Paard met geamputeerde staart bij 'Das je goed recht'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BarendregtF

Re: Paard met geamputeerde staart bij 'Das je goed recht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:56

vergeten.....ik wens ze heel veel succes en ik hoop dat alles weer helemaal goed komt met Uniek(hoop dat het goed geschreven is)
Ik ben ook heel benieuwd of de eigenaresse van haar misschien hier op bokt kan laten weten hoe het verder met Uniek gaat!

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:57

Cayenne schreef:
De verwondingen deden me erg denken aan een topic hier op Bokt over een paard wiens staart bekneld zat in een staartbandage. Dat zag er ongeveer hetzelfde uit.

Hoe krijg je dat in hemelsnaam voorelkaar? O.o''

Het deed mij denken aan zo'n ander topic van een tijd terug, over injecties die ze paarden in de staart geven om de staart tijdelijk te verlamen (zodat het paard er 'ontspannener' uitziet) Dat kon toch ook van binnenuit zo beginnen te rotten? Al had dat paard geloof ik zon soort wond op de bil.

Maar als dit door eczeem komt en die wond is van buiten af begonnen, is het natuurlijk al een hele tijd aan de gang geweest. Dan snap ik inderdaad ook niet dat je niet eerder een andere DA belt.
Maar ja je weet natuurlijk niet hoe het precies is gegaan. Ik heb het begin ook niet gezien van die aflevering.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:57

Die dierenarts kan hier wel de schuld krijgen maar als het met een klein wondje is begonnen, hoe komt het dat het uiteindelijk zo'n grote wond is geworden, dit ontstaat niet in 1 dag.
Aangezien de eigenares ook op bokt zit hoop ik dat ze ons dit kan uitleggen.

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 23:58

@sammie .....er wordt door meerdere bokkers wel degelijk toe gezegt dat dat het begrijpelijk is door het vertrouwen wat je in je dierenarts hebt tenslotte heeft zo iemand er voor gestudeerd.
en oordelen van af de andere kant is idd makkelijk .
alleen de meeste spreken van uit hun hart en liefde voor hun paard .
de tv opname's laten verknipte beelden zin .....er zal vast een duidelijk verhaal vertelt zijn ,alleen door bepaalde zendtijd wordt het verhaal verkort .
ik begrijp dat de eigenares ook bokt zit en messchien wil ze eens uit de doeken doen ...hoe het onstaan is en hoe lang het heeft geduurt tot ze zich besefte dat een verkeerde conclusie was van de betreffende Da

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:00

racekater schreef:
Iedereen weet inmiddels wel dat een verhaal altijd twee kanten heeft ;).

Ja zou ook graag de andere kant horen, maar ben wel van mening dat er hier fouten begaan zijn door niet goed naar de staart te kijken. Zoveel is toch wel duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:01

Oh, dit had ik moeten zien.
Wij hebben exact hetzelfde meegemaakt met onze tinkermerrie. Duidelijk een geval van nalatigheid, alleen het bewijzen is lastiger.
(foto) http://www.mijnalbum.nl/Foto-SPA8HE7Y.jpg

Erg vervelend voor de eigenaar vh paard en voor het paard zelf.

Zou dit ook bij uitzendinggemist zijn?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:02

Maar Niels, bij jullie was het verhaal toch anders? Ze had toch een breuk in de staart oid?

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:03

ik heb het niet gezien maar ik hoop dat ik de herhaling kan zien of via internet. maar ik denk dat de eigenaresse hier zelf ook niet geweldig heeft gehandeld. als je het niet vertrouwd haal je er toch een andere DA bij. en als het onder de staart zit dan komt daar neem ik een ook wel eens ontlasting en urine tegenaan daar word het ook niet beter op. wie is er dan daadwerkelijk schuldig. oke de DA heeft zijn werk niet goed gedaan maar de eigenaresse heeft nou ook niet bepaald gedaan wat ze kon om dit te voorkomen. hopelijk komt het allemaal goed met het paard en zal deze er verder nier al te veel last van hebben ondanks dat het de vliegen niet kan verjagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:03

Het leek er veel op. Wel een beetje offtopic.
Kwam er op neer dat er bij de bevalling een breuk was gekomen, dat had herstelt kunnen worden. Maar de dierenarts (die het tot 2x toe heeft gezien) zei dat er niks aan de hand was.
Toen er een andere DA ,die eigenlijk voor iets anders kwam, was het al te laat...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 00:04

nielsd schreef:
Zou dit ook bij uitzendinggemist zijn?

Vanaf morgen staat de uitzending op sbs6.nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:05

Heb het al gevonden toch bedankt. Ik ben het aan het kijken, is al online.

Wij hebben er overigens geen zaak van gemaakt. De staart krijgen wij er niet mee terug en de rechtskosten zijn erg hoog (de DA rekening was nl ook niet mis). Ik heb hem wel op minder aardige wijze duidelijk gemaakt wat ik van hem vond.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:10

pipeloi schreef:
@sammie .....er wordt door meerdere bokkers wel degelijk toe gezegt dat dat het begrijpelijk is door het vertrouwen wat je in je dierenarts hebt tenslotte heeft zo iemand er voor gestudeerd.
Maar er wordt wel aan voorbij gegaan dat er gezegd is in het stuk dat pas na het scheren duidelijk werd hoe het eruit zag (en daar zijn de meeste fotos van)

Citaat:
Je kan mij niet wijs maken als je op tv vechtend tegen de tranen moet zeggen dat ze anders afgemaakt moest worden dat je dan óók niet heb gehandeld uit liefde voor je paard.

Citaat:
de tv opname's laten verknipte beelden zin .....er zal vast een duidelijk verhaal vertelt zijn ,alleen door bepaalde zendtijd wordt het verhaal verkort .
Eens, er is denk ik idd veel in geknipt/geplakt. Als 'paardenkenner' zie je dan de hiaten in het stuk. De da heeft zich niet laten horen, misschien wel gevraagd, misschien niet, misschien wou hij niet.. Gedramatiseerd? Zeker..

Maar ik word wel een partij misselijk als er gezegd wordt ze er een tweede da bij is gehaald dat er hier dan gelijk wordt geroepen.. Oh dat heeft ze fout gedaan.. dat had veel eerder gemoeten.. dan zou ik ook geen trek meer hebben om mijn verhaal hier te komen doen. Allemaal een berg voorbeoordeelde mensen hier die allemaal weten hoe ze zouden reageren als hún dit zou overkomen. Wie weet heeft het maar 4 dagen geduurd voordat de tweede da er was. Misschien een week..misschien twee.. er werd iets gezegd over 16 juni, maar daarna geen datum's meer..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:13

Helemaal mee eens Sammie ;)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:16

yvonnedv schreef:
Ik denk dat je er met die 3500 euro schade nog niet bent. Die staart zal toch op de een of ander (bv extensions) manier toch opgeknapt moeten worden. De vulva en de anus zijn zo onbeschermd tegen vliegen met alle gevolgen van dien.

wat of ik zag is alleen de eerste haarlijn nog aanwezig en in het midden van de staartwortel helemaal geen haren bij extensions zou ze continu de extensions onder mesten, maar volgens mij gaat dit dus niet meer omdat er maar zo weinig haren zijn. en wat was de merrie mager geworden zeg je zag de heupbenen uitsteken had een conditie score van 2-3

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:20

Ben zwaar tegen cosmetische amputaties, dus begrijp me niet verkeerd, maar ik heb nog nooit een trekpaard met extensions gezien om de geslachtsdelen tegen vliegen te beschermen. Denk dat een deken daar ook voor voldoet als er zich problemen voor gaan doen toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:22

Helaas niet afdoende Ikbenellen.
Mijn arme paard zit onder de vliegen en wat dazen in de zomer bij haar kont. Heel goed inspuiten zoveel mogelijk per dag, dat is het enige wat een beetje helpt.

Extensions zijn ook erg duur. Per jaar is dat 1100 euro.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:28

nielsd schreef:
Helaas niet afdoende Ikbenellen.
Mijn arme paard zit onder de vliegen en wat dazen in de zomer bij haar kont. Heel goed inspuiten zoveel mogelijk per dag, dat is het enige wat een beetje helpt.

dat vind ik wel erg sneu voor je paard!!! wat doe je eraan?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:29

@ Nielsd: Extensions, kan dat werken aan zo'n stompje? Die kan ie toch nooit optillen om te poepen / plassen, lijkt me ook niet erg hygienisch. Een deken dekt dat gedeelte toch af of kijk ik er nu te simpel tegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:35

Niks, helaas. Maar mijn tinker is wel erg gelukkig en ze ziet er goed uit :) Een goede vliegendeken met hals en ook tijdens het rijden helpt wel veel.

Trouwens, heb net de aflevering gezien (om het nog een beetje ontopic te houden haha) prima dat die DA niks meer doet met zijn praktijk. Maar ik heb niks gehoord over de schadevergoeding?
Paard is nl niks meer waard na zo'n grap. Wie wil er nu een paard zonder staart hebben (op trekpaarden na dan)

@Ikbenellen: Extensions kan wel mits je het goed schoon houdt. Met dat stompje kan het paard iig zijn staart wat opzij doen. De staart moet je veel wassen anders heb je kans op ontstekingen omdat de mest/urine tegen de kont aanhangt in de zomer.
De paarden redden zich goed zonder staart, alleen dazen zijn een ramp. Zo'n flapje is niet lang genoeg om de hele kont te bedekken. Ook blijft zo'n flapje niet zo goed zitten omdat je geen staart hebt om hem achter te doen.

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:37

Sammie schreef:
pipeloi schreef:
Maar er wordt wel aan voorbij gegaan dat er gezegd is in het stuk dat pas na het scheren duidelijk werd hoe het eruit zag (en daar zijn de meeste fotos van)

Citaat:
Je kan mij niet wijs maken als je op tv vechtend tegen de tranen moet zeggen dat ze anders afgemaakt moest worden dat je dan óók niet heb gehandeld uit liefde voor je paard.

Citaat:
Eens, er is denk ik idd veel in geknipt/geplakt. Als 'paardenkenner' zie je dan de hiaten in het stuk. De da heeft zich niet laten horen, misschien wel gevraagd, misschien niet, misschien wou hij niet.. Gedramatiseerd? Zeker..

Maar ik word wel een partij misselijk als er gezegd wordt ze er een tweede da bij is gehaald dat er hier dan gelijk wordt geroepen.. Oh dat heeft ze fout gedaan.. dat had veel eerder gemoeten.. dan zou ik ook geen trek meer hebben om mijn verhaal hier te komen doen. Allemaal een berg voorbeoordeelde mensen hier die allemaal weten hoe ze zouden reageren als hún dit zou overkomen. Wie weet heeft het maar 4 dagen geduurd voordat de tweede da er was. Misschien een week..misschien twee.. er werd iets gezegd over 16 juni, maar daarna geen datum's meer..

het idd reageren van af de zijkant .......iedere bokker gaat er van uit dat het hun eigen paard treft en laten zich dan mee slepen in emotie`s .
ondanks dat er bepaalde negatieve reaktie´s zijn weer gegeven ....waar ik van uit ga dat het reageren is van uit emotie hoop ik dat de eigenares van Uniek toch haar verhaal van a tot z uit de doeken wil doen zo dat een iedere bokker er een andere kijk op heeft waar door en waarom zo iets heeft kunnen gebeuren
negatieve reaktie´s zal je ten alle tijden hebben hoe goed je het ook bedoelt of uitlegt.....ik denk alleen dat de kleine massa die je er wel mee bereikt iets leert van jou ervaring en als je dat al kan bereiken om op die mannier mekaar te helpen ....tenslotte is de hele paarden wereld een groot leer proces
Of de betreffende DA gevraagt is of niet .....je praktijk op zeggen bekent naar mijn zeggen al iets van een schuld en dan zal Uniek vast niet de enigste zijn .

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:39

nja het paard niks meer waard.... vind ik erg veel gezegd!! een paard zonder staart kan toch nog prima lopen??? ik zou mn paardin elk geval nooit weg doen als er zoeiets zou gebeuren!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:51

nielsd schreef:
Niks, helaas. Maar mijn tinker is wel erg gelukkig en ze ziet er goed uit :) Een goede vliegendeken met hals en ook tijdens het rijden helpt wel veel.

Trouwens, heb net de aflevering gezien (om het nog een beetje ontopic te houden haha) prima dat die DA niks meer doet met zijn praktijk. Maar ik heb niks gehoord over de schadevergoeding?
Paard is nl niks meer waard na zo'n grap. Wie wil er nu een paard zonder staart hebben (op trekpaarden na dan)

Ik ben érg blij met mn paard zonder staart! En voor mij is ze erg veel waard!
En denk dat deze merrie dat voor haar baasje ook is!

pipeloi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:59

carpediem ....idd er is ook nog iets van emotionele waarde ...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 01:04

Ja vond het erg aandoenlijk hoe die eigenaren vertelde over wat er was gebeurd... Het zal je maar overkomen (vond dat verhaal van die hondjes die doodgebeten waren ook erg sneu).

Over dat niks meer waard zijn:
Denk dat nielsd bedoelt dat ze dan minder in de markt liggen zonder staart.

Als ik eerlijk mag zijn.. als ik een paard zou kopen en kon kiezen tussen een paard met of zonder staart, dat ik dan toch eerder voor dat paard mét een staart ga. Misschien niet goed, maar zo gaat dat vaak wel.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 01:08

Wat verschrikkelijk! Ik dénk dat ik zelf wel direct een second opinion had gevraagd, maar ja, achteraf is het makkelijk praten, en je weet het natuurlijk niet...

Over de snelheid waarmee zo'n wonde ontstaat: Bij dieren weet ik het zo niet, maar ik werk in de zorgsector en heb al hele lelijke wonden (met zelfs amputaties tot gevolg) zien opkomen in 48u... Van niets naar... Nuja, gruwelijk! Dat zijn dan wel bacteriële infecties, ik weet niet of dat bij dit paard het geval was natuurlijk... Maar ik bedoel maar, kan best snel gaan!