'Door LID in beslag genomen paarden worden verwaarloosd'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:53

arme paarden, ze moeten juist meer liefde krijgen en niet nog minder :(

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 19:53

piecon schreef:
Ze zal de paarden zelf wel te ruw hebben uitgeladen!

Ze báálde van de DB dat is zeker en het is deze dame er veel aan gelegen om die een hak te zetten....

Maar hoe dan ook, hoop ik dat de waarheid boven tafel komt.

miss_white54

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:27

ik vind gewoon dat paarden die ingenomen worden naar een goede stal moeten gaan van de overheid..
Waar ze weer up to date worden gemaakt voor de verkoop!
Beter kan niet tog?

slimmerik

Re: 'Door LID in beslag genomen paarden worden verwaarloosd'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:40

Eerst moet maar eens onderzocht worden òf ze inderdaad op een slecht opvangadres gestaan hebben òf dat de verwondingen later zijn toegebracht.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 17:30

Denk er in de eerste plaats eens over na WAAROM deze paarden in beslag zijn genomen!!
Dat er tijdens de opvang een keer wat mis gaat, is kwalijk, maar dat deze vrouw hier het slachtoffer gaat uithangen vind ik heel onterecht!!!
Er staat trouwens een leuk stukje in die uitspraak die te vinden is op de site van zinloos geweld tegen dieren; dat de paarden opgevangen werden voor een stichting...iedereen die zich even in de links van slimmerik op de eerste pagina verdiept, kan daar dan zijn conclusies wel uit trekken ga ik vanuit....
En zijn er dan geen foto`s van hoe ze op dat opvangadres zijn aangekomen? Daar wil ik de foto´s wel eens van zien!

piecon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:37

Waar ik niet bij kan is dat de LID de paarden in beslag neemt en ze vervolgens naar een adres zou doen waar ze vervolgens verwaarloost worden. Kom op zeg!! Die adressen zij best met zorg uitgezocht en ook al verzorg je ze nog zo goed, een wondje is zo opgelopen.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:35

Ik weet waar deze paarden hebben gestaan en dat is een heel goed, groot en bekend bedrijf. Maar deze bedrijven blijven geheim i.v.m. eventuele `acties` van de eigenaaren van de in beslag genomen paarden....

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 15:07

Nou ik heb even gegoogled op de namen van de betrokkenen en dat is niet mis...

Maar laatste ontwikkeling was dat ze naar Duitsland zijn vertrokken toch? Zijn ze nu weer in NL opgedoken dan?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 21:26

Nee hoor, gaat in Duitsland gewoon verder....

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:10

frisiangirl schreef:
Denk er in de eerste plaats eens over na WAAROM deze paarden in beslag zijn genomen!!
Dat er tijdens de opvang een keer wat mis gaat, is kwalijk, maar dat deze vrouw hier het slachtoffer gaat uithangen vind ik heel onterecht!!!
Er staat trouwens een leuk stukje in die uitspraak die te vinden is op de site van zinloos geweld tegen dieren; dat de paarden opgevangen werden voor een stichting...iedereen die zich even in de links van slimmerik op de eerste pagina verdiept, kan daar dan zijn conclusies wel uit trekken ga ik vanuit....
En zijn er dan geen foto`s van hoe ze op dat opvangadres zijn aangekomen? Daar wil ik de foto´s wel eens van zien!

Ben helemaal nieuw hier, maar heb dit gelezen allemaal, en begrijp niet, van jouw frisiangirl, waarom jij wel weet wie de stal is waar die paardjes waren? :o?
En ik dacht dat het bericht ging over dat transport, niet waarom die paardjes in beslag werden genomen?
Want die foto´s zijn toch fris, ik bedoel dat zijn toch duidelijk frisse wonden, dat ziet erbij mensen ook zo uit, als ze bij ons ingeleverd worden.

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:55

Netje schreef:
Dit gaat toch over stal Duin en Daal; zou weinig waarde hechten aan de verhalen van de dame in kwestie. De geschiedenis heeft geleerd dat ze errrrrrug veel zaken verdraait en zelden de waarheid spreekt en haar paarden zelf stelselmatig tekort heeft gedaan (ik zet het hier netjes neer). Ik kan aan de hand van foto's niet bepalen hoe deze dieren aan hun verwondingen komen en wanneer ze genomen zijn. Wel vind ik het absurt dat de paarden teruggegeven zijn na alles wat daar gebeurd is !

Ben wel :o? maar begrijp dat de Rechter de paarden terug gegeven heeft.

Het zijn toch allemaal veronderstellingen, of hoe heet dat ook weer, wat jij nu uit?

Ik kan ook niet weten wanneer de foto´s gemaakt zijn, maar met zulke wonden en zo fris, zal wel een waarheid aanzitten denk ik...

Weet jij dan meer?? Heb jij dan persoonlijk bewijzen??
Wordt wel nieuwsgierig als ik dit allemaal lees.

Bedoel de achtergronden, de werkelijke achtergronden, die mijnheer ter Napel, die heeft toch meer goede dingen gedaan, die zou toch wel weten wat hij zegt en schrijft op zijn website??

Wat ik wel raar vind, het ergens veronderstellingen gelezen, daar stonden naam en toenaam in, dat vind ik zelf raar hoor, want dat moet dan toch zo´n modi schrappen??? Of doen ze dat niet hier op dit forum?
Tja ben nieuw maar al heel veel gelezen.........

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 00:13

Beste 'Annemieke': je registreert je vanavond op Bokt en geeft dan een reactie. Beetje kinderachtig om een schaduwaccount aan te maken hiervoor. Ik herken de schrijfstijl uiteraard wel; maar zou het dapperder vinden als je onder je eigen naam reageert. Weet ik meer: ja echt wel, maar dat ga ik hier verder niet neerzetten en dat gaat 'Annemieke' uit Beverwijk verder ook niets aan. Verder snap ik de inhoud van je stukje niet erg, omdat het - zoals gewoonlijk - in slecht Nederlands geschreven is. Je denkt verder maar wat je wilt, dat kan me niet echt boeien :D

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 08:56

"Annemieke" heeft al eerder gereageerd hoor! Maar natuurlijk wel in dit topic...Als je meer wilt weten zou ik je aanraden even de zoekfunktie te gebruiken..Die werkt zelfs bij :o?

Netje, ben het helemaal met jou eens.. :D

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:20

Vind het wel allemaal vreemd, die brieven?

Gaat toch hier om het transport, niet over die vrouw, maar wie er verantwoordelijk is.
En ik zie alleen verse wonden, lijkt op die kont wel een brandwond en op de staart ook.
En dan die hoef, als je goed kijkt zie je bot.

Dat bedoel ik gewoon, en niet al die andere verhalen.
Kijk naar de foto´s en het verhaal in de Telegraaf. :(

joury15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:08

annemieke19 schreef:

Gaat toch hier om het transport, niet over die vrouw, maar wie er verantwoordelijk is.
En ik zie alleen verse wonden, lijkt op die kont wel een brandwond en op de staart ook.

hallo allemaal

zo even reageren
wat ik begrepen heb
is dat mevr D de B de paarden zelf naar duitsland heeft vervoerd
met 4 stuks in een twee paards trailer
en die gene die mee is geweest die proffessor
die moet zich de ogen uit zijn hoofd schamen
komen al die verhalen dan zo maar uit de lucht vallen
zo veel mensen die allemaal bijna het zelfde verhaal hebben
dat kan geen toeval zijn
of ik moet me wel heel erg vergissen ik heb de paarden gezien
hoe ze er aan toe waren
ik heb gezien hoe ze werden geslagen als ze te snel naar de voerbak gingen
dat ze op de kale grond stonden en in hun eigen strond moesten liggen
ik heb foto,s van mijn paarden die mager en zweepslagen hebben
nooit vergeef ik het me zelf dat ik zo blind kon zijn
dat ik niet in de gaten had hoe zij toneel speelde
en steeds meer van onze waardigheid afnam
nu staan mijn paardjes er erg goed bij
maar toch komt het steeds weer terug dat ik nog heel moeilijk mensen kan vertrouwen
dat ik heel lang de kat uit de boom kijk
dat heb ik er aan over gehouden
wat erg veel pijn doet ik was altijd een open en vrolijk mens
maar dat open naar andere mensen dat is weg dat komt nu heel langzaam terug
maar na zo veel jaren

ik voeg even wat toe (had het al geplaatst)

ik ga mezelf niet meer vededigen tegen mensen die haar geloven
net als ik toen deed
ze doen maar ze komen echt wel achter de waarheid
want vroeg of laat valt het vriendelijk masker van mev D de B
ze is niet voor niets uit de FNRS gegooid
ook die proffessor komt er wel achter want als mevr D de B voor zich zelf moet kiezen
of voor vrienden dan ben je een hete aardappel hoor
dan val je als een baksteen
waarom zijn zo veel mensen in duitsland tegen haar ?????
niet om mij hoor ik had het hoofdstuk D de B al lang afgesloten
maar dan word je weer benaderd door mensen die
het zelfde mee maken en mij vragen wat ik heb mee gemaakt
of ze schrijven mij hun verhaal

het zal me niets verbazen dat ze verwondingen door mevr D de B zelf zijn aangebracht
want laten we eerlijk zijn als het jou paarden zouden zijn dan nam je ze niet mee op deze manier
of je haalde er direkt de politie er bij
en niet een paar dagen later
dus waar de paarden de verwondingen vandaan komen geen idee maar ik denk niet
bij het opvang adres
maar of we dat ooit zullen weten geen idee

groetjes joury
Laatst bijgewerkt door joury15 op 03-03-09 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:27

annemieke19 schreef:

Gut 'Annemieke' of hoe ik je ook moet noemen: klinkt alsof je precies weet hoe het gedaan is. Wil niets insinueren, maar ik zou zeggen: hou op met deze flauwekul en deze schaduwaccount. Wat wil je ermee bewijzen ??

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:21

Sorry
Maar waarom flauwekul?

Lees dit forum, het gaat over het transport.
Niet over andere dingen, die steeds erbij gehaald worden.

Veronderstellingen, van alle kanten.

De paarden zijn door de LID van A naar B gebracht.
Dit heb ik gelezen.
En jullie allemaal.
Niemand van jullie is ooggetuige, dus allemaal suggestie.

Steeds drammen jullie door op oude dingen.

Feit 1.
Terug gegeven door de rechter.
Feit 2.
De paarden zijn in opdracht van diegene die ze in Depot hadden gestopt (dacht de LID), getransporteerd.
Feit 3.
Die mevrouw en die Professor, komen in het hele verhaal van transport niet voor. Dus kunnen ze (omdat niemand weet waar deze opslaghouderijen zijn, wat frisiangirl al schreef) de paarden niet opgehaald hebben.
Want ze mogen niet weten waar de paarden stonden. (dit lees ik uit berichten van frisiangirl)

Dit is allemaal te lezen, en is niet geheim, want ik heb het ook allemaal kunnen lezen.
Zelfs een brief die frisiangirl op een friesenforum geplaatst heeft.

Dus mag ik ajb mijn vraagje´s hebben????????????

Heb gewoon vraagje´s gesteld.
En nu reageren jullie zo??
Mijn account is nieuw.
Ben 1 dag erbij enz...

Joury is ook nieuw, en reageert hier zeer uitgebreid, dat mag wel??????
Schrijft ik heb dit al eens geplaatst maar nu uitgebreider?????????
Snap dat niet als je nog maar één berichtje geplaatst hebt????????? :(:)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:54

Tjonge, jonge... sinds wanneer zijn de verhalen in De Telegraaf 100% waar?

Ik heb de foto's gezien van de paarden voor de tijd dat ze in beslag genomen zijn.... ik geloof bijna dat ze er met deze verwondingen er nog beter uit zien als daarvoor.

Daphne en haar gestoorde professor draaien nu ècht door :oo

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:51

@ Annemiek: bewijs dan maar dat de paarden deze verwondingen voor of tijdens transport opgelopen hebben en niet dáárna...

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 08:54

Annemieke, probeer je nu mensen tegen mij op te zetten? Zodat ik de waarheid helemaal op internet schrijf? Jammer meid, dat gaat allemaal via gesloten deuren voor jou. Maar je leest tzt de echte waarheid wel.

Overigens is joury iemand die blijkbaar alles met eigen ogen heeft gezien dus een "ooggetuige" en heeft alle recht hier te schrijven....

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 10:27

Daar ligt nou ook t hele probleem, zie het maar eens te bewijzen.
Hoe graag ik die Daphne ook gestraft zie worden, toch ziet die hoefwond er vreselijk uit én vers..net ALSOF die tussen de klep van de trailer is blijven hangen. Gezien de paarden al sinds juni???(zoiets meen ik mij te herinneren) in bewaring stonden, kan dat niet van daarvoor al zijn. Dus recentelijk gebeurd. HEtzij bij Daphne, hetzij op trailer? (brandwond, lijkt een enorme schaafwond, mss chauffeur te hard over de kleine weg gereden??? waar je met je auto al nauwelijks tempo kunt maken).
Enfin, hoop dat er gauw duidelijkheid komt waar deze verwondingen vandaan komen en bij wie ze opgelopen zijn.
Daphne is geshuffeld en die vent van dr net zo, maar als je al zo streng onder toezicht staat, moet je wel van hele 'goede' huizen komen wil je dit doen laten lijken alsof het bij de LID is gebeurd..kan je je nl niet permiteren nog eens dat geneuzel erbij als achteraf bnlijkt dat ze het wel zelf gedaan heeft.
Ze heeft nou eenmaal een slechte naam opgebouwd en daar kom je niet zomaar van af..en ja, ze zal denk ik het minimaalste doen voor haar dieren, om de AID en LID en wet te ontlopen..

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:34

Ik vind het er ook erg naar uitzien, maar je moet toch wel een heel erge brokkenpiloot zijn om meerdere paarden in één rit zo toe te takelen lijkt me.... Ik neem niet aan dat ze honderden kilometers ver weg stonden en de meeste wegen in Nederland zijn goed begaanbaar !

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 11:55

De paarden stonden ongeveer 200 kilometer verderop.... En als de geruchten waar zijn dat ze de paarden zelf heeft opgehaald en er 4 paarden in de trailer stonden (waarvan er 1 op de bodem lag bij aankomst) dan is het niet zo verwonderlijk dat er zulke verwondingen optreden toch?

Maar ik zeg heel duidelijk, geruchten he...dan kan ik in elk geval op dat punt niet aangeklaagd worden... :D

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 12:18

:D :D (vwb de kleine lettertjes). Als het écht zo zou zijn dat dat gebeurd is (blijft een gerucht natuurlijk, maar ja wat valt er in dit hele verhaal wel te bewijzen) dan is dat natuurlijk diep triest !

annemieke19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 15:31

frisiangirl schreef:
Annemieke, probeer je nu mensen tegen mij op te zetten? Zodat ik de waarheid helemaal op internet schrijf? Jammer meid, dat gaat allemaal via gesloten deuren voor jou. Maar je leest tzt de echte waarheid wel.

Overigens is joury iemand die blijkbaar alles met eigen ogen heeft gezien dus een "ooggetuige" en heeft alle recht hier te schrijven....

Nee frisiangirl, weer verkeerd begrepen, ik lees de raporten die op de website van Stichting Zinloosgeweld staan.
Heb gelezen wat jij geschreven hebt, dat de bewaarbedrijven of hoe die heten niet bekend zijn.
Dat jij die wel kende.
Wanneer die niet bekend zijn, dan kan die mevrouw niet daar gewezen zijn, want in het bericht staat dat het een transport was van de LID. (niet te verwarren met AID)

De waarheid heb ik gelezen bij zinloosgeweld, wat hier allemaal geschreven wordt berust op vermoedens.