Politie [***] is fel tegen paarden in de binnenstad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SJANNE_DARK

Re: Politie Enschede is fel tegen paarden in de binnenstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 15:08

De bruiloften mogen nog wel gewoon gereden worden, het gaat om de toeristische ritjes. Nu hebben ze inderdaad een proef periode om zich te bewijzen, maar ze moeten wel hellemaal oom de stad heen, dus langs plaatsen waar totaal geen mensen komen, juist alleen verkeer.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:46

die bruiloften is ja ook geen probleem, die routes lopen over de ontsluitingslussen en zijn niet permanent toeristisch te noemen.
De paarden van schouwink staan prima in de hand daar zal niemand iets over zeggen. Ik ken die mensen ook wel, wie uit enschede trouwens niet. hele bekende verschijning. en het gaat er ook helemaal niet om dat die mensen hun paarden niet aan komen. Maar op de koets zitten een koetsier en een groom, in de stad lopen duizenden winkelende mensen, rijden duizenden autos, bussen, vrachtwagen en de meesten hebben geen begrip voor de toerist die met vakantie is en lekker vanuit een toeristisch oogpunt de stad wil zien. de inwoner van Enschede heeft haast, het moet snel en ik vrees dat er dan gevaarlijke situaties gaan ontstaan, noem maar vrachtwagen aan de luchthoorn, automobilist die er nog snel even langs moet, mama die niet op kindje let.
Nee nogmaals ik geef de gemeente groot gelijk dat ze dit niet gaan toestaan.
En in de huidige tijd in de huidige moderne enschedese binnenstad met zijn drukte hoort een paardentram echt niet thuis.
Ik heb zelf ook mijn koetsiersbewijs maar zou zowel niet met koets als met paard onder het zadel de stad in gaan. Je hoeft het gevaar ook niet onnodig op te zoeken.
Een paard onder de man op hol geslagen zie ik nog liever dan een complete volle paardentram op hol geslagen.

Met de vuurwerkramp is het niet te vergelijken daar moet ik jullie gelijk in geven. Maar ten tijde van de afgifte van vergunningen voor SE Fireworks heeft de gemeente de boot gemist kan me voorstellen dat ze die niet nogmaals willen missen.

Smurfinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:36

Montignac schreef:
jeetje, wat een overtrokken reactie? Wat is er nou mis met een paard en wagen in het centrum..enschede is geen amsterdam? en trouwens die paarden zijn drukte gewend. En een vergelijking met de vuurwerkramp is niet echt op z'n plaats

In Amsterdam lopen ook genoeg paarden met wagens rond hoor. Althans, de laatste keer dat ik er was, zo'n half jaar geleden.

Maar als paard met wagen niet meer mag, dan mag de bereden politie toch ook niet meer. Een dier blijft tenslotte een dier, en zelfs de politie is niet heilig. Dus ook een politiepaard kan op hol slaan.

Ik vind het onzin. Eens in de zoveel tijd gebeurt er iets ja, maar eens in de zoveel tijd stort er ook een vliegtuig neer, of rijdt er een automobilist in op een groep mensen (in de binnenstad). Naja, dan ga je toch ook geen vliegtuigen en auto's verbieden ofzo..? Ze denken gewoon makkelijker over paarden omdat het levende wezens zijn, die dus onvoorspelbaar kunnen zijn. Maar mensen zijn ook onvoorspelbaar, en dat zijn degene die het vliegtuig repareren en de auto besturen.