Paard van wisse dood gered

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:12

Wauw wat een snelle hulp voor de amazone en de merrie, een dikke pluim.

Hopelijk komt het goed met de veulen, het zag er inderdaad akelig uit, bij het uithalen en op de droge te trekken, maar het zag er kundig uit, het blijft moeilijk om een groot en zwaar dier te helpen.

belle_boef

Re: Paard van wisse dood gered

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:20

Ze is niet zo heel groot hoor, het gaat om een welsh-B geloof ik.
Maar het is zeker een hele prestatie, want die kant is echt heel steil!

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:23

Jeetje het scheelde idd niet veel of het paard had het niet gered idd, zo te zien.
Gelukkig dat de hulp zo snel is gekomen.

Op dat filmpje zie je ook dat ijs onderaan het filmpje.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:18

bokker angelax heeft de redding gezien, lijkt mij vreselijk om mee te maken.. vooral dat moment dat je de pony alleen moet laten.. nu maar hopen dat het veulen niets mankeert

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 00:05

AntheaV woont idd een klein stukje verderop, en ik weet uit ervaring ben er ongeveer 4 jaar lang dagelijks met mijn ouwetje langsgekomen naar de witte boerderij die op de foto´s te zien is, en het is een behoorlijke rotweg, nu ben ik er dan altijd goed langsgekomen, maar mij had dit ook kunnen gebeuren.
Zag al wel een aantal paardenkenners(iig mensen die een beetje van paarden afweten) aan de kant staan, dus t beestje was zeker in goeie handen)

heel veel sterkte aan de amazone ze zal dit niet snel vergeten :(:) en hopenlijk is ook alles goed met het veulentje en mams :(:)

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 02:02

Jeetje zeg, arm beest! Echt medelijden. Gelukkig word er snel opgetreden. Maarja. in de tijd tussen in sloot vallen en brandweer zit toch ook al gauw minimaal 10 minute. In dat koude water, bah! Zijn/haar achterbeentjes zijn ook helemaal stijf geloof ik.

Bericht is trouwens opgesteld in een flink staaltje krantentaal die we tegenwoordig niet meer gewend zijn zeg!!! Ik las het meteen goed, maar kan de verwarring met het "wisse" me goed voorstellen.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:50

Knap van dit meisje dat ze nog geprobeerd heeft om mee te zwemmen met de pony in het koude water. Het lijkt me vreselijk als je beseft dat je haar achter moet laten. Ik hoop dat het ook met het veulen goed gaat, zodat ze dit zo snel mogelijk weer achter zich kunnen laten. En petje af voor al die helpers.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:04

ikenindi schreef:
wat is dat toch de laatste tijd? gebeurt vaak de laatste tijd of lijkt dat maar zo?

Naar mijn idee ligt het niet aan onervaren hobbyruiters maar aan het gevaarlijke rijgedrag van sommige automobilisten.
Dat tegenwoordig automobilisten geen idee meer hebben van de gevolgen is volgens mij ook vaak het resultaat van ongelukken.
Ook hier kan je gewoon niet rustig meer buitenrijden en moet je gewoon bijna midden op de weg gaan staan als er een auto aan komt, om hem af te remmen.
Anders knallen ze gewoon met ruim 60-80 km per uur op nog geen meter afstand langs je, en dat op smalle polderweggetjes, met aan weerskanten sloten.
Ook als je gewoon probeert duidelijk te maken dat dat gewoon niet kan, door midden op de weg te gaan staan, krijg je getoeter en geschreeuw.

Ik hoef alleen mijn been maar iets van mijn paard te halen en ik zit door de autoruit, wat als mijn paard nu iets ziet in de sloot en doet een klein stapje opzij. Heeft niks met verkeersmak te maken. Maar je zit wel onder een auto. Of als hij nu zelf reageert op het zo dicht langs rijden van een auto, en als een soort reactie een stapje op zij zet, dan lig je dus echt in de sloot.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:12

Tja, Internet zorgt er voor dat het nieuws al op het scherm staat, vóór iedereen die geholpen heeft, thuis is.......... :n

Of het nu vlakbij is of aan de andere kant van de wereld....... ;)

Hopelijk is het met paard/pony goed afgelopen en behoudt ze haar veulen............. :(:)

Ik vind het een beetje jammer dat er altijd mensen zijn, die na zo'n bericht meteen even moeten melden dast het wel aan een onervaren ruiter/amazone zal liggen................. ;(
Net of het hun nooit zou kunnen gebeuren...........................wat natuurlijk onzin is! :+

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:31

Het gaat hier niet om een onervaren ruiter. De pony is geschrokken, in dit geval niet van een auto.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 21:52

zelfs de meest ervaren ruiter kan zoiets overkomen,het belangrijkste is nu dat het met het meisje en haar pony helemaal goed is,en dat het veulentje het gaat redden.het makste paard kan schrikken.groetjes heidi

Odieta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:01

Wat goed dat heet paardenbeestje gered is echt top!!!!
hopen dat het allemaal goedkomt..

dat filmpje is wel heftig zeg

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:08

Het veulen maakt het goed.
Bij mijn nichtje zit de schrik er nog goed in, dat gaat nog wel even duren voordat ze er overheen is.

Ze is gisteren bij de man geweest die haar uit het water viste om hem even te bedanken.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:16

jeetje dat ziet er heftig uit zeg op dat filmpje...hoop het nooit mee te maken..

gelukkig is alles goed met amazone en pony...

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:35

Gelukkig dat ze het alle 3 goed maken! Ik heb dit zelf ook meegemaakt, toen ik met mijn buurmeisje naar buiten ging. We hadden het erover dat mijn nicht vorig jaar met haar paardje in het water had gelegen, die overigens een ervaren ruiter is.
En voordat we het wisten liep het paard achterwaards richting de waterkant.
En lagen ze er beide in!
Gelukkig waren er een hoop lieve mensen, die ons hielpen, en die mijn paard vast durfde te houden.
Er was wel een meneer met een dikke vette volvo, die dacht dat wij wel even wachte met het paard uit het water halen, zodat hij er even langskon, totdat er een politieagent zijn helm afdeed, om hem even flink toe te spreken.

Gelukkig toen ik de politie belde, kwam het in mij naar boven wat er allemaal nodig was, om er voor te zorgen dat het paard uit het water kwam.
Dus dat kon ik gelukkig er allemaal bij vermelden.

Maar geloof me, hoe snel het allemaal gaat als je in het water terechtkomt. Kan niemand beschrijven.

En hoe automobilisten tegenwoordig rijden, als ze een paard passeren is ook volkomen belachelijk.
Helaas gebeuren er denk ik daardoor ook een heel hoop onnodige en vervelende ongelukken.

Ben blij dat het goed gaat, en ik hoop dat ze er gauw overheen komen.
Voor jullie alle 3 een dikke knuffel

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:05

xDramaQueen schreef:
opisop, ze zijn niet zo dom als het achterend van een ezel... ik kan me niet voorstellen dat ze dat doen :n

Ik ben benieuwd of het paard het uiteindelijk wel overleeft, hij zal wel geheid ziek worden denk ik...

Ze staat gewoon weer op stal hoor Meisje die er op rijd zit bij mij in de klas.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 14:10

norski schreef:
Het gaat hier niet om een onervaren ruiter. De pony is geschrokken, in dit geval niet van een auto.

Idd meisje rijd al meer dan 8 jaar. }>

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 09:59

hallloooooo,
Ik ken de eigenaar van de pony en die vraagt of jullie dit er willen afhalen. :Y)

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:04

Jeetje verschrikkelijk gelukkig maakt iedereen het goed. !

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:28

love_nadesh schreef:
hallloooooo,
Ik ken de eigenaar van de pony en die vraagt of jullie dit er willen afhalen. :Y)

Heeft deze er bezwaar tegen dat dit op internet staat? Er wordt toch nergens een kwaad woord geschreven, en zeker niet over de eigenaar.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:35

Ik weet het niet maar ze vind het niet leuk enz.

Nicoltje-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 23:49

Ik ken het meisje en ik weet heel zeker dat het echt GEEN beginnende ruiter is. Ik wens ze nog super veel sterkte toe. En ik ben het helemaal mee eens die dit stukje heeft gezegt.

Ik vind het een beetje jammer dat er altijd mensen zijn, die na zo'n bericht meteen even moeten melden dast het wel aan een onervaren ruiter/amazone zal liggen.................
Net of het hun nooit zou kunnen gebeuren...........................wat natuurlijk onzin is!

Verder wil ik nog even kwijt elke paard/pony kan schrikken. Een paard ziet meer dan wij zien.! Een paard is en blijft een apart beest. Dan schrikt het en dan niet. het kan 10 keer langs iets lopen en het schrikt niet en je kan er nog een keer langs lopen en het schrikt.
Laatst bijgewerkt door Winged op 05-02-09 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: bold en cursief verwijderd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 14:46

Moderatoropmerking:
Ik heb het verzoek van verwijderen besproken met de moderators. Het topic blijft hier staan. Dit omdat de bron (Telegraaf) een bericht ook niet zomaar zou verwijderen plus dat het toch nieuwswaarde heeft. :)