..
nou zo'n kind krijgt dan zeker weten wel gratis vlieg les hoor!

dus ga daar maar niet van uit!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 20:50

het gaat ook niet om de kracht, het gaat om een gedachte die bij mij opkwam wat een mogelijkheid zou kúnnen zijn.
helaas blijkt weer dat mensen niet lezen en er gelijk vanuit gaan dat het beestje door kids is gewurgt...
En dan nav een mogelijke theorie...